لنوو IdeaPad Slim 5

سری جدید لپ تاپ های لنوو IdeaPad Slim 5 با یک خبر بد به استقبال نمایشگاه IFA آمدند

لنوو از لپ تاپ های جدید IdeaPad Slim 5 در نمایشگاه IFA 2024 رونمایی کرده است. این لپ تاپ ها با مشخصات جذابی همراه شده‌اند؛ اما یک مشکل مهم هم دارند.

نمایشگاه IFA فرصتی را برای شرکت‌های مختلف فراهم می‌کند تا با معرفی بهترین محصولات خود در صدر اخبار تکنولوژی قرار بگیرند. لنوو نیز از چند لپتاپ جدید با تراشه‌های قدرتمند خانواده Strix Point شرکت AMD و Lunar Lake اینتل رونمایی کرده است؛ اما ظاهرا سری جدید لپ تاپ های لنوو IdeaPad Slim 5 مسیر متفاوتی را در پیش گرفته‌اند.

لپ تاپ های جدید لنوو IdeaPad Slim 5 با تراشه قدیمی عرضه شده‌اند

لنوو IdeaPad Slim 5

لنوو دو عضو جدید را به‌خانواده لپ تاپ های IdeaPad Slim 5 خود اضافه کرده است. یکی از این لپ تاپ ها با نمایشگر ۱۵.۳ اینچی همراه شده و دیگری از نمایشگر ۱۳.۳ اینچی بهره می‌برد. نکته عجیب اینکه لنوو تصمیم گرفته از تراشه‌های AMD Ryzen 7000 در این لپ تاپ ها استفاده کند که نسبتا قدیمی محسوب می‌شوند. البته لنوو هنوز مدل دقیق پردازنده‌های مورد استفاده را اعلام نکرده است؛ اما احتمالا نسبت به Ryzen 7 7730U که سال گذشته دیدیم قوی‌تر خواهند بود.

مدل ۱۵.۳ اینچی لنوو دارای ابعاد ۳۳۹.۳۳ در ۲۳۶ در ۱۵.۶ میلی‌متر است و ۱.۴۹ کیلوگرم وزن دارد. ابعاد مدل ۱۳ اینچی نیز برابر با ۲۹۵.۵۸ در ۲۰۶.۹۵ در ۱۴.۳ میلی‌متر است. وزن این مدل به تنها ۱.۱۵ کیلوگرم می‌رسد.

از دیگر تفاوت‌های دو لپ تاپ جدید IdeaPad Slim 5 لنوو می‌توان به باتری بزرگتر در مدل ۱۵.۳ اینچی اشاره کرد. این مدل دارای یک باتری ۷۰ وات‌ساعتی است. در حالی که مدل ۱۳.۳ اینچی از یک باتری ۵۴.۷ وات‌ساعتی بهره می‌برد. بدین‌ترتیب اگر عمر باتری در میان اولویت‌های شما برای خرید یک لپ تاپ قرار دارد، بهتر است سراغ مدل ۱۳.۳ اینچی نروید.

لنوو IdeaPad Slim 5

در بخش نمایشگر نیز شاهد استفاده از پنل LCD با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل در در هر دو مدل هستیم. لپ تاپ های جدید لنوو IdeaPad Slim 5 دارای صفحه‌نمایش با رفرش‌ریت ۶۰ هرتز هستند و ۱۰۰ درصد فضای رنگی sRGB را پوشش می‌دهند. همچنین لنوو توانسته تاییدیه TUV Low Blue Light Certification را نیز برای آنها دریافت کند. حداکثر روشنایی نمایشگر در مدل ۱۳ اینچی به ۴۰۰ نیت می‌رسد و در مدل ۱۵ اینچی برابر با ۳۰۰ نیت است.

البته لنوو نسخه دیگری از لپ تاپ IdeaPad Slim 5 را نیز با نمایشگر 2.5K اولد ارائه خواهد داد. این مدل دارای رفرش‌ریت ۱۶۵ هرتز است و ۱۰۰ درصد از فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد. روشنایی نمایشگر آن نیز به ۵۰۰ نیت می‌رسد.

با نگاهی به بدنه لپ تاپ می‌توان دو پورت USB Type-C 3.2 Gen 2، دو پورت USB Type-A 3.2 Gen 1، یک پورت HDMI 2.1، یک درگاه microSD و یک جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون را مشاهده کرد. در بخش ارتباطات نیز شاهد حضور وای‌فای 6 و بلوتوث ۵.۳ هستیم. از دیگر ویژگی‌های لپ تاپ های جدید لنوو می‌توان به ۳۲ گیگ رم LPDDR5X و  ۱ ترابایت حافظه SSD اشاره کرد.

لنوو برچسب قیمتی ۷۷۴ دلاری را برای هر دو مدل آیدیاپد اسلیم 5 در نظر گرفته است و قصد دارد آنها را در مهر ماه روانه بازار کند.

بیشتر بخوانید:
لپ تاپ های جدید ایسر با قیمت جذاب از راه رسیدند لپ تاپ جدید سامسونگ گلکسی بوک ۵ پرو ۳۶۰، غول مرحله آخر هوش مصنوعی است لپ تاپ لنوو تینک بوک 16 نسل 7 پلاس با پردازنده پرچمدار AMD معرفی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*