ساینا اس DA

مشخصات و قیمت ساینا S تیپ DA | ایرادات، مشکلات و کاتالوگ ساینا اس دی ای

کاتالوگ مشخصات و امکانات ساینا اس DA سایپا منتشر شد. در ادامه با مشخصات و امکانات خودرو جدید ساپیا آشنا خواهیم شد و می‌بینیم این شرکت چه ویژگی‌هایی را در ساینا S DA جای داده است.

گروه خودروسازی سایپا به‌تازگی ساینا اس DA را به‌عنوان یکی از تیپ‌های جدید ساینا از طریق سامانه یکپارچه فروش خودروهای داخلی به مشتریان عرضه کرد. مشتریان هم‌اکنون می‌توانند ساینا اس را در 4 تیپ مختلف شامل ساینا اس DA، ساینا اس 85گانه، ساینا S آپشنال و ساینا S اتوماتیک خریداری کنند که تمام نسخه‌ها به جز نسخه اتوماتیک فقط از لحاظ سطح امکانات با یکدیگر تفاوت دارند. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز با ساینا اس DA آشنا می‌شویم. ساینا اس دی ای چند نکته مهم دارد که در زمان خرید باید به آن توجه کرد.

مشخصات فنی ساینا S DA؛ ساینا S تیپ DA چیست؟

ساینا S تیپ DA از یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر M15 بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 86 اسب بخار و گشتاور 130 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. موتور ام ۱۵ سایپا امتحان خود را در دیگر محصولات این شرکت پس داده اما همچنان در مقایسه با خودروهای ایران خودرو، ضعف‌ها و ایراداتی دارد.

به طور کلی می‌توان گفت ساینا جدید شرکت سایپا، تفاوت ساختاری مهمی با دیگر نسخه‌های ساینا ندارد و حتی از نظر ظاهری نیز آپگرید قابل توجهی ندارد اما برخی از نظر قیمتی و آپشن‌های موجود، در مقایسه با نسخه‌های دیگر در جایگاه پایین‌تری قرار می‌گیرد.

ساینا اس DA

برای این خودرو فرمان دی کات از نوع هیدرولیکی و دریچه گاز از نوع الکتریکی نیز در نظر گرفته شده است. همچنین ساینا S تیپ DA در جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در عقب از یکپارچه تیرپیچشی به‌همراه ترمز دیسکی جلو و کاسه‌ای عقب بهره می‌برد.

نقاط قوت ساینا اس دی ای

خودروی ساینا مدل اس دی ای هر چند در مقایسه با بهترین خودروهای روز دنیا هیچ حرفی برای گفتن ندارد اما اگر پراید یا تیبا دارید و به دنبال یک آپگرید خوش‌قیمت می‌گردید، می‌توانید این خودرو را انتخاب کنید.

  1. طراحی زیبا در مقایسه با محصولات قدیمی سایپا: ساینا S DA با تغییرات ظاهری جدید، یک ظاهر کوچک و جذاب دارد که در مقایسه با محصولات قدیمی سایپا، زیباتر به نظر می‌رسد.
  2. امکانات ایمنی: این خودرو با سیستم‌های هوشمند ایمنی مانند هشدار نبستن کمربند راننده و کیسه هوای راننده و سرنشین، ترمز ای بی اس و … از نظر ایمنی در میان سدان‌های شهری سایپا یک گزینه مقبول است.
  3. کارایی موتور و مصرف سوخت مناسب : موتور ساینا اس تیپ DA هرچند توان بالایی ندارد اما در مصرف سوخت بسیار بهینه عمل می‌کند.باعث افزایش کارایی و همچنین صرفه‌جویی در مصرف سوخت می‌شود. مشخصات ساینا S تیپ DA نشان می‌دهد این سدان شهری تفاوت زیادی در مصرف سوخت و کارایی با نسخه‌های قبلی ندارد.
  4. کابین فضایی و راحت: داخل خودرو دارای فضای جادار کابین است که برای سفرهای طولانی و راحتی راننده و سرنشینان طراحی شده است
  5. مزایای فناوری ساینا اس دی ای با بهبود آپشن‌ها و اضافه شدن تکنولوژی‌های مدرن، ارائه‌دهنده تجربه رانندگی پیشرفته‌تری می‌باشد.

با این نقاط قوت، ساینا اس نسخه DA نمی‌تواند یک خودروی فوق‌العاده باشد اما برای استفاده‌های شهری با توجه به مصرف سوخت مناسب و امکانات ایمنی نسبی، می‌تواند یک گزینه خوب باشد.

