معرفی پلی استیشن 5 پرو

پلی استیشن 5 پرو در یک قدمی معرفی است

پوستر جدید رسمی منتشر شده از سوی سونی نمای ظاهری کنسول میان‌نسلی پلی استیشن 5 پرو – PlayStation 5 Pro را نمایش داده و معرفی آن را تایید می‌کند.

تقریبا شکی وجود ندارد که کنسول میان‌نسلی پلی استیشن 5 پرو به‌زودی معرفی خواهد شد. تا کنون بخش اعظم مشخصات این کنسول توسط افشاگران مختلف فاش شده و حتی چند روز پیش نیز تصویر این کنسول در اینترنت منتشر شد تا چیز چندانی برای حدس زدن در خصوص PS5 Pro باقی نمانده باشد.

در همین زمینه به‌تازگی پوستری جدید از سوی سونی به مناسبت بزرگداشت سی‌امین سالگرد تاسیس برند پلی استیشن منتشر شده که نمایی از تمامی دستگاه‌های مختلف پلی استیشن در طول حیات سی ساله این برند را نمایش می‌دهد. نکته حائز اهمیت در خصوص این تصویر، عکس کنسول پلی استیشن 5 پرو است که به‌صورت کم‌رنگ در پس‌زمینه نمایش داده شده و تاییدکننده تمامی شایعات پیشین در خصوص طراحی آن است.

تایید تلویحی معرفی زودهنگام پلی استیشن 5 پرو از سوی سونی

تصویر زیر پوستری رسمی‌ست که سونی به مناسب سی‌امین سالگرد عرضه کنسول PS1 منتشر کرده و مراحل پیشرفت این کنسول‌ها و نمایی از طراحی هریک را مشخص نموده است. با اندکی دقت در این تصویر می‌توان نمایی از ظاهر یک کنسول جدید را مشاهده کرد که بسیار شبیه به پلی استیشن 5 اسلیم است؛ اما از سه خط عرضی روی قاب بهره می‌برد.

پوستر رسمی سونی

البته از این تصویر نمی‌توان ابعاد PS5 Pro را به‌طور دقیق حدس زد. با این وجود اگر تصویر پلی استیشن 5 در همین پوستر را دقیق‌تر بررسی کنیم، متوجه خواهیم شد که مدل حرفه‌ای‌تر PS5 از نظر ابعاد و اندازه مشابه با مدل اسلیم خواهد بود. در عین حال علیرغم این شباهت در فرم فاکتور و طراحی جانبی هیچ اطلاعات موثقی در خصوص ضخامت این کنسول وجود ندارد. البته شایعات و اخبار به این نکته اشاره دارند که PS5 Pro اندکی ضخیم‌تر از مدل اسلیم خواهد بود. هرچند که باید منتظر ماند و دید در نهایت این خبر تا چه حد به واقعیت نزدیک است.

در خصوص مشخصات فنی کنسول میان‌نسلی سونی نیز اخبار و شایعات فراوانی در اینترنت منتشر شده است. بسیاری افراد معتقدند این کنسول از نظر قدرت سخت افزاری به‌طور قابل توجهی سرتر از پلی استیشن 5 معمولی بوده و قادر خواهد بود برخی بازی‌ها را با رزولوشن 8K نیز بدون دردسر اجرا کند. از سوی دیگر حافظه داخلی دو ترابایتی و عملکرد بهینه‌تر فن که باعث خنک‌تر کار کردن این کنسول خواهند شد نیز دیگر جزئیات منتسب به این کنسول میان‌نسلی سونی هستند.

هنوز البته به‌طور دقیق مشخص نیست که چه زمانی چشممان به جمال کنسول مورد انتظار پلی استیشن 5 پرو روشن خواهد شد. با این وجود رویداد بعدی State of Play احتمالا زمان مناسبی برای این اتفاق خواهد بود.

در گجت نیوز بخوانید:
شایعات داغ پلی استیشن ۵ پرو: پیشرفت‌های چشمگیر در رندر، رهگیری پرتو و رزولوشن ۳ قابلیت جدید که احتمالا در پلی استیشن ۵ پرو شاهد حضورشان خواهیم بود بازی انحصاری محبوب ایکس باکس به پلی استیشن ۵ خواهد آمد پلی استیشن ۵ اسلیم در برابر پلی استیشن ۵ معمولی؛ تفاوت در چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*