نیسان پاترول مدل 2025 نسل جدید

نسل جدید نیسان پاترول، شاسی بلند با ابهت ژاپنی با موتور 6 سیلندر معرفی شد

نیسان از نسل جدید و هفتم پاترول پرده‌برداری کرد. پاترول مدل 2025 شاسی بلندی لوکس‌تر شده است که از دو پیشرانه 6 سیلندر متفاوت بهره می‌برد.

پاترول بیش از 7 سال است که در خط تولید نیسان قرار دارد؛ از زمانی که یک خودرو آفرودی به سبک و سیاق جیپ بود تا حالا که به شکل یک شاسی بلند درشت‌هیکل درآمده است. بر اساس آخرین اخبار خودرو خارجی، نیسان به‌تازگی از نسل جدید و هفتم پاترول معرفی کرد که باری دیگر نشان می‌دهد این خودروساز ژاپنی در نظر دارد محصولاتی لوکس‌تر را از نظر طراحی و امکانات روانه بازار کند.

دسترسی به بخش‌های مطلب:

مشخصات فنی نیسان پاترول مدل 2025

همان‌طور که پیش‌تر تایید شده بود، دیگر موتور V8 برای نیسان پاترول ارائه نمی‌شود. مدل جدید این شاسی بلند با دو پیشرانه 6 سیلندر متفاوت در دسترس قرار خواهد گرفت؛ یک نمونه 3.8 لیتری تنفس طبیعی و یک نمونه 3.5 لیتری توئین توربو. البته هر کدام از این پیشرانه‌های جدید برای بازارهای متفاوتی هدف گرفته شده‌اند.

نیسان پاترول مدل 2025 نسل جدید

پاترول با موتور 3.8 لیتری 6 سیلندر تنفس طبیعی می‌تواند 320 اسب بخار قدرت و 386 نیوتن متر گشتاور تولید کند. موتور 3.5 لیتری توئین توربو توانایی تولید 431 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور را دارد.

این پیشرانه‌ها برای انتقال نیرو محرکه از یک گیربکس اتوماتیک 9 سرعته جتکو با سیستم چهار چرخ محرک تمام‌وقت بهره می‌برند. راننده به قفل دیفرانسیل عقب و حالت‌های کمک سبک (4H) و کمک سنگین (4L) دسترسی دارد.

نیسان اعلام کرد که وزن ناخالص Patrol (با احتساب سرنشینان، بار و تجهیزات اضافی) کماکان 3500 کیلوگرم باقی می‌ماند. با این حال، از آنجا که خود این خودرو سنگین‌تر از قبل شده است، حجم بار کمتری حمل می‌کند. ظرفیت یدک‌کشی این اس یو وی ژاپنی هم 2 هزار کیلوگرم با تریلر ترمزدار اعلام شد.

این نسخه جدید به بزرگ‌ترین سیستم خنک‌کاری بین همه محصولات نیسان تاکنون مجهز است. این شرکت به‌جای فن‌های خنک‌کننده متصل به تسمه، از دو فن برقی در این خودرو استفاده می‌کند.

نیسان در آن همچنین سیستم تعلیق بادی جدیدی را به کار برده است که می‌تواند ارتفاع کف بدنه نسبت به سطح زمین را تا 70 میلی‌متر افزایش یا تا 140 میلی‌متر کاهش بدهد. در نتیجه راننده چه قصد انجام فعالیت‌های آفرود سنگین مثل سنگ‌نوردی داشته باشد و چه بخواهد در جاده رانندگی کند، در تنظیم ارتفاع خودرو خود آزادی عمل دارد.

هرچند هنوز جزئیات مربوط به عملکرد آفرود نسل هفتم پاترول مشخص نیست، نیسان همچنین از بهبود زاویه و ورود خروج این شاسی بلند خبر داد. همه این‌ها در کنار هم باید بتوانند تاثیر محسوسی روی تجربه راننده از آفرود با این خودرو بگذارند.

طراحی و امکانات کابین نسل جدید Patrol

احتمالاً نگاهی به نمای بیرونی این خودرو متوجه شدید که پاترول مدل 2025 کابینی زرق و برق‌دار با امکانات به‌روز دارد. در فضای داخلی این شاسی بلند دو نمایشگر 14.3 اینچی متصل به هم توجه را به خود جلب می‌کنند. حتی یک نمایشگر هدآپ (HUD) 7 اینچی در دسترس راننده قرار می‌گیرد تا با نمایش اطلاعات اضافی، به راننده کمک کند.

کابین نیسان پاترول مدل 2025 نسل جدید

سیستم تهویه چندناحیه‌ای این خودرو با اتکا به داده‌های بیومتریک که با تکنولوژی مادون قرمز جمع‌آوری می‌شوند، دمای پوست سرنشینان در هر سه ردیف را اندازه می‌گیرد و بر همین اساس شدت سرما را تنظیم می‌کند. سیستم گرمایش، سرمایش و ماساژ برای صندلی‌های جلو، نورپردازی داخلی 64 رنگ، نمایشگرهای 12.3 اینچی در ردیف عقب و سیستم صوتی برند کلیپش با 12 اسپیکر هم برخی دیگر از امکانات کابین هستند.

از جمله امکانات ایمنی و کمک‌راننده نسل جدید نیسان پاترول می‌توان به دوربین 170 درجه جلو، هشدار حفظ خودرو در لاین حرکت، تکنولوژی‌های جلوگیری از تصادف پروپایلت و کروز کنترل تطبیق‌پذیر اشاره کرد.

قیمت مدل جدید نیسان پاترول

نیسان پاترول نسل جدید در بازار خاورمیانه با قیمت پایه 65 هزار دلار عرضه می‌شود و قیمت نسخه بالارده آن به 105 هزار دلار هم می‌رسد.

پاترول یکی از محبوب‌ترین خودروهای خاورمیانه و همچنین ایران است. اگرچه برخی از محصولات نیسان از جمله نیسان سیلفی پارس خودرو و نیسان ایکس تریل نامی خودرو در دور جدید واردات راهی بازار ایران شده‌اند، نبود نسل‌های جدید پاترول در کشور همچنان حس می‌شود.

در گجت نیوز بخوانید:
آئودی کیو ۵ نسل جدید، شاسی بلند لوکس و فوق پیشرفته آلمانی معرفی شد بهترین خودروهای شاسی بلند سایز متوسط جهان در سال ۲۰۲۴ لکسوس RX مدل 2025، لوکس‌تر از همیشه از راه رسید جی ام سی یوکان ۲۰۲۵ با ظاهر پر ابهت‌تر و امکانات بیشتر معرفی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*