ارز دیجیتال دوج کوین

آیا ارز دیجیتال دوج کوین شما را پولدار خواهد کرد؟

به باور بعضی از سرمایه‌گذاران، ارز دیجیتال دوج کوین می‌تواند شما را پولدار کند؛ آیا این ادعا صحت دارد؟ در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم.

بازار ارزهای دیجیتال ماه گذشته را با رنگ قرمز به پایان رساند و از اوایل سپتامبر، سیگنال‌های صعودی ضعیفی صادر کرد که می‌توانست سرمایه گذاران متضرر را کمی خوشحال کند. امروز شاهد تحرکاتی مثبت در کلیت بازار بودیم و برخی از رمزارزها به پشتوانه ذخایر روزهای سبز خود، تلاش کردند حمایت‌های مهمی که داشتند را از دست ندهند.

بررسی ارزش خرید ارز دیجیتال دوج کوین

البته بازار همچنان متأثر از قیمت بیت کوین، نزولی دنبال می‌شود ولی برخی آلت‌کوین‌ها و میم‌کوین‌ها موفق شده‌اند به فاز منفی پادشاه ارزهای دیجیتال بی‌توجهی نشان داده و مسیر خود را به سوی کانال صعودی ادامه بدهند. یکی از میم‌کوین‌های قدیمی بازار کریپتو، دوج کوین است که طی سال‌های اخیر، در کانون توجه قرار داشته. امروز می‌خواهیم به این پرسش مهم پاسخ دهیم که آیا دوج کوین شما را پولدار می‌کند یا خیر؟

ارز دیجیتال دوج کوین

میم کوین محبوب Dogecoin که با نماد DOGE خرید و فروش می‌شود، بسته به زمانی که روی آن سرمایه گذاری کرده‌اید، سودده یا ضررده بوده است. این ارز دیجیتال در طول حیات پربار خود به طور قابل توجه و باورنکردنی بیش از 28 هزار درصد رشد قیمتی داشته ولی از سال 2021 به بعد، 80 درصد ارزش خود را از دست داده است. با این اوصاف دوج کوین یکی از رمزارزهای بی‌ثبات دنیای کریپتو است که می‌توان روی آن سرمایه گذاری کرد.

نوسانات بیش از حد دوج کوین، شما را ثروتمند خواهد کرد؛ اما آیا این ادعا صحیح است؟ بازده چشمگیر Dogecoin می‌تواند هر معامله‌گر اهل ریسک را تشویق به سرمایه گذاری کند، اما باید از این توهم خودساخته اجتناب کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا هر آنچه نیاز است بدانید را گوشزد کنیم.

هشدار سرمایه گذاری

برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال و خرید هرگونه رمزارز، تحقیق و بررسی در آن حوزه، جزو اصول اولیه و مهمی است که تمامی سرمایه‌گذاران باید رعایت کنند. این مطلب با هدف آگاهی‌رسانی به مخاطبان عزیز، نوشته شده و توصیه به خرید یا فروش نیست. رسانه گجت نیوز با سلب مسئولیت از خود، معامله هر گونه دارایی را منوط به نظر شخصی کاربران می‌کند.

بیشتر بخوانید:

چشم انداز بلندمدت بیبی دوج کوین؛ پیش‌بینی قیمت Babydoge Coin تا سال 2050

دوج کوین به هیچ وجه امن نیست

به طور کلی در دنیای کریپتو، هر چه ریسک بیشتری بپذیرید، پاداش بالقوه بیشتری دریافت خواهید کرد. اگر قرار بود که هر کسی با در نظر گرفتن بازده سرمایه گذاری که قرار است انجام دهد پولدار شود، همه این کار را انجام می‌دادند. از نظر تئوری، سرمایه گذارانی که به دنبال کسب بازدهی مناسب در بازارهای مالی هستند، باید به راحتی آب خوردن ریسک کنند. دوج کوین به اندازه‌ای ریسک سرمایه گذاری را بالا می‌برد که حتی فکرش را نخواهید کرد.

ارز دیجیتال دوج کوین

نمودار ریزشی دوج کوین

در تصویر فوق می‌بینیم که Dogecoin، مدت‌هاست بین بازه 40 تا 80 درصد زیر سقف قیمتی خود در سال 2021 در حال معامله شدن است. حقیقت تلخ راجع به این میم کوین محبوب این است که ارزش ذاتی ندارد و نمی‌تواند برای افزایش قیمت، معامله گران را ترغیب به خرید کند. دوج کوین می‌تواند برای مدتی طولانی با همین قیمت معامله شود بدون این که دورباره به اوج قبلی خود برسد.

