ولوو XC90 مدل 2025

ولوو XC90 مدل 2025، نسل جدید شاسی بلند ایمن و مدرن سوئدی معرفی شد

ولوو فیس لیفت جدید شاسی بلند CX90 را با قیمت پایه 60 هزار دلاری معرفی کرد؛ برای آشنایی بیشتر با ولوو XC90 مدل 2025 همراه ما باشید.

حدودا یک دهه از اضافه شدن خط تولید شاسی بلندی با کد XC به کارخانجات ولوو می‌گذرد. در طول این 10 سال، ولوو با انجام فیس لیفت‌های متعدد در تلاش بوده تا این لاین از خط تولید را در بازارهای جهانی حفظ کند.

ولوو XC90 مدل 2025، دومین فیس لیفت شاسی بلند‌های ولوو محسوب می‌شود که با استفاده از مدار الکتریکی EX90 قرار است در سال آینده به صورت گسترده راهی بازارهای جهانی و بخصوص بازار فروش اروپا شود.

ولوو XC90 مدل 2025

درست است که ولوو در سال‌های اخیر مانورهای تبلیغاتی گسترده‌ای بر روی شاسی بلند EX90 داده و بیشتر تمرکز خود را بر روی گسترش طرح این خودرو گذاشته، اما این به معنای پایان کار CX90 بنزینی و دیزل نخواهد بود.

البته ولوو برای سال 2025 نسل جدیدی از ایکس سی 90 را در نظر نداشته و تنها با اعمال تغییراتی بر روی مدل پیشین، به یک فیس‌ لیفت معمولی رضایت داده است. نسل کنونی ولوو XC90 اولین فیس‌ لیفت خود را در سال 2019 تجربه کرد و حالا بار دیگر قرار است با انجام یک فیس لیفت بازار فروش این خودرو مجددا احیا شود. فیس لیفت جدید ولوو XC90 شامل تغییراتی در ظاهر بیرونی خودرو و مواردی بر روی داشبود این محصول می‌شود.

ولوو XC90 مدل 2025

حدودا یک دهه از عمر نسل دوم ولوو XC90 می‌گذرد، اما این شاسی بلند سوئدی به لطف ظاهر یوقورش هنوز هم جذاب به نظر می‌رسد. در این فیس لیفت جدید مهندسان ولوو طراحی جلو پنجره و چراغ‌های جلو خودرو را با متدهای روز دنیا دنیا هماهنک کرده‌‌اند. ولوو XC90 مدل 2025، دارای جلوپنجره‌ای متفاوت با چراغ‌های جلویی باریک‌تر است که نمای مدرن‌تری را به خودرو بخشیده‌اند. در قسمت جلویی سپر هم دریچه‌هایی به صورت عمودی گذاشته‌اند تا هوا با عبور از این محفظه‌ها به پیشرانه خودرو برسد (تغییر زاویه دریچه‌ها برای افزایش ایرو دینامیکی خودرو بوده است). در نمای عقب شاهد تغییرات گسترده‌ای نیستیم  و طراحان ولوو همان ظاهر قبلی را برای این محصول مناسب دانسته‌اند و تنها به تغییر گرافیک چراغ‌های عقب اکتفا کرده‌اند.

 

ویدیو جتا VS7:

مهم‌ترین تغییرات این خودرو مربوط به طراحی کابین و آپشن‌ها آن است. در ولوو XC90 مدل 2025، نمایشگر 12 اینچی جایگزین نمایشگر 9 اینچی نسل پیشین شده، این نمایشگر که هم اکنون به داشبورد خودرو ظاهری تسلایی داده، علاوه بر اندازه بزرگ‌تر، از وضوح و امکانات بیشتری بهره می‌برد.

ولوو XC90 مدل 2025

سیستم مالتی مدیا ایکس سی 90 هم دستخوش تغییرات ریز و درشت فراوانی شده و حالا به این سیستم میانبرهای جدیدی برای کنترل‌ها و برنامه‌های سرگرمی اضافه شده است.

دریچه‌های تهویه مطبوع خودرو هم در نمونه جدید به طور کلی از نوع باز طراح شده‌‌اند تا نمای داشبورد را با ظاهر جدید خودرو هماهنگ‌تر کنند. نکته مثبت دیگر مربوط به دمپینگ خودرو است؛ ولوو ادعا کرده در نسخه جدید XC90 عایق‌های سر و صدا را تقویت کرده تا کابین خودرو بیش‌از پیش بی‌سر و صداتر باشد.

ولوو هنوز مشخصات فنی ایکس سی 90 را اعلام نکرده، اما همانطور که انتظار می‌رفت در نسخه 2025 این شاسی بلند ایمن و مدرن سوئدی، دیگر خبری از پیشرانه دیزلی نیست و احتمالا یک پیشرانه هیبرید بر روی این محصول به کار گرفته خواهد شد. چرا که در نسخه‌های پلاگین هیبریدی، شعاع حرکت با استفاده از پیشرانه الکتریکی به 70 کیلومتر رسیده و این خودرو با یک بار سوخت‌گیری قادر به پیمایش 770 کیلومتر خواهد بود.

ولوو XC90 مدل 2025

ولوو برای نرمی بلیشتر این خودرو سیستم تعلیق بادی را در نظر گرفته که می‌تواند ارتفا خودرو را تا 40 میلی متر افزایش و تا 20 میلی متر کاهش دهد. این خودرو قرار است به تکنولوژی شاسی فعال مجهز شود که مسیر پیمایش خودرو را 500 بار بر ثانیه پایش می‌کند تا با هماهنگ کردن سیستم تعلیق و ناهمواری‌های سطح جاده، سواری نرم و آرمی را برای سرنشینان فراهم کند.

ولوو امکان پیش خرید این خودرو را آغاز کرده و تولید این خودرو از اواخر امسال آغاز و در سال 2025 تحویل متقاضیان خواهد شد. ولوو XC90 مدل 2025، قرار است به صورت هم‌زمان در سوئد، مالزی، و هند مونتاژ شود. این محصول با آستانه قیمت 60 هزار دلار در اروپا و آمریکا به رقابت با آئودی Q7 و لکسوس TX خواهد پرداخت.

در گجت نیوز بخوانید:
لینک اند کو 09 معرفی شد؛ یک شاسی بلند چینی بر پایه پلتفرم ولوو XC90 آئودی Q5 مدل 2025 در نمایشگاه خودرو چنگدو چین رونمایی شد نگاهی به مشخصات فنی و امکانات ۴ مدل مرسدس بنز وارداتی جدید بازار ایران کاتالوگ تویوتا فرانت لندر وارداتی منتشر شد + مشخصات فنی و امکانات رفاهی خودروهای ژاپنی همچنان در لیست مطمئن‌ترین برندهای خودروی دست‌دوم سال ۲۰۲۴ افزایش قیمت جدید کی ام سی A5 همزمان با شرایط فروش اقساطی شهریور ماه استون مارتین ونکوئیش جدید معرفی شد؛ هیولای ۱۲ سیلندر ۸۳۵ اسب بخاری نسل جدید نیسان پاترول، شاسی بلند با ابهت ژاپنی با موتور ۶ سیلندر معرفی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*