ربات خدمتکار NEO

ورود رسمی ربات‌های انسان نما به زندگی بشر؛ ربات خدمتکار NEO اینجاست + عکس و ویدیو

شرکت 1X سرانجام نسخه بتای ربات خدمتکار NEO را که رقیب جدی برای اپتیموس تسلا است، معرفی کرد. تصاویر و ویدیوی این ربات انسان نما را ببینید.

در عصری زندگی می‌کنیم که انسان توانسته پیشرفت‌های خارق العاده و بزرگی را رقم بزند. توسعه هوش مصنوعی و مدل‌های یادگیری ماشین، کمک بزرگی به بشر برای رسیدن به آرزوهایش کرده‌اند. طراحی و ساخت ربات‌های انسان‌نما که می‌توانند امور روزمره منزل و محل کار را انجام دهند و حتی رهسپار محیط‌های صعب‌العبور و دشوار شوند، تحولی نوین و شگرف در زندگی ما به وجود آورده‌اند.

با ربات خدمتکار NEO آشنا شوید

توسعه ربات‌های خدمتکار طی سال‌های اخیر، کمک بزرگی به طیف وسیعی از مردم کرده و کار آن‌ها را راحت‌تر ساخته است. امروز اغلب افراد چه زن و چه مرد، درگیر کار و مشغله هستند و وجود یک ربات شبیه انسان که بتواند امور منزل یا محل کار را بی‌وقفه و بدون خستگی و غر زدن انجام دهد، نعمت بزرگی است.

به تازگی شرکت 1X موفق شده از نسخه بتای ربات انسان‌نمای خود رونمایی به عمل آورد. نئو رباتی حرف گوش‌کن و بامزه است که برای مصارف خانگی طراحی شده و می‌تواند در ابعاد کوچک‌تر و سبک‌تر از رقیب خود یعنی اپتیموس تسلا تولید شود. یکی از ویژگی‌های بارز نئو، بدن عضلانی اوست که شباهت ظاهری‌اش را با انسان واقعی زیاد کرده است.

ربات خدمتکار NEO

براساس گفته‌های شرکت نروژی-آمریکایی 1X، نئو برخلاف سایر ربات‌های امروزی که ساختار بدنی سخت و محکمی دارند از آناتومی ماهیچه‌ای بدن انسان برخوردار شده است. قد 1.65 سانتی متری و وزن 30 کیلوگرمی به نئو اجازه می‌دهد تا 20 کیلوگرم بار را به راحتی جابه‌جا کند. عملکرد نئو در مقایسه با ربات‌های تسلا که وزن سنگین‌تری داشته و توان حمل همین مقدار را بار دارند، عالی است.

 

ربات انسان‌نمای نئو در نسخه بتا رونمایی شده

ربات خدمتکار NEO

نئو می‌تواند تمامی امور منزل یا محل کار شما را مثل یک خدمتکار ولی بدون خستگی و وقفه زمانی انجام دهد و در صورت نیاز به پشتیبانی، اپراتور انسانی قادر به کنترل آن از راه دور است تا ایمنی این ربات انسان‌نما حفظ شود. بدن این ربات به خاطر بهره‌مندی از ماهیچه‌های انسانی قدرتمند اما نرم بوده و نه تنها به راحتی راه می‌رود بلکه قادر است آهسته بدود، از پله‌ها بالا برود و فضای خانه را بدون چالش خاصی طی کند.

 

به لطف بهره‌مندی نئو از الگوریتم‌های یادگیری ماشین پیشرفته، قادر است به مرور زمان وظایف مختلف را یاد بگیرد و کارآمدتر از قبل شود. نسخه بتای این ربات انسان‌نما می‌تواند با سرعت 4 کیلومتر در ساعت راه برود و حداکثر 12 کیلومتر در ساعت بدود.

ربات خدمتکار NEO

نئو تحمل بار تا سقف 20 کیلوگرم را دارد و 2 تا 4 ساعت شارژ کافی برای انجام امور را خواهد داشت. اگر صاحبان نئو دچار مشکلات جسمانی و حرکتی باشند، این ربات آن‌ها را کمک خواهد کرد. کمپانی سازنده این ربات خدمتکار ادعا کرده برخورد انسان با نئو هیچ مشکلی برای انسان به وجود نمی‌آورد چرا که بدن او ساختاری شبیه به بدن انسان دارد و داخل آن بالشتک تعبیه شده تا آسیب فیزیکی را به حداقل ممکن برساند.

گالری تصاویر

در گجت نیوز بخوانید:
تماشا کنید: این ربات ترسناک چینی، شکست‌ناپذیر است! تماشا کنید: این ربات چینی تمام وظایف یک انسان را انجام می‌دهد پیشرفته ترین ربات انسان نمای جهان توسط چینی ها معرفی شد چرا دانشمندان در حال یاد دادن رقص به این ربات‌ انسان نما هستند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*