فیلتر شبکه اجتماعی ایکس توسط اتحادیه اروپا

آیا اتحادیه اروپا قرار است ایکس (توییتر) را فیلتر کند؟

شبکه اجتماعی ایکس که مدت‌هاست از سمت بسیاری از سیاستمداران تحریم شده، این بار برای جلوگیری از فیلتر باید در برابر اتحادیه اروپا دفاع کند.

شبکه اجتماعی ایکس یا همان توییتر سابق، یک رسانه اجتماعی با بیش از 500 میلیون کاربر است که در سال 2006 توسط ایوان ویلیامز تاسیس شد. پس از عرضه سهام و مشکلات مختلف هیئت مدیره، ایلان ماسک مدیرعامل این استارتاپ شد و تغییرات مختلفی در این اپلیکیشن ایجاد کرد.

ایکس توسط اتحادیه اروپا فیلتر خواهد شد؟

ایکس

بسیاری از سیاستمداران و اعضای حزب چپ چه در آمریکا و قاره اروپا، پس از انتصاب ایلان ماسک به ریاست این شبکه اجتماعی نگرانی‌های خود را از طرق مختلفی ابراز کردند.

بیشتر بخوانید:

جنجال بر سر قابلیت تماس تصویری بدون اینترنت در گوشی داریا باند

پس از آنکه ماسک در سال 2020 مدیر این مجموعه بزرگ شد به تغییرات مختلفی از جمله برکناری و اخراج بسیاری از کارمندان، تعدیل محتوا و حفظ روابط با قانون گذاران اتحادیه اروپا پرداخت.

اما در چند روز گذشته کاربران از مشکلاتی که برای دسترسی به ایکس پیدا کرده‌‌اند، خبر دادند. اتحادیه اروپا، توییتر سابق را به دلیل نقض قوانین محتوای جدید در خطر تحریم قرار داده است.

برزیل هم که یکی از بزرگترین کشورهای آمریکای جنوبی است از روز شنبه به دلیل اطلاعات نادرست منتشره در این شبکه از سمت قاضی  این کشور به حالت تعلیق درآمده است.

موضع اتحادیه اروپا در برابر این شبکه اجتماعی چه خواهد بود؟

ایکس

اتحادیه اروپا باید به سمت تحقیقات در مورد این پلتفرم برود. اینکه آیا این رسانه به نقض قانون تعدیل محتوا و خدمات دیجیتال پرداخته یا خیر بستگی به نتیجه تحقیق اتحادیه دارد.

پس از آنکه اتحادیه اروپا تصمیم بگیرد که این پلتفرم مرتکب نقض قوانین شده، توییتر سابق مجبور به پرداخت جریمه می‌شود. این جریمه ممکن است شامل 6 درصد از گردش مالی سالانه شبکه X باشد.

ممکن است ایلان ماسک تن به این جریمه ندهد و تغییراتی را مطابق با خواسته اتحادیه اروپا انجام دهد. اما اتحادیه چندی پیش در ماه ژوئیه به ایلان ماسک هشدار داده بود.

در این اطلاعیه گفته شد که: ما (اتحادیه اروپا) مشتاقانه منتظر یک نبرد عمومی در دادگاه‌ها هستیم.

کمیسیون اروپا نیز به دنبال یک مصاحبه با ماسک است. توماس رگینر، سخنگوی دیجیتال کمیسیون گفته: ایکس باید با کمیسیون و اتحادیه همکاری کند و سوالات ما پاسخ دهد.

پیشینه خبر:
مراقب چت های خصوصی خود در تلگرام باشید، ریپورت شدن در کمین است چرا اپل اصرار دارد کابران آیفون از گوگل کروم استفاده نکنند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*