بعید است که دوج کوین به اوج قیمت خود در سال 2021 برسد

چرا و به چه علت ممکن است که Dogecoin هرگز به اوج قیمتی خود در سال 2021 میلادی باز نگردد؟ این میم کوین برای رسیدن به سقف قیمتی خود باید دو مانع بزرگ را کنار بزند:

اول این که دوج کوین یک میم کوین ساده برای یادگیری نحوه عملکرد ارزهای دیجیتال بوده و تنها عده کمی از بازرگانان آن را به عنوان شیوه پرداخت پذیرفته‌اند. برای بسیاری از سرمایه گذاران سخت است که این رمزارز را آن قدر جدی بگیرند که حاضر باشند بدون دلیل و پشتوانه به جمع‌آوری آن بپردازند. علاوه بر این، نوسانات شدید Dogecoin پذیرش آن را بین معامله گران سخت و دشوار کرده چرا که همه شرکت‌ها کالاهای خود را با ارز فیات می‌فروشند.

ارز دیجیتال دوج کوین

عملکرد دوج کوین از 2021 تا امروز

دومین و شاید مهم ترین چالش این میم کوین، عرضه روزافزون دوج کوین است. آمریکایی‌ها برای انجام خریدهایشان از دلار استفاده می‌کنند، اما ارزش دلار با عرضه این ارز توسط فدرال رزرو، کاهش می‌یابد؛ در نتیجه مردم برای خرید کالای قبلی باید دلار بیشتری بپردازند.

ماینرهای دوج کوین سالانه نزدیک به 5 میلیارد DOGE استخراج می‌کنند و البته که سقفی برای عرضه از سوی آن‌ها وجود ندارد. با این اوصاف حتی اگر همه مردم دوج کوین را بپذیرند، ارزش این رمزارز به لحاظ تئوری در طول زمان به علت تورم کاهش می‌یابد. به عبارت دیگر، عرضه روزافزون و رو به رشد این ارز دیجیتال و کاربردهای محدود آن، قیمتش را کاهش می‌دهند.

چرا سال 2021 این اتفاق برای دوج کوین نیفتاد؟ در آن سال پول محرک و نرخ بهره صفر درصد، حباب زیادی در دارایی‌های پرریسک ایجاد کرد. حباب قیمتی به طور موقت تقاضا برای Dogecoin را افزایش داد و قیمت رشد کرد. سرمایه گذاران در شرایط فعلی نباید به امید تکرار این سناریو، دوج کوین بخرند!

ارز دیجیتال دوج کوین

بیشتر بخوانید:

معرفی ۵ ارز دیجیتال آماده صعود در شهریور ۱۴۰۳

به جای دوج کوین چه بخریم؟

دوج کوین یک ایده سرگرم کننده از سوی توسعه دهندگان آن بوده و ارزشی فراتر از یک میم برای خنده و شوخی کاربران با یکدیگر ندارد. میم‌کوین‌ها از نظر فنی شباهت زیادی به لاتاری دارند.

برخلاف دوج کوین که تورم‌زا بوده، بیت کوین ضدتورمی است. میزان عرضه این رمزارز به 21 میلیون BTC محدود شده و با فرارسیدن هر هاوینگ، پاداش استخراج ماینرها نصف می‌شود. بسیاری از بازرگانان به خاطر خاصیت ضد تورمی بیت کوین از آن استفاده می‌کنند و سرمایه گذاران نهادی و صندوق‌های بیت کوین، روز به روز در حال افزایش است. تفاوت‌های بیت کوین و دوج کوین از سال 2021 تا به امروز را در نمودار زیر ببینید:

ارز دیجیتال دوج کوین

دوج کوین در برابر بیت کوین

سخن پایانی

شاید این تصور وجود داشته باشد که چون 80 درصد ارزش دوج کوین از سال 2021 تا امروز از دست رفته، سرمایه گذاری روی آن امری عاقلانه و درست است اما دیدیم که این ادعا پایه و اساس ندارد.

میم کوین محبوبی مثل Dogecoin شاید در سال 2021 بیش از 28 هزار درصد رشد کرده و افراد بسیاری را به منبعی عظیم از ثروت رسانده باشد اما قرار نیست دوباره همین مسیر را تکرار کند. خرید یک میم کوین ریسک بیشتری نسبت به آلت‌کوین‌ها و خصوصا بیت کوین دارد چرا که هدف توسعه دهندگان آن‌ها، شوخی و سرگرمی بوده است.

ارز دیجیتالی که در دنیای کریپتو بی‌برنامه جلو برود، محکوم به شکست است. بنابراین نتیجه می‌گیریم که دوج کوین نه تنها شما را پولدار نمی‌کند بلکه اگر با تحقیق و بررسی کامل اقدام به خرید نکرده باشید، سرمایه و دارایی‌تان را نابود خواهد کرد.

در گجت نیوز بخوانید:
پیش‌بینی قیمت توکن داگز؛ هدف بعدی Dogs چیست؟ آماری ترسناک که نشان می‌دهد NFT به پایان کار خود رسیده است پیش‌بینی حرکت بزرگ بعدی بیت کوین؛ رالی صعودی یا بازار خرسی؟ ۳ ارز دیجیتال آینده‌دار که به زودی رشد خواهند کرد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*