اولین گوشی شیائومی

13 سال از عرضه اولین گوشی شیائومی گذشت؛ نگاهی به شیائومی Mi 1

شاید باور نکنید، اما 13 سال از عرضه اولین گوشی شیائومی با نام Xiaomi Mi 1 گذشته است. مقایسه می 1 با مدل‌های کنونی شیائومی از پیشرفت شگفت‌انگیز این شرکت خبر می‌دهد.

داستان اوج‌گیری شیائومی از یک استارتاپ ساده به یکی از تاثیرگذارترین شرکت‌های حاضر در صنعت تلفن همراه واقعا جالب است. ترکیب نوآوری، سخت‌کوشی و تصمیم‌های تجارب درست باعث شد که این شرکت در طول 13 سال رشد خیره‌کننده‌ای را تجربه کند. نگاهی به اولین گوشی شیائومی می‌تواند در این زمینه جذاب باشد.

اولین گوشی شیائومی؛ زمینه‌ساز تغییر در بازار گوشی‌های هوشمند

اولین گوشی شیائومی

در سال 2010 شرکت شیائومی با تمرکز بر بخش نرم‌افزار شروع به‌کار کرد. آنها می‌خواستند یک رام اختصاصی را برای اندروید ارائه کنند. این رابط کاربری می‌بایست همچون iOS اپل راحت و زیبا باشد. در نتیجه MIUI متولد شد. هرچند رابط کاربری جدید نتوانست چندان توجهی را در اخبار تکنولوژی جلب کند. اینجا بود که جاه‌طلبی‌های شرکت چینی وارد مرحله جدیدی شد. آنها وارد بازار فوق‌العاده رقابتی گوشی‌های هوشمند شدند.

اولین گوشی شیائومی در ۱۶ آگوست ۲۰۱۱ معرفی شد. برخلاف پیش‌بینی‌ها کاربران استقبال بسیار خوبی از شیائومی می 1 کردند. به‌صورتی که ۱۵۰ هزار عدد از این گوشی در تنها ۱۳ دقیقه به‌فروش رفت. چنین موفقیتی برای یک شرکت نسبتا گمنام در عرصه گوشی‌های هوشمند واقعا قابل‌توجه بود. البته این موفقیت اتفاقی به‌نظر نمی‌رسید. اولین گوشی شیائومی مجموعه‌ای از قابلیت‌های رده‌بالا را با قیمتی بسیار مناسب ارائه می‌کرد.

شیائومی می 1 از تراشه دو هسته‌ای اسنپدراگون S3 در کنار ۱ گیگ رم و ۴ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. این مشخصات برای یک گوشی با قیمت ۲۸۰ دلار بسیار عالی بودند. به همین‌خاطر بسیاری از جوانان و نوجوانان از شیائومی استقبال کردند.

اولین گوشی شیائومی

شیائومی متوجه بود که کوچکترین اشتباهی در عرضه اولین گوشی می‌تواند روی وجهه این شرکت تاثیر منفی بگذارد. به همین‌خاطر برای صفحه‌نمایش می 1 از پنل LCD شرکت شارپ استفاده کرده بود. این پنل ۴ اینچی دارای رزولوشن 854 در 480 پیکسل بود و کاربران هنگام کار با آن در نور آفتاب اذیت نمی‌شدند. همچنین شیائومی Mi 1 دارای ابعاد ۱۲۵ در ۶۳ در ۱۱.۹ میلی‌متر بود که باعث می‌شد یک گوشی نسبتا جمع‌و‌جور محسوب شود. وزن ۱۴۹ گرمی این گوشی هم در طولانی‌مدت کاربران را اذیت نمی‌کرد.

انرژی مورد نیاز اولین گوشی شیائومی توسط یک باتری ۱۹۳۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شد. همچنین کاربران می‌توانستند با استفاده از دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۲ مگاپیکسلی از سوژه‌های مختلف عکاسی کنند.

طبیعتا کسی از شیائومی انتظار نداشت که در اولین گوشی خود از مواد گران‌قیمت برای بدنه استفاده کند. با وجود این، شرکت چینی سراغ پلاستیک مقاوم رفته بود. در کنار همه اینها، رابط کاربری روان گوشی با امکانات شخصی‌سازی فراوان نیز مورد استقبال کابران قرار گرفت. شیائومی در مدل‌های بعدی هم به توسعه MIUI ادامه داد؛ اما تصمیم گرفت برای کاهش قیمت نهایی گوشی‌های خود و جذب طیف گسترده‌تری از کاربران تبلیغات را به برنامه‌‌های سیستمی اضافه کند.

شیائومی 14 اولترا

وجود تبلیغات در یک گوشی هوشمند چندان جذاب نیست؛ اما متاسفانه حتی کاربران گوشی‌های جدید شیائومی با رابط‌کاربری هایپر او اس همچنان با این مشکل مواجه هستند. با وجود مشکلات و سختی‌های فراوان، شیائومی توانست پس از عرضه اولین گوشی خود همچنان به ارائه مدل‌های جذاب ارائه دهد. رویکرد این شرکت در سال‌های اولیه بیشتر روی عرضه مدل‌هایی با قدرت پردازشی بالا با قیمت پایین متمرکز بود. هرچند که بعدها آنها با عرضه مدل‌های پرچمدار و قدرتمند به رقابت با بزرگانی همچون سامسونگ و اپل پرداختند.

برای مقایسه بد نیست یادآوری کنیم که پرچمدار کنونی شیائومی یعنی مدل Xiaomi 14 Ultra از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ ۹۰ وات بهره می‌برد و دارای یک صفحه‌نمایش ۶.۷۳ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل است. در بخش دوربین نیز شاهد حضور چهار حسگر ۵۰ مگاپیکسلی هستیم. اکنون نیز شیائومی به‌مناسبت سیزدهمین سالگرد عرضه اولین گوشی خود مسابقه‌ای را در ویبو تدارک دیده است. این مسابقه به کاربران چینی اختصاص دارد و برندگان جدیدترین گوشی تاشو شیائومی یعنی میکس فولد‌ 4 را دریافت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:
گوشی های شیائومی به زودی ارزان تر از قبل خواهند شد نمایشگر گوشی جدید شیائومی از ۳ طرف تا می‌شود از شیائومی ۱۵ اولترا چه می‌دانیم؛ مشخصات فنی، امکانات و زمان رونمایی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*