آئودی Q5 مدل 2025

آئودی Q5 مدل 2025 در نمایشگاه خودرو چنگدو چین رونمایی شد

شرکت آئودی آلمان، نسل جدید شاسی بلند محبوب Q5 را با مدل سال 2025 و آپشن‌های جذاب در نمایشگاه چنگدو ۲۰۲۴ چین معرفی کرد.

کمپانی مطرح آئودی (AUDI)، با دست به پر به نمایشگاه خودرو چنگدو ۲۰۲۴ قدم نهاده و طبق انتظارات از نسل سوم شاسی بلند سایز متوسط آئودی Q5 با تنوع پیشرانه مطلوب، امکانات بالا و البته قیمت نسبتاً گران رونمایی کرده است. از شما همراهان گرامی اخبار خودرو گجت نیوز دعوت می‌کنیم تا در معرفی این خودرو جذاب و دوست‌داشتی همراه ما باشید.

آئودی Q5 مدل 2025؛ کاریزماتیک و جذاب

آئودی Q5 مدل 2025

اولین نکته‌ای که در ظاهر جذاب این خودرو جلب توجه می‌کند، بهره‌گیری از جلو پنجره‌ای با شمایل لانه زنبوری و حفره های بزرگ است. در نمای جلو یک جلو پنجره اسپرت را می‌بینیم که چراغ‌های LED در بالای آن قرار گرفته‌اند. همچنین نوار نازک دی‌لایت به عنوان نوعی ابرو روی چراغ‌های جلو LED عمل می‌کند. با این حال در نمای جانبی تفاوت خاصی به نسبت نسل قبلی دیده نمی‌شود.

چراغ‌های عقب سرتاسری OLED نسل دوم نیز از ویژگی‌های برجسته طراحی این شاسی‌بلند است. این سیستم از شش پنل با 266 لامپ OLED مختلف ساخته شده که می‌تواند هشدارهایی را در مورد ترمز شدید، تصادف یا خرابی با الگوهای مختلف به رانندگان پشت سر نشان دهد. همچنین چراغ ترمز سومی که در قسمت زیرین اسپویلر در بالای دریچه نصب شده است، الگوی نوری را به شیشه عقب می تابد تا دید نور ترمز را در شرایط بد جوی مانند مه آلود بودن افزایش دهد. آئودی Q5 در یازده رنگ مختلف عرضه می‌شود. مشتریان می‌توانند از بین رینگ‌های ۱۸ تا ۲۱ اینچی گزینه دلخواه را انتخاب کنند.

مشخصات فنی AUDI Q5 2025

نمای جانبی آئودی Q5 مدل 2025

آئودی Q5 جدید با دو پیشرانه متفاوت راهی بازار آمریکا می‌شود. نسخه پایه از یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با قدرت ۲۶۸ اسب بخار بهره‌مند شده است. مجموع این توان از طریق گیربکس دو کلاچه S Tronic هفت سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌شود. باید گفت این پیشرانه قبلا در محصولات دیگری از جمله پورشه ماکان و فولکس واگن GTI نیز استفاده شده است. با توجه به افزایش راندمان کلی، شتاب این نسخه حدود 5.7 ثانیه خواهد بود.

اما نسخه قدرتمندتر با نام آئودی SQ5 به موتور ۳ لیتری V6 توربوشارژ با قدرت ۳۶۲ اسب بخار و گشتاور ۵۵۰ نیوتن‌ متر مجهز شده است. این نمونه حدود 13 اسب بخار بیشتر از مدل سال گذشته تولید می‌کند. همچنین گیربکس 8 سرعته اتوماتیک سال گذشته اکنون به گیربکس اتوماتیک هفت سرعته دوکلاچه S Tronic تبدیل شده است. شتاب صفر تا صد این نسخه نیز حدود 5 ثانیه خواهد بود.

آئودی میزان مصرف این نسخه اسپرت را بر اساس استاندارد WLTP بین ۸ تا ۸.۵۸ لیتر اعلام کرده است. هر دو خودرو نیز به سیستم چهار چرخ محرک کواترو مجهز شده‌اند.

