پلی استیشن 6

هرآنچه که از پلی استیشن 6 ، نسل جدید کنسول بازی سونی می‌دانیم

پلی استیشن 6 به زمان معرفی خود نزدیک شده است. اما درباره نسل جدید کنسول بازی سونی و مشخصات احتمالی و قیمت آن چه می‌دانیم؟

به‌نظر می‌رسد زودتر از آنچه انتظار می‌رفت، نسل بعدی کنسول بازی سونی در دست توسعه قرار گرفته است. در اوایل سال 2024 میلادی، نائومی ماتسوکا، معاون ارشد سونی در مصاحبه‌ای با بلومبرگ گفته بود: «با نگاهی به آینده، کنسول PS5 وارد مرحله آخر چرخه عمر خود خواهد شد.» ماتسوکا صراحتا توسعه پلی استیشن 6 را تایید نکرد، اما می‌توان پیش‌بینی کرد که سونی آماده‌سازی کنسول بعدی خود را آغاز کرده است.

در حال حاضر هیچ اطلاعات رسمی و دقیقی درباره PS6 منتشر نشده و فقط شایعاتی وجود دارند که بر اساس آنها می‌توانیم دیدگاهی درباره کنسول بعدی پلی استیشن به دست بیاوریم. حالا در این مطلب قصد داریم پیش‌بینی‌هایی که می‌توانیم درباره پلی استیشن 6 داشته باشیم را جمع‌بندی کنیم. PS6 چه تغییراتی نسبت به PS5 می‌کند؟ آیا هیچ یک از بازی‌های فعلی پلی استیشن 5 روی کنسول جدید اجرا می‌شوند؟ قیمت کنسول بعدی سونی چقدر خواهد بود؟ در ادامه بر اساس برخی اطلاعات موجود به این سوال‌ها پاسخ می‌دهیم؛ البته باز هم تاکید می‌کنیم که تاکنون هیچ اطلاعات رسمی و تایید نشده‌ای در این رابطه وجود ندارد.

پیش بینی تاریخ معرفی و عرضه پلی استیشن 6

پلی استیشن 6

مهم‌ترین حدس و گمانی که در رابطه با زمان احتمالی عرضه PS6 وجود دارد، به سال 2027 میلادی اشاره دارد. این اطلاعات از یک سند که در زمان دادگاه مایکروسافت در خصوص خرید اکتیویژن بلیزارد، افشا شده بود، به‌دست آمده است. در این سند، مایکروسافت خاطرنشان کرده بود که سونی زمانی نسل بعدی کنسول پلی استیشن را عرضه می‌کند که دسترسی به عناوین کال آف دیوتی را از دست می‌دهد. برخی گمان می‌کنند که این ادعا با قرارداد مایکروسافت برای حفظ عناوین اکتیویژن بلیزارد تا سال 2027 در پلی استیشن، مطابقت دارد.

با این اوصاف، پیش‌بینی‌ها حکایت از این دارند که احتمالا پلی استیشن 6 در اواخر سال 2027 عرضه می‌شود؛ اما این فقط یک حدس و گمان است و هیچ اطلاعات رسمی و دقیقی در این خصوص وجود ندارد.

با نگاهی به روندی که سونی در عرضه کنسول‌های قبلی خود طی کرده بود، می‌توان عرضه PS6 در سال 2027 را منطقی دانست. هر دو کنسول پلی استیشن 3 و 4 عمر هفت ساله داشتند. پلی استیشن 5 نیز در سال 2020 عرضه شده بود و اگر قرار باشد این فاصله هفت ساله بین عرضه دو نسل متفاوت کنسول سونی، این بار هم اتفاق بیفتد، آنگاه می‌توانیم در سال 2027 شاهد ورود پلی استیشن 6 به بازار باشیم.

قیمت احتمالی

پیش‌بینی قیمت دقیق PS6 کمی دشوار است. هیچ اطلاعات رسمی در مورد مشخصات آن وجود ندارد و به همین دلیل نمی‌توانیم قیمت کنسول جدید سونی را تخمین بزنیم. با این حال اگر به روند قیمت‌گذاری کنسول های سونی در گذشته و همچنین به مشخصات احتمالی کنسول جدید ژاپنی‌ها نگاه کنیم، ممکن است بتوانیم قیمت حدودی پلی استیشن 6 را حدس بزنیم.

طبق گمانه‌زنی‌ها، این احتمال وجود دارد که PS6 با قیمت حداقل 500 دلار عرضه شود. شایعات دیگری نیز حاکی از آن هستند که قیمت این کنسول نسل جدید، نزدیک به 600 دلار خواهد بود.

کنسول جدید سونی چه مشخصاتی دارد؟

پلی استیشن 6

در حال حاضر جزئیات کمی در مورد سخت افزار و مشخصات فنی PS6 وجود دارد. طبق پیش‌بینی‌ها، انتظار می‌رود سونی به همکاری خود با AMD ادامه دهد و به همین دلیل مانند PS5، احتمالا سخت افزار کنسول PS5 Pro و PS6 را نیز ای ام دی تامین می‌کند. این همکاری می‌تواند به انتشار بازی‌های بین نسلی برای کنسول‌های سونی نیز کمک کند.

نسل بعدی تراشه های AMD قرار است در سال 2025 معرفی شود و احتمالا در همان زمان نیز سخت افزار داخلی کنسول PS6 معرفی خواهد شد. ما همچنین انتظار داریم که کنسول پلی استیشن 6 دارای یک حافظه SSD جدید برای کاهش زمان بارگذاری باشد و احتمالا سونی نسخه دیجیتالی کنسول جدید خود را با حداقل 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی به بازار عرضه می‌کند.

سایر پیش‌بینی‌ها درباره پلی استیشن 6

یکی از ویژگی‌های شایعه شده برای کنسول پلی استیشن 6، قابلیتی به نام PlayStation Spectral Super Resolution یا PSSR است. ظاهرا این فناوری به بازی‌ها اجازه می‌دهد تا با رزولوشن 4K و نرخ 120 فریم بر ثانیه یا رزولوشن 8K و نرخ 60 فریم بر ثانیه اجرا شوند. طبق گزارش‌های منتشر شده، احتمالا نسخه کوچک شده فناوری PSSR برای کنسول میان نسلی PS5 Pro نیز در دست توسعه قرار دارد؛ اما این قابلیت به‌طور کامل در کنسول PS6 پیاده‌سازی خواهد شد.

همچنین بخوانید:
هرآنچه باید درباره بازی GTA 6 بدانید کاهش فروش کنسول PS5 در بازار؛ زمان تحول فرا رسیده اجرای مستقیم بازی های PS3 بر روی PS5؛ سونی چه نقشه ای در سر دارد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*