اینترنت حیوانات

اینترنت حیوانات سال آینده می‌آید

پژوهشگران قصد دارند یک سیستم اینترنت فضایی منحصر به‌فرد با نام «همکاری بین المللی برای بررسی حیوانات با استفاده از فضا» را راه اندازی کنند.

ردیابی زیست بوم جهان اطراف و حیوانات به دانشمندان این امکان را می دهد تا رفتارهای محیط را درک کرده و نیازهای زیستگاه ما را تخمین بزنند. اطلاعات بدست آمده از چنین ایده ای به بهبود مدیریت و حفاظت از محیط زیست اطراف کمک شایانی می‌کند. دانشمندان در راه رسیدن به چنین دستاوردی قصد دارند تا از سال 2025 گجت های ردیابی کوچک مبتنی بر انرژی خورشیدی را به حیوانات کوناگون و حتی یخچال های و زباله های اقیانوس متصل کنند تا بدین ترتیب اطلاعات جامعی از حیات وحش و محیط زیست بدست آوردند.

بهره‌گیری از اینترنت حیوانات چه مزیت هایی دارد؟

اینترنت حیوانات

علاقه‌مندان به حیوانات در انتظار راه اندازی یک سیستم فضایی متحول کننده با نام «همکاری بین‌المللی برای بررسی حیوانات با استفاده از فضا» هستند که به اختصار آن را اینترنت حیوانات «ایکاروس» (Icarus) می‌نامند. بهره‌گیری از این تکنولوژی با سایر مشاهدات انجام سطح زمین (سنجش از راه دور) مانند تغییرات آب و هوا و پوشش گیاهی به دانشمندان کمک می‌کند تا سوالات پیرامون تنوع زیستی را کاملتر پاسخ دهند.

اینترنت حیوانات، یک شبکه جهانی از حیات وحش مجهز به حسگر است که اطلاعات بی‌سابقه ای را درباره چندین پدیده پنهان سیاره ما ارائه می‌کند. پروژه اینترنت حیوانات با هدف درک جهان اطراف و ردیابی حیوانات برای طراحی یک سیستم فضایی که به طور موثر این نیازها را برآورده می‌کند، انجام می‌شود.

دانشمندان دستگاه‌های ردیاب کوچک مبتنی بر انرژی خورشیدی را به انواع حیوانات و حتی اجسام بی‌جان مانند یخچال‌های طبیعی و زباله‌های اقیانوس متصل خواهند کرد. این حسگرهای سبک‌وزن که برخی از آنها کوچک‌تر از یک گیره کاغذ هستند، بخشی از یک شبکه جهانی با هدف نظارت بر حرکات و رفتارهای حیات وحش از فضا خواهند بود.

فناوری کنونی برای ردیابی حیوانات در دهه‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است، اما هنوز در وضوح مکانی، وضوح زمانی و توانایی ردیابی حیوانات کوچک محدود است. فناوری بهبودیافته محققان را قادر می‌سازد تا مقادیر زیادی از داده‌ها را پردازش کنند. همچنین این فناوری می‌تواند امکان ردیابی گونه‌های بیشتری را با وضوح بالاتر با داده‌های کمکی بیشتر (شتاب‌سنجی، ضربان قلب، دما) فراهم کند.

تلاش برای ساختن جهانی بهتر

اینترنت حیوانات

دانشمندان قصد دارند با ردیابی و پایش انواع گونه حیوانی دارای حسگر، به درک عمیق‌تری از عوامل موثر بر جمعیت حیوانات و اکوسیستم‌های سراسر جهان دست یابند. این تکنولوژی اطلاعات مربوط به بوم‌شناسی حرکت حیوانات، از جمله داده‌های در دسترس بودن مواد غذایی (به عنوان مثال، شاخص طبیعی تفاوت گیاهی، اندازه‌گیری سبزی پوشش گیاهی) و شرایط حرارتی (به عنوان مثال، دمای سطح دریا) را فراهم می‌کند.

پیوند دادن این مجموعه داده‌های سنجش از دور به تله‌متری حیوانات، راه مهمی است که دانشمندان می‌توانند بفهمند که چگونه محیط بر رفتار حیوانات تأثیر می‌گذارد و چگونه این روابط ممکن است در آینده تحت تغییرات محیطی جهانی تغییر کند.

از سال آینده، پروژه ایکاروس قصد دارد گیرنده‌هایی را روی پنج کیوبست کم‌هزینه و کوچک متعلق به شرکت‌های پرتاب خصوصی پرتاب کند. وب‌سایت این پروژه اعلام کرده است:

فرستنده‌ها داده‌ها را ثبت می‌کنند و آنها را در لحظه از طریق ماهواره‌ها به زمین می‌فرستند. پژوهشگر در موارد خاص، هزاران کیلومتر دورتر در آزمایشگاه پژوهشی خود می‌نشیند و می‌تواند بلافاصله تجزیه و تحلیل نتایج را آغاز کند.

در انتها باید گفت هدف این پروژه پیوند داده های سنجش از دور در محیط زمین با تله متری حیوانات برای پاسخ به سوالات نظری و کاربردی در علوم تنوع زیستی، مدیریت اکولوژیکی و علوم زمین است.

همچنین بخوانید:
رفتارهای عجیب حیوانات که باعث می‌شود از تعجب شاخ در بیاورید کدام موجود زنده اولین بار روی زمین ظاهر شد؟ این مرجان دریایی ۶۰۰ ساله، اسرار مهمی را از گذشته فاش می‌کند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*