پلیس کره جنوبی سراغ تلگرام آمد

پلیس کره جنوبی هم به سراغ تلگرام آمد

پس از اتهاماتی که به پاول دورف از سوی دادستانی پاریس وارد شد، حالا پلیس کره جنوبی سراغ تلگرام آمده تا به جرائم این پیام رسان رسیدگی کند.

پاول دورف به اتهامات مختلف از طرف دادستانی فرانسه بازداشت و راهی زندان شد تا به جرائمی که ظاهرا مرتکب شده، رسیدگی شود. البته چند روز بعد با قید وثیقه 5 میلیون یورویی آزاد شد ولی همچنان درگیر حواشی به وجود آمده است و باید منتظر برگزاری دادگاه‌های او بود.

پلیس کره جنوبی سراغ تلگرام آمد

دستگیری موسس تلگرام و آغاز تحقیقات رسمی علیه او از سوی دادگاه پاریس کم بود که حالا اخباری مبنی بر شروع تحقیقات اداره پلیس کره جنوبی از تلگرام به گوش می‌رسد. یک مقام ارشد پلیس در کره جنوبی خبر داده که به تازگی سلسله تحقیقاتی در مورد پیام رسان تلگرام به علت جرائم مربوط به دیپ فیک‌های جنسی آغاز شده است.

پلیس کره جنوبی سراغ تلگرام آمد

پلیس این کشور تصمیم گرفته نقش موثر تلگرام را در انتشار محتواهای دیپ فیک جنسی اندازه‌گیری کرده و مشخص کند آیا این پیام رسان محبوب شریک جرم خلافکاران بوده یا خیر! هم اکنون مقامات کره جنوبی همزمان با آغاز تحقیقات پلیس، از تلگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی تقاضای مبارزه با چنین محتواهایی را کرده‌اند.

کره جنوبی از زمانی تصمیم به بررسی تلگرام گرفت که برخی منابع ادعا کردند تصاویر و ویدیوهایی در تلگرام پیدا می‌شود که با دیپ فیک جنسی زنان این کشور ارتباط نزدیکی دارند. تلگرام علیرغم درخواست مقامات این کشور، همچنان اظهارنظر رسمی نکرده ولی طی هفته‌های گذشته با انتشار محتواهای مضر برای کاربران مبارزه کرده‌اند. در بیانیه تلگرام آمده:

مدیران ما ترکیبی از نظارت فعال بر بخش‌های عمومی پلتفرم، ابزارهای پیشرفته هوش مصنوعی و گزارش‌های کاربران استفاده می‌کنند تا روزانه میلیون‌ها محتوای مضر را حذف کنند.

پلیس کره جنوبی سراغ تلگرام آمد

چالش‌های تلگرام طی هفته‌های اخیر

همان‌طور که گفتیم، یک ماه اخیر برای تلگرام و موسس آن روزهای بدی بوده است. در ابتدا پاول دورف با طوماری از اتهامات گوناگون در فرودگاه پاریس دستگیر شد و به زندان رفت. گفته می‌شد که 20 سال حبس در انتظار مالک تلگرام است اما نهایتا با وثیقه 5 میلیون یورویی آزاد شد تا به اتهامات او رسیدگی گردد.

دومین بدشانسی دورف، ناپدید شدن یولیا واویلوا است که در سفرهای او همراهش بوده و به ادعای برخی منابع موسس تلگرام را لو داده و حالا از نظرها پنهان شده است. سومین بدشانسی دورف، شکایت همسر سابقش و زدن برچسب کودک آزاری به او بوده که همچنان پرونده‌اش باز است.

پلیس کره جنوبی سراغ تلگرام آمد

حالا کره جنوبی سراغ تلگرام آمده تا با شخم زدن آن، مدارک و شواهد جدیدی دال بر دیپ فیک‌های جنسی زنان کره‌ای پیدا کند. در حال حاضر اتحادیه اروپا در حال بررسی این موضوع هستند که آیا پیام رسان تلگرام در خصوص تعداد کاربران دروغ گفته تا از قانون خدمات دیجیتال فرار کند یا نه!

در گجت نیوز بخوانید:
دارایی های دیجیتالی تلگرام در بازار رمزارزها چقدر است؟ روزهای خوش تون کوین پس از آزادی پاول دورف؛ بیش از ۱.۱ میلیون کاربر فعال همسر پاول دورف هم از او شکایت کرد: پسرم را به مرگ تهدید کرد روزهای سخت برای تلگرام؛ برادر پاول دورف هم تحت تعقیب قرار گرفت

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*