تماس تصویری بدون اینترنت داریا باند

جنجال بر سر قابلیت تماس تصویری بدون اینترنت در گوشی داریا باند

تصویر یک بیلبورد جنجالی که قابلیت تماس تصویری بدون اینترنت در گوشی داریا باند را تبلیغ می‌کند، به نقل محافل خبری تبدیل شده است.

طبق آخرین اخبار داخلی، طی چند روز اخیر شاهد تبلیغ شرکت داریا همراه در سطح کلانشهرها و صداوسیما برای قابلیت عجیب و خاص گوشی داریا باند هستیم. طبق این تبلیغ، این گوشی ایرانی به قابلیت تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت مجهز شده است؛ نکته‌ای که جنجال زیادی برپا کرده است.

با گوشی داریا باند بدون نیاز به اینترنت تماس تصویری برقرار کنید!

داریا باند

بله درست شنیدید؛ قابلیت جدید و عجیب گوشی موبایل داریا باند تماس تصویری بدون نیاز به استفاده از اینترنت است. طبق این قابلیت، کاربر می‌تواند بدون نیاز به دسترسی اینترنت با دیگر افرادی که از این گوشی موبایل برخوردار هستند، تماس تصویری برقرار کند که البته نام این فناوری ViLTE است.

فناوری Video over LTE یا به اختصار ViLTE، نام یک تکنولوژی‌ است که به کاربران گوشی های همراه اجازه می‌دهد که بدون نیاز به اینترنت و بر پایه زیرسیستم‌های چندرسانه‌ای از طریق IP یا IMS با دیگر کاربران تماس تصویری برقرار کنند. ViLTE دقیقا از همان پروتکل‌های کنترلی استفاده می‌کند که تکنولوژی VoLTE (تماس صوتی از طریق LTE) از آن بهره می‌برد. یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در رابطه با این تکنولوژی مدنظر قرار بگیرد، این است که باید نسبت به سرویس‌های دیگر استریم ویدیو که در آن‌ها تاخیر از درجه اهمیت بالایی برخوردار نیست، اولویت بالاتری داشته باشد تا کیفیت تماس تصویری افت نکند.

اما موضوع به اینجا ختم نمی‌شود و بسیاری از کاربران از این قابلیت، برداشت‌های مثبت یا منفی زیادی داشته‌اند. عده‌ای این قابلیت را متفاوت، پیشرفته و غرورآمیز برای یک گوشی اصطلاحا ایرانی دانسته‌اند و عده‌ای دیگر آن را یک تهدید برای اینترنت بین‌الملل و سرآغازی برای ورود به عصر اینترنت ملی در کشور دانسته‌اند. بدین ترتیب، وقتی برای چنین قابلیت مهمی دسترسی اینترنت لازم نیست، در آینده نیز باید شاهد انتقال پلتفرم‌های پیام رسان و شبکه های اجتماعی خارجی توسط پوسته به اینترنت ملی باشیم یا عملا قید آنها را بزنیم.

همچنین بخوانید:
آیفون ۱۴ و ۱۵ اپل چگونه بدون رجیستر کردن در ایران آنتن می‌دهند هیجان‌ انگیزترین گوشی‌های جهان که در سال آینده معرفی می‌شوند