شارژدهی ۲۶ ساعته نسل جدید لپ تاپ XPS 13 دل

نسل جدید لپ تاپ XPS 13 دل، ۲۶ ساعت شارژدهی دارد!

نسل جدید لپ تاپ XPS 13 دل به‌لطف پردازنده‌های جدید Core Ultra اینتل می‌تواند ۲۶ ساعت شارژدهی داشته باشد. یک رکورد فوق‌العاده در صنعت کامپیوتر!

در جنگ نفس‌گیر پردازنده‌های، دل با نسل جدید لپ تاپ XPS 13 خود یک گام بزرگ رو به جلو برداشته است. اینتل در نمایشگاه IFA 2024، نسل دوم پردازنده‌های Core Ultra خود را معرفی کرد و ادعاهای بزرگی در مورد عمر باتری این پردازنده‌ها مطرح شد.

اما حالا دل با XPS 13 خود این ادعاها را زیر سوال برده است. طبق ادعای دل، لپ تاپ ایکس پی اس ۱۳ با پردازنده جدید اینتل می‌تواند با یک بار شارژ کامل، تا 26 ساعت به‌صورت متوالی ویدیو پخش کند. این رقم به‌طور قابل توجهی بالاتر از ادعاهای قبلی رقبا است و نشان می‌دهد که دل توانسته است به پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه عمر باتری دست پیدا کند.

شارژدهی ۲۶ ساعته نسل جدید لپ تاپ XPS 13 دل

البته لازم به ذکر است که این رقم برای مدل تجهیز شده به نمایشگری با رزولوشن 1900×1200 معادل فول اچ‌دی است. مدل‌های با رزولوشن بالاتر، مانند مدل‌هایی که از نمایشگر OLED دوگانه استفاده می‌کنند، عمر باتری کمتری خواهند داشت. حتی با این وجود هم این لپ تاپ همچنان یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسانی است که به دنبال یک لپ‌تاپ با عمر باتری طولانی هستند.

عمر باتری و هوش مصنوعی؛ برگ برنده نسل جدید لپ تاپ XPS 13 دل

علاوه بر طول عمر باتری، نسل جدید لپ تاپ XPS 13 دارای یک واحد پردازش عصبی (NPU) قدرتمندتر است که قادر به انجام 48 تریلیون عملیات در ثانیه (TOPS) خواهد بود. این لپ تاپ دل را بالاتر از تراشه اسنپدراگون ایکس الایت با توان 40 TOPS و نسل قبلی تراشه‌های اینتل با توان به مراتب کمتر 10 TOPS قرار می‌دهد.

شارژدهی ۲۶ ساعته نسل جدید لپ تاپ XPS 13 دل

البته داشتن یک NPU اختصاصی قدرتمند مزیت خاصی محسوب نمی‌شود. قابلیت Recall قرار بود ویژگی اصلی ویندوز برای استفاده از NPU باشد، اما به دلیل نگرانی‌های امنیتی به تعویق افتاده و احتمال لغو آن نیز وجود دارد.

دل ادعا می‌کند که NPU می‌تواند «قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی مانند ایجاد آزمون و تصویر و ویرایش سریع‌تر عکس یا ویدیو» را روی لپ تاپ‌هایش فعال کند. ما چند مورد استفاده مانند Cocreator در Paint را دیده‌ایم، اما هنوز احساس می‌شود که این فناوری در مراحل اولیه قرار دارد.

لپ تاپ جدید دل با شروع قیمت 1400 دلاری عرضه خواهد شد که آن را به گران‌ترین نسخه XPS 13 در تاریخ تبدیل می‌کند. با این هزینه شما ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی را نیز در اختیار خواهید داشت. در سمتی دیگر، اگر قصد خرید نسخه کوالکامی این لپ تاپ با پردازنده اسنپدراگون را داشته باشید، قیمت آن چیزی حدود ۴۰۰ دلار ارزان‌تر است.

در گجت نیوز بخوانید:
آتش بازی شرکت دل با معرفی ۵ لپ‌ تاپ جدید مجهز به پردازنده اسنپدراگون سبک ترین لپ تاپ دل معرفی شد: Latitude 7350 با وزن فقط 907 گرم! آیا لپ تاپ های سامسونگ هم مثل گوشی های این کمپانی باکیفیت و ارزشمند هستند؟ بهترین لپ تاپ های گیمینگ اقتصادی سال ۲۰۲۴ کامپیوتر و لپ تاپ XPS 2023 دل با ستاپ پرچمدار از راه رسیدند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*