بازی افسانه سیاه: ووکونگ (Black Myth: Wukong)

چینی ها با این بازی پرفروش در دنیای ویدئوگیم غوغا به پا کردند

بازی افسانه سیاه: ووکونگ (Black Myth: Wukong) تیتر اول اخبار چند هفته اخیر اخبار ویدئوگیم بود که چند رکورد بزرگ را به نام خود ثبت کرده است.

در بحبوحه عناوین کوچک و بزرگی که امروزه در صنعتِ از همیشه بزرگ‌ترِ ویدئوگیم منتشر می‌شوند، عنوانی نقش‌آفرینی از یک توسعه‌دهنده چینی توانست در این روزها همه را انگشت به دهان بگذارد. «افسانه سیاه: ووکونگ» (Black Myth: Wukong)، ساخته استودیو چینی «گیم ساینس» (Game Science)، در 20 آگوست مصادف با 30 مرداد برای پلی استیشن 5 و ویندوز عرضه شد و از همان ساعات اولیه عرضه شروع به رکوردشکنی کرد؛ چندین رکورد که انتظار نمی‌رفت یک بازی بی‌سروصدا بدون ناشر مطرح بتواند آن‌ها را تصاحب کند.

رکوردها و فروش حیرت‌آور بازی Black Myth: Wukong

بازی Black Myth در کمتر از یک هفته 10 میلیون نسخه به فروش رساند و در فاصله دو هفته‌، فروش آن به 18 میلیون نسخه رسید. به‌لطف این آمار و ارقام چشمگیر، این بازی حالا از لحاظ سرعت در فروش بین برترین بازی‌های دنیا جا می‌گیرد. همچنین گفتنی است که در همین مدت، توسعه‌دهندگان 700 تا 800 میلیون دلار درآمد از فروش این بازی کسب کردند؛ این یعنی نه تنها هزینه 70 میلیون دلاری ساخت آن را جبران کرده‌اند، بلکه 10 برابر آن درآمدزایی داشته‌اند.

رکورد استیم بازی افسانه سیاه: ووکونگ (Black Myth: Wukong)

بازی Black Myth موفق شد پس از گذشت کمتر از یک روز از انتشارش، رکوردی جدید در تعداد بازیکنان همزمان ثبت کند و با گذر از بازی‌های شناخته‌شده‌ای مثل الدن رینگ، سایبرپانک 2077، دوتا 2 و کانتر استرایک 2، جایگاه دوم را تصاحب کند. 2 میلیون و 111 هزار و 104 نفر با تجربه این بازی به‌صورت همزمان، آن را صاحب این رکورد کردند؛ فقط پابجی، یکی از پدیده‌های گیمینگ طی سال‌های اخیر، با رکورد 3 میلیون و 257 هزار و 248 بازیکن همزمان بالاتر از ساخته استودیو گیم ساینس قرار دارد.

این تنها دستاورد بازی Black Myth: Wukong در استیم، بزرگ‌ترین پلتفرم بازی‌های پی‌سی، نیست. این بازی همچنین در همین مدت کوتاه رکورد تعداد بازیکنان بین همه بازی‌های تک‌نفره در تاریخ این پلتفرم را به نام خود ثبت کرد. پیش‌تر سایبرپانک 2077 و الدن رینگ، دو عنوان به‌شدت مورد انتظار که ساخته استودیوهایی مطرح بودند، این رکورد را در اختیار داشتند. با این حال، استقبال از بلک میث به قدری گسترده بوده است که آن را به این بازی نقش‌آفرینی چینی واگذار کرده‌اند.

بازی افسانه سیاه: ووکونگ (Black Myth: Wukong)

چین عمدتاً در بازار بازی های موبایلی بازیگر بزرگی است، اما کمتر از آن بازی‌های موفقی برای کنسول‌ها و پی‌سی بیرون آمده است. بلک میث را می‌توان اولین بازی کنسولی/پی‌سی از یک استودیو چینی بر شمرد که به این سطح از عملکرد تجاری دست پیدا کرده است.

معرفی مختصر بازی افسانه سیاه

استودیو مستقل گیم ساینس که حتی کارمندان زیادی ندارد، از شش سال بازی افسانه سیاه را در دست توسعه دارد و در سال 2020 هم اعلام کرد که برای تکمیل توسعه آن به حدود سه تا چهار سال زمان نیازمند است. ساخته این استودیو بعد از این فرایند توسعه نسبتاً طولانی‌مدت نه تنها موفقیت تجاری عظیمی را رقم زده است، بلکه نوید ظهور بازی‌سازان چینی در عرصه بازی‌های AAA پرفروش پس از شرکت‌های غربی و ژاپنی را می‌دهد.

گیم پلی بازی افسانه سیاه: ووکونگ (Black Myth: Wukong)

بلک میث عنوانی در سبک اکشن نقش‌آفرینی است که در مکانیک‌های گیم‌پلی تاثیرات آن از سری دارک سولز، ریبوت گادآور و برخی از عناوین سولزلایک دیگر به چشم می‌خورند. داستان این عنوان که تاثیرگرفته از رمان چینی «سفر به غرب» (Journey to the West) است، حول سفر پرخطر یک میمون-انسان برای باز پس گرفتن شش شیء افسانه‌ای و کشف حقایق گذشته می‌گذرد.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، این عنوان برای پلی استیشن 5 و پی‌سی در دسترس قرار دارد، ولی تیم توسعه‌دهنده همچنین به دنبال این است تا آن را برای ایکس باکس سری اس و ایکس باکس سری ایکس عرضه کند. انتظار می‌رود بعد از ورود پلی استیشن 5 پرو به بازار، این بازی به این کنسول جدید سونی هم راه پیدا کند.

در گجت نیوز بخوانید:
پلی استیشن ۵ پرو در یک قدمی معرفی است هرآنچه که از پلی استیشن ۶ ، نسل جدید کنسول بازی سونی می‌دانیم بازی جدید کونامی، شبیه به عنوان خاطره‌انگیز GTA 2 است + تصاویر این ۷ بازی جدید ماه سپتامبر ۲۰۲۴ را به هیچ وجه از دست ندهید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*