ریپورت چت های خصوصی تلگرام

مراقب چت های خصوصی خود در تلگرام باشید، ریپورت شدن در کمین است

از این پس کاربران می‌توانند با توجه به پیام های ارسالی در چت های خصوصی تلگرام فردی را ریپورت کنند. این تغییر مهم پس از دستگیری بنیان‌گذار تلگرام در فرانسه رخ داده است.

در یکماه اخیر تلگرام حضور بسیار پررنگی در اخبار تکنولوژی داشته است. پس از نشستن هواپیما پاول دورف در فرانسه بنیان‌گذار تلگرام دستگیر شد تا به‌ اتهام‌های مختلف در رابطه با جرائم انجام شده در بستر این پیام‌رسان پاسخ دهد. اکنون نیز دورف حق خروج از فرانسه را ندارد تا در برابر دادگاه حاضر شود. هرچند که ظاهرا دورف قصد دارد تا زمان برگزاری دادگاه برخی از مشکلات تلگرام را برطرف کند. اولین تغییر نیز به امکان گزارش و ریپورت چت های خصوصی در تلگرام مربوط می‌شود.

امکان ریپورت کردن چت های خصوصی در تمامی برنامه های تلگرام فعال شد

ریپورت چت های خصوصی تلگرام

اگر به‌بخش پرسش‌های پرتکرار تلگرام بروید، متوجه می‌شوید که این پیام‌رسان تغییراتی را ایجاد کرده است. پیشتر تلگرام ادعا می‌کرد که روی محتوای ارسال شده در چت های خصوصی و یا گروه‌ها هیچگونه نظارتی ندارد. در بخش چگونگی گزارش محتوای غیرقانونی نیز گفته شده بود که پیام‌‌ های خصوصی رد و بدل‌شده بین افراد فقط به آنها مربوط است. هرچند که اکنون در این بخش پاسخ دیگری نوشته شده است.

حالا تلگرام به کاربران می‌گوید که امکان ریپورت کردن محتوای غیرقانونی را در چت های خصوصی و گروه ها دارند. این گزینه در تمامی برنامه‌های تلگرام فعال است و مسئله فورا توسط کارشناسان این پیام‌رسان پرطرفدار بررسی خواهد شد. اگر از نسخه اندرویدی تلگرام استفاده می‌کنید، کافی است یک بار روی پیام ضربه بزنید تا گزینه ریپورت را مشاهده کنید. در سیستم‌عامل iOS نیز این گزینه با نگه داشتن انگشت روی پیام نمایان خواهد شد.

کاربران همچنین می‌توانند لینک‌هایی که به محتوای غیرقانونی مرتبط می‌شود را کپی کرده و به ایمیل تلگرام ارسال کنند. آدرس ایمیل abuse@telegram مسئول بررسی اینگونه گزارش‌ها خواهد بود. به‌نظر می‌رسد که پاول دورف سعی دارد با تغییرات ایجاد شده در تلگرام بخشی از اتهامات علیه خود را برطرف کند.

امنیت تلگرام

پیشتر دادستانی پاریس اعلام کرده بود که بنیان‌گذار تلگرام به همدستی در انتشار پورنوگرافی کودکان، همدستی در انجام جرائم سازمان‌یافته و عدم همکاری برای بررسی فعالیت‌های غیرقانونی در تلگرام متهم شده است. ظاهرا مقامات فرانسه به دورف گفته بودند که به‌خاطر پاسخ ندادن به درخواست‌های آنها در زمینه بررسی برخی گزارش‌ها دستگیر شده است. مسئله‌ای که از نظر دورف بسیار عجیب به‌نظر می‌رسد.

مالک تلگرام اعلام کرد که نماینده این پیام‌رسان در اتحادیه اروپا حضور دارد و یک خط اختصاصی نیز برای بررسی گزارش‌های مربوط به تهدیدات تروریستی در فرانسه اختصاص فعال است. وی همچنین تاکید کرد که بارها به مقامات فرانسوی برای بررسی مسائل مختلف کمک کرده است. با وجود این، تلگرام هنوز جا برای پیشرفت دارد.

بنیان‌گذار تلگرام افزایش ناگهانی تعداد کاربران این پیام‌رسان به ۹۵۰ میلیون نفر را یکی از عوامل افزایش امکان انجام فعالیت‌های مجرمانه می‌داند. به‌باور وی نمی‌توان مالک یک پلتفرم را به‌خاطر جرائم انجام‌شده در بستر آن مسئول دانست. با همه اینها، به‌نظر می‌رسد که امکان ریپورت کردن محتوای چت های خصوصی اولین گام برای برطرف کردن نگرانی مقامات فرانسوی باشد و تلگرام در آینده به تغییرات بیشتری تن دهد.

بیشتر بخوانید:
اولین پیام پاول دورف بعد از آزادی؛ انتقاد صریح موسس تلگرام از دولت فرانسه احتمال مسدودسازی تلگرام در اروپا قوت گرفت اتهامات سنگین موسس تلگرام از زبان دادستانی پاریس؛ از مشارکت در انتشار محتوای پدوفیلی تا تجارت مواد مخدر