احتمال خرید بخش زیرساخت شبکه نوکیا توسط سامسونگ

سامسونگ برای نوکیا دندان تیز کرده است

سامسونگ، تولیدکننده بزرگ گوشی های موبایل در تلاش برای گسترش کسب‌وکار خود خرید بخش مهمی از نوکیا را در سر می‌پروراند‌.

نوکیا که زمانی پیشرو در حوزه تولید گوشی‌ های موبایل بود و سهم عظیمی از این بازار را در اختیار داشت، طی ‌سال‌های اخیر علی‌رغم همه تلاش‌های برای احیای خود از میدان رقابت رفته‌رفته کنار رفته است. با این حال، این شرکت فنلاندی مشهور کماکان در حوزه زیرساخت شبکه مدعی است؛ در حدی که سامسونگ خرید آن را در سر می‌پروراند.

زمزمه‌های خرید بخش زیرساخت شبکه نوکیا توسط سامسونگ

زیرمجموعه سامسونگ که در زمینه شبکه دسترسی رادیویی (RAN) کار می‌کند، در مقطع کنونی در مقیاس کوچکی مشغول به فعالیت است و بنا به گزارش‌ها در سال گذشته میلادی حدود ۶.۱ درصد سهم از بازار داشت.

منابع داخلی گزارش داده‌اند که حالا سامسونگ برای تقویت جایگاه خود در این عرصه به خرید بخش زیرساخت نوکیا تمایل دارد. گفته می‌شود این غول فناوری کره‌ای قصد دارد در راستای خرید این زیرمجموعه نوکیا ۱۰ میلیارد دلار بپردازد. در صورتی که سامسونگ بتواند نوکیا را تحت مالکیت خود در آورد، به دومین تامین‌کننده بزرگ شبکه دسترسی رادیویی در سراسر جهان با سهم ۲۵.۶ درصدی تبدیل خواهد شد.

احتمال خرید بخش زیرساخت شبکه نوکیا توسط سامسونگ

سامسونگ در حال حاضر اقدام به تولید ایستگاه‌ها، چیپست‌ها، دستگاه‌ها، رادیوها و تجهیزات اصلی 4G و 5G می‌کند. در نتیجه این شرکت با حوزه زیرساخت شبکه نا آشنا نیست. همچنین با شرکت‌های مخابراتی اقصی نقاط جهان نظیر تلوس کانادا، او۲ در آلمان، ریلاینس جیو در هند، کی‌دی‌دی‌آی و ان‌تی‌تی دوکومو در ژاپن، دیش آمد و ورایزون در ایالات متحده و ودافون در بریتانیا همکاری کرده است.

سامسونگ در مقطع کنونی همچنین روی توسعه هوش مصنوعی تمرکز زیادی دارد. گلکسی زد فلیپ ۶ و گلکسی زد فولد ۶، جدیدترین پرچمداران تاشو این غول فناوری کره‌ای از پیشرفته‌ترین قابلیت‌های هوش مصنوعی آن بهره می‌برند؛ ولی هوش مصنوعیِ سامسونگ همچنین به گوشی‌های پایین‌رده‌تر از جمله گلکسی A55 راه پیدا کرده است.

در گجت نیوز بخوانید:
کنده شدن پوست گلکسی زد فولد ۶ هنگام شارژ؛ دردسر جدید سامسونگ این نسخه ویژه گلکسی A55 یک گوشی امنیتی برای اشخاص مهم است گلکسی اس ۲۴ اف ای به‌زودی رسماً معرفی می‌شود گلکسی S25 اولترا از آیفون 17 اسلیم هم باریک تر و سبک تر خواهد بود

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*