پست تلگرامی پاول دورف درباره پرونده دولت فرانسه برای تلگرام

اولین پیام پاول دورف بعد از آزادی؛ انتقاد صریح موسس تلگرام از دولت فرانسه

پاول دورف، موسس و مدیرعامل پیامرسان تلگرام، با انتشار پستی درباره دستگیری خود شفاف‌سازی کرد و به انتقاد از برخورد دولت فرانسه پرداخت.

پاول دورف، موسس و مدیرعامل تگرام و یکی از شخصیت‌های مطرح در عرصه وب و شبکه های اجتماعی، به‌تازگی در فرانسه دستگیر شد. بازداشت پاول دورف نه فقط بین دنبال‌کنندگان اخبار تکنولوژی، بلکه بین عموم سروصدا به پا کرد. بعد از مدتی کوتاه هم خبر آزادی پاول دورف با قید وثیقه 5 میلیون یورویی رسماً منتشر شد؛ البته در صورتی که زمزمه‌های صدور حکم 10 سال حبس و جریمه 500 هزار یورویی برای او به گوش می‌رسید. حالا که چندین روز از آزادی پاول دورف می‌گذرد، او با انتشار پستی در کانال رسمی خود در تلگرام درباره این موضوع شفاف‌سازی کرده است.

پست تلگرامی پاول دورف در واکنش به اتفاقات اخیر

پاول دورف در پست تلگرامی خود چندین نکته را درباره جوانب قانونی پرونده تشکیل شده توسط دادگاه فرانسه برای او مطرح کرد. او اول از همه اشاره کرد که تلگرام نماینده رسمی به اتحادیه اروپا معرفی کرده است که به هرگونه درخواستی از سوی این اتحادیه پاسخ می‌دهد. همچنین آدرس ایمیل آن برای عموم در کشورهای عضو اتحادیه در دسترس قرار دارد؛ به گفته او، برای ارتباط با نماینده این پیامرسان کافی است عبارت «Telegram EU address for law enforcement» را در گوگل جستجو کنید.

موسس تلگرام می‌گوید که به‌عنوان تبعه فرانسه بارها در کنسولگری فرانسه رفت‌وآمد داشته و مقامات فرانسوی به شیوه‌های مختلفی می‌توانستند جهت درخواست همکاری با او ارتباط برقرار کنند. او حتی اشاره کرد که مدتی قبل با درخواست دولت فرانسه، به‌شخصه به آن‌ها جهت راه‌اندازی یک خط تلفن به‌عنوان راه ارتباطی بین تلگرام و دولت فرانسه برای موضوع تروریسم در فرانسه کمک کرد.

پست تلگرامی پاول دورف درباره پرونده دولت فرانسه برای تلگرام

پاول دورف در ادامه انی پست به انتقاد از رویکرد دولت فرانسه در برخورد با تلگرام پرداخت. به گفته دورف، طبق رویه معمول دولت‌ها در صورت تخلف یک سرویس یا پلتفرم اینترنتی باید برای خود آن پلتفرم به‌صورت قانونی پرونده تشکیل بدهند. او می‌گوید مقامات فرانسوی «با استفاده از قوانین متعلق به دوره قبل از گوشی‌های هوشمند»، به مدیرعامل یک شرکت بابت جرائمی که دیگران در آن پلتفرم مرتکب شده‌اند اتهام وارد کرده‌اند. به همین خاطر، دورف فکر می‌کند «هیچ شخص مبتکری دست به ساخت ابزار جدید نمی‌زند، اگر بداند که او را برای سوء استفاده دیگران از آن ابزار بازخواست می‌کنند».

مغز متفکر تلگرام با ذکر این نکته که «برقراری تعادل بین حریم شخصی و امنیت آسان نیست»، از تلاش‌های تلگرام برای همکاری با نهادهای نظارتی ضمن پایبندی به اصولشان گفت؛ اصولی که حول محور حفاظت از داده‌های کاربران، خصوصاً در برابر دولت‌های اسبتدادی می‌چرخد. او همچنین عنوان کرد که اگر نتوانند با دولتی بر سر برقراری تعادل مذکور به نتیجه برسند، حاضر به خروج از آن کشور هستند؛ چنانچه پیش‌تر هم این کار را انجام داده‌اند.

پست تلگرامی پاول دورف درباره پرونده دولت فرانسه برای تلگرام

با وجود این، پاول دورف اذعان کرد که «تلگرام بی‌نقص نیست» و از لزوم بهبود سازوکار ارتباطی تلگرام با مقامات و نهادهای نظارتی سخن به میان آورد. او اما مخالفت شدید خود با تصویری منفی که رسانه‌ها از تلگرام ساخته‌اند ابراز کرد، در حالی که تلگرام روزانه میلیون‌ها پست و کانال حاوی محتوای نامناسب را حذف و در راستای شفافیت، گزارش‌های روزانه درباره آن‌ها منتشر می‌کند.

در گجت نیوز بخوانید:
نامزد ریاست جمهوری آمریکا، کرکره توییتر را پایین می‌کشد آیا واقعاً شبکه های اجتماعی به شما گوش می‌دهند؟ پلیس کره جنوبی هم به سراغ تلگرام آمد احتمال مسدودسازی تلگرام در اروپا قوت گرفت

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*