پشتیبانی نرم افزاری گوگل پیکسل واچ 3 - Google Pixel Watch 3

اگر پیکسل واچ 3 بخرید، به‌زودی باید قید ساعت هوشمند خود را بزنید

پشتیبانی نرم افزاری ناامیدکننده گوگل از ساعت هوشمند جدید پیکسل واچ 3، احتمالاً عده بسیاری را از خرید Google Pixel Watch 3 منصرف کند.

گوگل در رویداد Made by Google 2024 علاوه بر نسخه‌های استاندارد، پرو و پرو ایکس ال پیکسل 9 و گوشی تاشو پیکسل 9 پرو فولد، نسل جدید ساعت هوشمند پیکسل واچ را معرفی کرد. پیکسل واچ 3 ساعتی با طراحی منحصر به فرد، مشخصات فنی چشمگیر و قابلیت‌های کاربردی فراوان است، ولی نقطه ضعف بزرگی دارد که شاید خیلی از کاربران را از خرید آن بازدارد.

پشتیبانی نرم‌افزاری پیکسل واچ 3، کمتر از حد انتظار

گوگل برای سری پیکسل 8 و همچنین پیکسل 9 وعده پشتیبانی نرم‌افزاری هفت ساله را داده و بر هیچ‌کس پوشیده نیست که در این زمینه جزو شرکت‌های پیشرو است. با وجود این، به نظر می‌رسد این شرکت رویکرد متفاوتی در قبال ساعت‌های هوشمند خود دارد؛ چراکه پشتیبانی نرم‌افزاری از ساعت هوشمند جدید پیکسل واچ 3 فراتر از سه سال نخواهد بود.

پشتیبانی نرم افزاری گوگل پیکسل واچ 3 - Google Pixel Watch 3

گوگل برای پیکسل واچ و پیکسل واچ 2 به مدت سه سال آپدیت نرم‌افزاری ارائه می‌دهد، ولی جدیدترین نسل این اسمارت واچ‌ها کماکان از این لحاظ رو به جلو حرکت نکرده است. در حالی که پشتیبانی نرم‌افزاری از گوشی‌های جدید این شرکت تا هفت سال تضمین شده است، پیکسل واچ جدید صرفاً به مدت سه سال بروزرسانی دریافت خواهد کرد.

البته احتمال دارد که حتی بعد از گذشت سه سال هم گوگل آپدیت‌های نرم‌افزاری برای پیکسل واچ 3 ارائه بدهد، ولی در این باره تضمین نداده است.

این‌که گوگل پشتیبانی نرم‌افزاری از گوشی‌های خود را در برابر ساعت‌های هوشمند در اولویت قرار داده است می‌تواند چندین دلیل داشته باشد. از طرفی، احتمالاً این شرکت پیش‌بینی می‌کند که کاربران خیلی زودتر ساعت هوشمند خود را با یک نمونه جدیدتر تعویض کنند یا حتی شاید تعهد خود نسبت به پشتیبانی را بر اساس قیمت محصول می‌سنجد؛ در اینجا هم ساعت هوشمند قیمت بسیار کمتری دارد. همچنین نباید از این نکته چشم‌پوشی کرد که ساعت‌های هوشمند در مقایسه با گوشی‌ها از نظر نرم­‌افزاری دوام کمتری از خود نشان می‌دهند.

پشتیبانی نرم افزاری گوگل پیکسل واچ 3 - Google Pixel Watch 3

گوگل حالا در پشتیبانی از ساعت هوشمند جدید خود حتی عقب‌تر از رقبا قرار می‌گیرد. سامسونگ که در رویداد آنپکد تابستان امسال از گلکسی واچ 7 و گلکسی واچ اولترا رونمایی کرد، وعده داد که تا چهار سال برای سیستم عامل و رابط کابری آن‌ها بروزرسانی منتشر خواهد کرد. حتی بعد از این بازه این ساعت‌ها از بروزرسانی‌های امنیتی برخوردار خواهند شد.

در گجت نیوز بخوانید:
نتایج یک تحقیق در دانشگاه میشیگان: سنسورهای سلامت گلکسی واچ بسیار دقیق است ساعت هوشمند Amazfit T-Rex 3؛ رقیب اقتصادی اپل واچ اولترا 2 تنها 300 دلار قیمت خواهد داشت ساعت های هوشمند Galaxy Watch سامسونگ چگونه به تکامل رسیدند؟ ساعت هوشمند جدید شیائومی واچ S4 مخصوص ورزشکاران است

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*