خروج بازار خودرو کشور از رکورد در اسفند 1402

بازار خودرو از رکود خارج شد؛ مردم از ترس گرانی بیشتر ماشین می‌خرند

تحلیل بازار خودرو در کشور طی هفته‌های گذشته نشان از خروج آن از رکود دارد. به‌نظر می‌رسد مردم در این ایام بیشتر به خرید ماشین متمایل شده‌اند.

بازار خودرو طی چند وقت اخیر در وضعیتی سردرگم‌کننده بوده و سخت‌تر از هر زمان دیگری، خریداران را در دوراهی اقدام به خرید یا انتظار برای کاهش قیمت‌ها قرار داده است. با این حال، با نگاهی به جدیدترین اخبار خودرو و تحلیل کارشناس فیروز نادری، به‌نظر می‌رسد بازار خودرو در کشور حداقل به‌طور نسبی از رکود خارج شده است.

خروج بازار خودرو کشور از رکود طی هفته‌های اخیر

خروج بازار خودرو کشور از رکورد در اسفند 1402

به‌گفته فیروز نادری، کارشناس حوزه خودرو، در چند وقت گذشته مردم از ترس این‌که قیمت خودروها حتی بیشتر شود، به خرید روی آورده‌اند. او اشاره کرد که با افزایش تعداد خریداران در یک تا دو ماه قبل، بازار خودرو به سمت خروج از رکود حرکت کرده است. البته نادری می‌گوید در حالی که مردم به‌دنبال خرید خودرو هستند، فروشنده‌های زیادی پیدا نمی‌شوند.

همان‌طور که این کارشناس خاطرنشان کرده، در چند هفته پایانی سال 1402 با افزایش نرخ دلار، قیمت ماشین هم افزایش پیدا کرده و تورم تشدید شده است. نادری می‌گوید این افزایش قیمت پس از انتخابات از قبل پیش‌بینی شده بود. او معتقد است که بازار ماشین در حال حاضر اوج قیمت‌ها را تجربه می‌کند و دلار به آن جهت می‌دهد؛ به همین خاطر با افزایش مجدد نرخ دلار، قیمت ماشین هم در پی آن افزایش پیدا خواهد کرد. این یعنی افزایش قیمت خودرو در اسفند می‌تواند تازه شروع روند صعودی باشد.

فیروز نادری همچنین در توضیح افزایش قیمت اتومبیل طی ماه‌های گذشته، پرشیا معمولی را به‌عنوان مثال مطرح کرد. او ذکر کرد که قیمت این خودرو ظرف دو ماه اخیر با افزایش 150 میلیون تومانی، از تقریباً 500 میلیون تومان به 650 میلیون تومان رسیده است.

نادری نهایتاً به کوتاهی شرکت‌های دولتی تولیدکننده خودرو و خودروسازان خصوصی مونتاژکننده و همچنین عدم نظارت کافی روی این مسئله پرداخت.

اخیراً با اعلام قیمت کارخانه ای محصولات سایپا در اسفند ۱۴۰۲، افزایش قیمت محصولات این خودروساز داخلی نسبت به بهمن ماه رویت شده است. همچنین افزایش قیمت فیدلیتی پرستیژ و ریسپکت تیپ ۲ و گران‌تر شدن فوتون تونلند G7 را مشاهده کرده‌ایم. البته این‌ها صرفاً تعدادی از مثال‌هایی‌اند که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد. در نهایت، شما کاربران گجت نیوز وضعیت کنونی بازار ماشین در ایران را چطور ارزیابی می‌کنید؟

همچنین بخوانید:
وزارت صمت، مجوز افزایش قیمت خودروهای مونتاژی را صادر کرد + قیمت جدید خودروهای مونتاژی اسفند ۱۴۰۲ آب پاکی معاون وزیر روی دست مردم؛ قرار نیست خودرو ارزان شود! مشخصات و قیمت ساینا S تیپ DA | ایرادات، مشکلات و کاتالوگ ساینا اس دی ای

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*