اسنپدراگون 6 نسل 3

اسنپدراگون 6 نسل 3 برای زیر و رو کردن گوشی‌های اقتصادی معرفی شد

تراشه جدید اسنپدراگون 6 نسل 3 – Snapdragon 6 Gen 3 کوالکام هوش مصنوعی و توان پردازشی و گرافیکی بالا را به گوشی های اقتصادی خواهد آورد.

کمپانی کوالکام در ادامه روند گسترش سبد محصولاتش به گوشی‌های میانرده و اقتصادی امروز از تراشه اسنپدراگون 6 نسل 3 رونمایی کرد که به‌طور خاص برای گوشی‌های اندرویدی رده‌پایین ساخته شده است. بر خلاف نام‌گذاری این تراشه که آن را در دسته محصولات خانواده Snapdragon 6 کوالکام قرار می‌دهد بسیار جنبه‌های عملکردی این چیپست مشابه با تراشه اسنپدراگون 7s نسل دو است.

مشخصات فنی تراشه اسنپدراگون 6 نسل 3؛ آینده رویایی گوشی‌های اقتصادی اندرویدی

چیپست اقتصادی جدید کوالکام از چهار هسته سریع 2.4 گیگاهرتزی Cortex-A78 بهره برده و در کنار آن نیز چهار هسته اقتصادی 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A55 خواهد داشت. علاوه بر این، واحد پردازش گرافیکی Adreno 710 نیز مسئولیت رندر جزئیات گرافیکی را بر عهده خواهد داشت. تراشه جدید اسنپدراگون همچنین از رم‌های LPDDR4x و LPDDR5 و حافظه‌های UFS 3.1 پشتیبانی خواهد کرد. علاوه بر این، معماری چهار نانومتری این چیپست نیز تضمین‌کننده عملکرد و راندمان بالای آن خواهد بود.

چیپست کوالکام Snapdragon

در مقایسه با نسل قبل، عملکرد پردازشی و گرافیکی تراشه اسنپدراگون 6 نسل 3 به‌ترتیب 10 و 30 درصد بهبود یافته و عملکرد مالتی تسکینگ و گیمینگ بازی ارتقا خواهد یافت؛ ضمن آن که اجرای اپلیکیشن‌ها نیز سریع‌تر از قبل انجام خواهد شد. این چیپست قرار است قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی را نیز به گوشی‌های اقتصادی بیاورد.

علاوه بر این، تجهیز به برخی قابلیت‌های پیشرفته گیمینگ مثل نرخ متغیر سایه‌زنی نیز چیپست Snapdragon 6 Gen. 3 را به بهترین چیپست اقتصادی بازار برای اجرای بازی‌های ویدیویی تبدیل خواهد کرد. از سوی دیگر ویژگی «Qualcomm Game Color Plus» نیز جزئیات گرافیکی تصاویر، رنگ‌بندی و میزان وضوح آن را مدیریت کرده و ارتقا خواهد داد.

گوشی‌های مجهز به این تراشه همچنین می‌توانند با استفاده از سیستم پردازش تصویر  Qualcomm Spectra Triple ISP حاضر در آن کیفیت تصاویر و ویدیوها را ارتقا دهند. این پردازشگر تصویر از عکس‌های با رزولوشن حداکثر 200 مگاپیکسل پشتیبانی کرده و با استفاده از هوش مصنوعی نویز تصاویر ثبت‌شده در محیط‌های کم‌نور را کاهش می‌دهد.

اسنپدراگون 6 نسل 3

تراشه اقتصادی و جذاب جدید کوالکام همچنین با بهره‌گیری از مودم‌های اختصاصی اتصال سریع 5G را برای کاربران به ارمغان آورده و با پشتیبانی از وای فای 6 و وای فای 6E در کنار بلوتوث پرسرعت پکیج کاملی از قابلیت‌های ارتباطی را به آن‌ها ارائه خواهد داد.

البته عملکرد این تراشه جدید کوالکام در واقعیت هنوز مورد سنجش قرار نگرفته است. با این وجود حتی همین الان نیز می‌توان آن را یکی از ارزشمندترین چیپست‌های اقتصادی دنیای اندروید دانست که می‌تواند به موفقیت بزرگی در این بازار برسد.

در گجت نیوز بخوانید:
تراشه اسنپدراگون 7s نسل 3 رونمایی شد؛ هوش مصنوعی در میان رده های اندرویدی اسنپدراگون 4s نسل 2 اینترنت 5G را به ارزان‌ترین گوشی‌ها می‌آورد اسنپدراگون 6s نسل 3 معرفی شد؛ مغز متفکر گوشی‌های جدید اقتصادی انقلاب در آپدیت های اندروید با کمک راهکار جدید کوالکام

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*