شایعات داغ سخت افزار قدرتمند پلی استیشن ۵ پرو

شایعات داغ پلی استیشن ۵ پرو: پیشرفت‌های چشمگیر در رندر، رهگیری پرتو و رزولوشن

شایعات جدید و داغی از کنسول پلی استیشن ۵ پرو سونی منتشر شده که نشان می‌دهد PS5 Pro در قدرت گرافیکی و رزولوشن، پیشرفت چشمگیری خواهد داشت.

شایعات دنیای بازی به شدت داغ شده است! گفته می‌شود که سونی در حال آماده‌سازی پلی استیشن ۵ پرو، نسخه‌ای ارتقا یافته از کنسول محبوب خود، با قدرتی سرسام‌آور است.

شایعات جذاب پلی استیشن ۵ پرو چه می‌گویند؟

طبق گزارش‌های منتشر شده در سطح اینترنت، قدرت پردازش گرافیکی این کنسول جدید تا ۴۵ درصد بیشتر از مدل پایه خواهد بود. این ارتقا به لطف پردازنده گرافیکی (GPU) بزرگ‌تر و حافظه‌ی سیستمی سریع‌تر به دست می‌آید. علاوه بر این، کنسول PS5 Pro از معماری ردیابی اشعه‌ی بسیار قدرتمندتری بهره می‌برد که عملکردی دو تا سه برابر قوی‌تر (و در برخی موارد حتی چهار برابر) را در مقایسه با کنسول نسل فعلی ارائه می‌دهد.

شایعات داغ سخت افزار قدرتمند پلی استیشن ۵ پرو

در گجت نیوز بخوانید:
اصطلاحات گرافیکی که هر گیمری باید آن‌ها را بداند پلی استیشن ۵ پرو؛ تاریخ عرضه، قیمت، مشخصات و هرآنچه از PS5 Pro می‌دانیم مشخصات فنی پلی استیشن ۵ پرو لو رفت؛ تمرکز بیشتر روی گرافیک کنسول

سندی که به نظر می‌رسد مربوط به مشخصات پلی استیشن ۵ پرو است، جزئیات بیشتری را درباره فناوری ارتقاء کیفیت تصویر این کنسول با نام «PlayStation Spectral Super Resolution» (PSSR) فاش کرده است. این فناوری از قابلیت یادگیری ماشین پلی استیشن برای پردازش داده‌های ورودی و تولید بافرهای رنگی با حداکثر رزولوشن ۴K فعلی استفاده می‌کند. همچنین، طبق برنامه‌، سونی با به‌روزرسانی‌های بعدی امکان پشتیبانی از رزولوشن ۸K را نیز فراهم خواهد کرد.

این سند نحوه عملکرد فناوری ارتقاء کیفیت تصویر پلی استیشن ۵ پرو را توضیح می‌دهد. بر اساس آن، نسخه ارتقا یافته «انسداد موقت لبه» (TAA) با هوش مصنوعی، جایگزین TAAU یا نمونه‌برداری موقت بازی‌های فعلی می‌شود. این فناوری ورودی‌هایی مشابه با فناوری‌های «DLSS» انویدیا و «FSR» ای ام دی را دریافت می‌کند و از HDR کامل پشتیبانی خواهد کرد. PSSR همچنین از پارامترهای از پیش آموزش داده شده‌ی گرافیکی استفاده می‌کند، بنابراین نیازی به آموزش مجزا برای هر بازی ندارد، حدود ۲۵۰ مگابایت حافظه مصرف می‌کند و تقریبا ۲ میلی‌ثانیه طول می‌کشد تا رزولوشن یک تصویر ۱۰۸۰p را به ۲۱۶۰p ارتقا دهد.

شایعات داغ سخت افزار قدرتمند پلی استیشن ۵ پرو

با اینکه این سند فاش شده معتبر به نظر می‌رسد، چرا که برخی از جزئیات آن با شایعات دیگر پلی استیشن ۵ پرو که طی چند هفته گذشته منتشر شده‌اند، همخوانی دارد؛ اما همچنان باید با احتیاط به آن نگاه کنیم تا زمانی که سونی به طور رسمی از این کنسول رونمایی کند. همانطور که AMD اوایل این ماه به پشتیبانی از فناوری ارتقاء کیفیت تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی برای تمام دستگاه‌های گیمینگ خود اشاره کرد، شکی نیست که کنسول جدید سونی نیز از این فناوری پشتیبانی خواهد کرد. بنابراین، تنها زمان است که جزئیات بیشتری را درباره آن در اختیار ما قرار خواهد داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*