شانس برنده شدن در طرح فروش ایران خودرو

ثبت نام کنندگان چقدر شانس برنده شدن در طرح فروش ایران خودرو را دارند؟

قرعه‌کشی ایران خودرو با موفقیت انجام شد و نتایج به زودی اعلام می‌شود اما شانس برنده شدن در طرح فروش ایران خودرو چقدر بوده است؟

روز گذشته قرعه‌کشی ایران خودرو در حالی برگزار شد که اعلام کردند نتایج بعدا و در زمانی دیگر مشخص می‌شود. اطلاعات میدانی و داده‌های موجود نشان می‌دهد که 117 هزار خودرو در طرح جدید ایران خودرو به متقاضیان تحویل داده می‌شود. با این اوصاف سوال مهمی مطرح می‌شود: شانس هر ثبت نام کننده برای برنده شدن چقدر است؟

شانس برنده شدن در طرح فروش ایران خودرو چقدر بود؟

از مجموع 117 هزار دستگاه خودرویی که آبی پوشان عرضه می‌کنند، 30.700 دستگاه برای طرح فروش فوری یا فوق العاده و 86.500 دستگاه خودرو متعلق به روش پیش فروش است. بنابراین متقاضیان طرح پیش فروش، شانس بیشتری نسبت به آن دسته از افرادی دارند که در طرح فروش فوری شرکت کرده‌اند.

شانس برنده شدن در طرح فروش ایران خودرو

اگر متقاضی طرح فروش فوق العاده بوده‌اید، شانس شما برای تحویل گرفتن یک خودرو کمتر از 1 درصد بوده است. به عبارت دیگر، از هر 1000 نفر متقاضی که پول‌های خود را در بانک به امید دریافت خودرو بلوکه کردند، 7 تا 8 نفر برنده می‌شوند. از طرفی بیشترین شانس برنده شدن مربوط به طرف پیش فروش خودروهای فرسوده است.

متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده شانس 25 درصدی برای صاحب خودرو شدن داشتند که یعنی از هر 4 نفر ثبت نام کننده، یک نفر برنده خواهد شد. همچنین باید توجه داشت تقاضا برای برخی خودروها کمتر است مثل هایما S7 و اگر متقاضی خودروهای فرسوده یک دستگاه هایما اس 7 بخواهد، سریعتر به خواسته خود می‌رسد.

شانس برنده شدن در طرح فروش ایران خودرو

در طرح جدید فروش محصولات ایران خودرو، بیش از 3 میلیون و 53 هزار نفر شرکت کردند که 2 میلیون و 245 هزار نفر از آن‌ها متقاضی روش فروش فوق العاده و الباقی برای پیش فروش بودند. همچنین از میان اعداد و ارقام فوق، یک میلیون و 661 هزار متقاضی عادی، یک میلیون و 69 هزار تقاضا برای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و 252 هزار و 776 تقاضا برای جایگزین خودروهای فرسوده بوده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نگاهی به معایب و اشکالات طرح فروش جدید ایران خودرو

جزئیات قرعه‌کشی فروش محصولات ایران خودرو

آمار درصدی نشان می‌دهد که 54.4 درصد از ثبت نام کنندگان در طرح عادی، 35 درصد در طرح مادران، 8.3 درصد در خودروهای فرسوده و تنها 2.3 درصد متقاضی خودروهای برقی بوده‌اند.

آبی پوشان جاده مخصوص برای این که مصرف کنندگان واقعی بتوانند صاحب خودرو شوند، قسمتی از ظرفیت تولیدی خود تا پایان سال 1403 را از جمله ری را، خانواده پژو 207 دستی، تارا، رانا پلاس، سورن پلاس و خانواده هایما به همراه دو خودرو برقی لونا و بستیون را به صورت پیش فروش و فروش فوق العاده و براساس اولویت‌بندی قرعه‌کشی کردند.

شانس برنده شدن در طرح فروش ایران خودرو

از زمانی که مهلت ثبت نام تمام شد، قرار بود قرعه‌کشی ظرف 48 ساعت طبق اولویت‌بندی انجام شود ولی سازمان بازرسی کل کشور در راستای شفاف سازی برخی ابهامات در روش فروش این شرکت، تاریخ قرعه‌کشی را به تعویق انداخت. بالاخره روز گذشته شاهد اجرای قرعه‌کشی بودیم اما مثل دوره‌های قبلی برندگان همان روز اعلام نشدند و مشخص نیست چه زمانی این مهم انجام می‌شود.

هم اکنون که قرعه‌کشی تمام شده، استعلام‌های موردنیاز شرکت و دسته‌بندی منتخبان انجام می‌شود و به زودی برندگان اعلام خواهند شد. نتایج از طریق وب سایت اعلام می‌شود و به برندگان پیامک ارسال خواهد شد.

ویدیو مرتبط

در گجت نیوز بخوانید:
جزئیات مزایده ایران خودرو در شهریور ۱۴۰۳ اعلام شد همه چیز درباره روغن موتور خودرو؛ از انتخاب روغن مناسب تا شیوه تعویض و شرایط نگهداری بهترین خودروهای شاسی بلند سایز متوسط جهان در سال ۲۰۲۴ قدرت نمایی چری با رونمایی از شاسی بلند ۶۱۰ اسب بخاری اکسید یائوگوانگ

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*