طراحی داخلی و آپشن‌های آئودی کیو 5 جدید

نمای داشبورد آئودی Q5 مدل 2025

به طور کلی کابین آئودی Q5 نسخه 2025 حس و حال محصولات برقی این شرکت را به ما القا می‌کند. این طراحی سبک جدیدی از هوشمندی را در کنار لوکس بودن به سرنشینان ارائه می‌دهد. همچنین استفاده از خطوط و زوایای تیز به طراحی آینده نگرانه این خودرو اشاره دارد. در پشت فرمان از یک پنل عریض استفاده شده که میزبان دو صفحه نمایش OLED است. نمایشگر کلاستر راننده ۱۱.۹ اینچی بوده و نمایشگر اطلاعات-سرگرمی اندازه‌ای برابر با ۱۴.۵ اینچ دارد.

همچنین خریداران می‌توانند نمایشگر اختصاصی ۱۱.۹ اینچی هم برای سرنشین سفارش دهند. این کراس اوور لوکس آلمانی از نمایشگر هداپ دیسپلی (HUD) نیز سود برده و از قابلیتی به نام «نور تعاملی پویا» بهره برده که به حس و حال و اتفاقات کابین مانند ورود و خروج به کابین، تغییر مود رانندگی یا پخش موزیک واکنش نشان می‌دهد.

از مجموع امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو می‌توان به سیستم مانیتورینگ پایش فشار باد تایرها (TPMS)، تایرهای Run Flat، صندلی ایزوفیکس (ISOFIX)، سیستم ترمز کمکی (EBA/BAS)، سیستم کنترل ضد لغزش (TCS/TRC)، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC/ESP)، سیستم هشدار خروج از خطوط جاده، ترمز اضطراری خودکار، سنسور برخورد با مانع عقب و جلو، سیستم تغییر حالت رانندگی (Drive Mode)، سیستم کمک شروع به حرکت در سربالایی‌ها، فرمان برقی حساس به سرعت، رادار جلو و عقب خودرو، دوربین 540 درجه، کروز کنترل تطبیقی، رادار نگهداری خودرو بین خطوط، صندوق‌پران برقی، سیستم ورود بدون کلید به‌همراه استارت دکمه‌ای، استارت از راه دور به‌وسیله ریموت، سنسور نور و باران، صندلی‌های برقی جلو مجهز به گرم‌کن و سردکن، صندلی های عقب مجهز به گرم‌کن، مموری صندلی راننده و سرنشین، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم صوتی حرفه‌ای با 12 بلندگو و ساب و… اشاره کرد.

قیمت جهانی

قیمت پایه آئودی Q5 مدل 2025 جدید در اروپا از 52 هزار و 300 یورو (3 میلیارد و 480 میلیون تومان) شروع می‌شود. نسخه اسپرت SQ5 هم با پرداخت 82 هزار و 900 یورو (5 میلیارد و 520 میلیون تومان) قابل خرید است. لازم به ذکر است این شرکت آلمانی تا به امروز، بیش از ۱.۶ میلیون دستگاه از نسل اول و بیش از یک میلیون دستگاه از نسل دوم این خودرو را به فروش رسانده است. بنابراین موفقیت مجدد این نسخه نیز حیاتی خواهد بود.

در انتها دعوت می‌کنیم مطلب معرفی و بررسی فولکس واگن ID4، وارداتی جدید شرکت ماموت خودرو را در گجت نیوز مطالعه کنید.

ویدیو مرتبط
همچنین بخوانید:
فیس لیفت هوندا HR-V معرفی شد؛ مشخصات فنی و امکانات نسل جدید کراس اوور ژاپنی کاتالوگ تویوتا فرانت لندر وارداتی منتشر شد + مشخصات فنی و امکانات رفاهی هیوندای آیونیک ۵ مدل ۲۰۲۵ به همراه نسخه آفرودی رونمایی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*