نقاط ضعف ساینا S مدل دی ای

ساینا S

ساینا اس DA

با بررسی مشخصات ساینا اس تیپ da می‌بینیم این محصول، قرار نیست یک خودرو بی‌ایراد باشد و خریداران باید پیش از خرید به نکات مختلفی توجه کنند. برای مثال مانند دیگر محصولات ایرانی، خبری از آپشن‌های کاربردی جدید نیست و خریداران ساینا اس DA باید به این نکته توجه کنند. ایرادات ساینا DA عبارتند از:

  1. کیفیت ساخت: یکی از ایرادات قابل توجه در خودروی ساینا اس دی ای، مشکلاتی در کیفیت ساخت آن است. برخی از مشتریان اظهار داشته‌اند که برخوردهای ساختی ناهمواری‌هایی را به وجود می‌آورند.
  2. سیستم صوتی: برخی از کاربران به نقص در سیستم صوتی این خودرو اشاره کرده‌اند. این ممکن است شامل کاهش کیفیت صدا یا حتی عدم عملکرد بخش‌های مختلف سیستم صوتی باشد پس بهتر است پیش از خرید به این ایراد ساینا S DA توجه کنید.
  3. عدم وجود امکانات مدرن: مقایسه با رقبا، ساینا جدید از امکانات مدرن کتری برخوردار است. این امر می‌تواند تجربه رانندگی را کمی کاهش دهد.
  4. قیمت بالاتر لوازم جانبی در مقایسه با دیگر محصولات سایپا: ساینا اس یک خودرو کاملا جدید نیست اما در مقایسه با بسیاری از مدل‌های دیگر سایپا، قیمت لوازم جانبی بیشتر است. با توجه به این که ساینا s تیپ da نیز یک زیرمجموعه از مدل اس محسوب می‌شود، می‌توان انتظار داشت این ایراد در محصول جدید سایپا نیز وجود داشته باشد.
  5. ضعیف‌ترین نسخه: یکی از مهم‌ترین ایرادات ساینا اس تیپ DA در مقایسه با مدل اس، کمتر بودن آپشن‌ها است.

تفاوت ساینا اس با ساینا اس تیپ DA

یکی از مهم‌ترین سوالات کاربارن در مورد تفاوت ساینا S با ساینا اس تیپ دی ای است. این مدل به آپشن‌های کمتری در مقایسه با تیپ‌های دیگر ساینا مجهز شده و با توجه به همین مورد، قیمت پایین‌تری دارد. برای مثال در این نسخه خبری از ترمز BAS نیست اما تیپ آپشنال و اتوماتیک، از این ترمز بهره می‌برند. این پایان ماجرا نیست و تیپ DA از صندلی چرمی، سیستم نمایش میزان باد تایرها، دستگیره آسان‌بازشو، کروز کنترل و تنظیمات این سیستم روی فرمان، مولتی مدیا با نمایشگر ۷ اینچی، سیستم جی پی اس، شیشه دودی عقب، دوربین عقب، کنترل صدا از روی فرمان، محدودکننده سرعت و … بی‌بهره است.

قیمت ساینا

این مدل در مقایسه با ساینا اس معمولی، چند آپشن اضافی دارد اما در مقایسه با تیپ‌های دیگر ساینا، حرف‌های زیادی برای گفتن ندارد. مشخصات ساینا اس تیپ DA را می‌توانید در انتهای همین صفحه و در کاتالوگ این مدل مشاهده کنید.

امکانات ایمنی ساینا اس DA

ساینا اس DA

این خودرو به امکانات ایمنی متعددی چون سیستم هشدار نبستن کمربند راننده، سیستم هشدار دهنده امنیتی، سیستم ضد سرقت، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سیستم ترمز ABS-EBD-ESC به‌همراه چراغ ترمز اضطراری بهره می‌برد. البته این نسخه فاقد سیستم ترمز BAS بوده که یکی از نقاط ضعف آن در این بخش محسوب می‌شود.

امکانات رفاهی ساینا S تیپ DA

از امکانات رفاهی ساینا S تیپ DA نیز می‌توان به باز کردن در صندوق عقب با ریموت، چراغ اتوماتیک جلو، نمایشگر دیجیتال چند منظوره MFD، دی‌لایت، چراغ مشایعت جلو، صندلی 6 حالته دستی راننده و 4 حالته دستی سرنشین جلو، سیستم محاسبه سفر، سنسور پارک دنده عقب، آینه‌های جانبی با قابلیت تنظیم برقی و تاشوندگی دستی، نشانگر تعویض دنده GSI و سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک اشاره کرد.

کاتالوگ Saina S DA

ساینا اس DA

قیمت ساینا S تیپ DA

همان طور که پیش از این هم اعلام کرده بودیم، این محصول یکی از خوش‌قیمت‌های امسال سایپا است و شما می‌توانید این خودرو را با قیمت 323 میلیون و 757 هزار تومان از کارخانه خریداری کنید. با توجه به عدم ورود این مدل به بازار کشورمان، هنوز نمی‌توانیم در مورد قیمت بازار تیپ جدید Saina صحبت کنیم. برای مطلع شدن از آخرین شرایط فروش، قیمت و بررسی‌های این مدل گجت نیوز را دنبال کنید.