انحلال بزرگترین شبکه پخش غیرقانونی فیلم و سریال

بزرگترین شبکه دانلود غیرقانونی فیلم و سریال منحل شد

ائتلاف نتفلیکس و سایر شرکت‌های بزرگ حوزه سرگرمی از انحلال بزرگترین شبکه پخش غیرقانونی فیلم سریال خبر دادند که شامل چندین سایت معروف می‌شود.

سرقت و پخش غیرقانونی محتوا موضوعی است که انواع زیرشاخه‌های صنعت سرگرمی، از موسیقی تا سینما و تلویزیون کماکان با آن درگیر هستند. با این حال، اخیراً قدمی در راستای مقابله با آن برداشته شده و به کمک شرکت‌های مطرح در حوزه سرگرمی فعالیت بزرگترین شبکه پخش غیرقانونی فیلم و سریال بالاخره متوقف شده است.

انحلال شبکه عظیم پخش غیرقانونی فیلم و سریال

اتحاد خلاقیت و سرگرمی (The Alliance for Creativity and Entertainment) اخیراً از انحلال Fmovies و وب‌سایت‌های دیگر نظیر bflixz ،flixtorz ،movies7 ،myflixer ،aniwave و vidsrc.to که بزرگترین شبکه پخش غیرقانونی فیلم و سریال در جهان را تشکیل می‌دادند خبر داد. اتحاد خلاقیت و سرگرمی ائتلافی متشکل از شرکت‌های بزرگ حوزه سرگرمی و استودیوهای فیلمسازی است که از جمله آن‌ها می‌توان دیزنی، نتفلیکس، اپل تی‌وی پلاس، ان‌بی‌سی یونیورسال و ام‌جی‌ام را نام برد.

وب‌سایت Fmovies که تاسیس آن به سال 2016 بر می‌گردد، در ویتنام فعالیت می‌کرد و پلیس هانوی، پایتخت این کشور، دو نفر از اشخاص وابسته به این شبکه بزرگ پخش غیرقانونی فیلم و سریال را دستگیر کرده است. این دو نفر که هنوز هویت آن‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، به‌زودی تفهیم اتهام می‌شوند و روند رسیدگی به پرونده آن‌ها کلید می‌خورد.

انحلال بزرگترین شبکه پخش غیرقانونی فیلم و سریال

فقط در بازه ژانویه 2023 تا ژوئن 2024 بیش از 6.7 میلیارد بار بازدید از این وب‌سایت ثبت شد که معادل ماهانه 374 میلیون بازدید ماهانه است. بنا به داده‌های سیمیلار وب، Fmovies در جایگاه دویست و هشتادم از لحاظ بازدید در همه دسته‌بندی‌ها در جهان بوده و در بین وب‌سایت‌های استریم فیلم و سریال هم جایگاه یازدهم را به خود اختصاص داده است. در واقع از Fmovies و بقیه وب‌سایت‌های مرتبط به آن با عنوان «بزرگترین حلقه پخش غیرقانونی» یاد می‌شود.

این تنها اقدام در راستای مقابله با وب‌سایت پخش غیرقانونی محتوا طی چند وقت اخیر نیست. اخیراً آمریکا اجازه استرداد کیم داتکام، موسس Megaupload از نیوزیلند را گرفت. Megaupload وب‌سایتی پرطرفدار در دهه 2010 بود که امکان دانلود رایگان و غیرقانونی فیلم و سریال، موسیقی و نرم­‌افزار را فراهم می‌کرد. او پیش‌تر در سال 2012 به اتهام نقضی قانون کپی‌رایت و پولشویی بازداشت شده بود و در کیفرخواست او آمده بود که ضرر 500 میلیون دلاری به ناشران وارد کرده و 175 میلیون دلار درآمد از طریق تبلیغات و دریافت حق اشتراک به دست آورده است.

در گجت نیوز بخوانید:
هکرهای ایرانی با دولت‌های آمریکا و امارات سرشاخ شده‌اند روزهای سخت برای تلگرام؛ برادر پاول دورف هم تحت تعقیب قرار گرفت پای اف بی آی هم به پرونده هکرهای معروف ایرانی باز شد اطلاعات شخصی ۳ میلیارد نفر در اینترنت دزدیده شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*