چری AIQAR آریزو 5 برقی امارات

آریزو 5 برقی خودرو جدید شهر دبی است

شرکت الفایض امارات با قرار دادن ام وی ام آریزو 5 برقی در شوروم دبی با نام چری AIQAR و قیمت عجیب همه را شگفت زده کرد و بر شایعات پیرامون باتری این ماشین الکتریکی هم مهر پایان زد.

تقریبا سال گذشته بود که شرکت مدیران خودرو با معرفی رسمی ام وی ام آریزو 5 برقی، رسما وارد ناوگان تاکسی‌های برقی شد و البته قسمتی از این خودروها هم به مردم عادی رسید. این محصول در کنار کی ام سی e-Taxi و سایپا چانگان ایدو برقی EV 460 و سایپا سینگلد، چهره جدیدی از ناوگان تاکسیرانی ایران را ترسیم خواهند کرد؛ هرچند که هنوز راه زیادی تا انتهای کار دارند و هنوز هم تاکسی‌های فرسوده کشور ما، بیش از حد تصور است. به هر حال از همان ابتدای معرفی آریزو 5 برقی هم حرف و حدیث‌های زیادی درمورد باتری و شعاع حرکتی این محصول وجود داشت و گفته می‌شد که باتری این خودرو برقی با آب و هوای گرم ایران سازگار نیست؛ حالا Arrizo 5 EV با حضور در دبی، قصد دارد تا این شایعات را تمام کند.

ام وی ام آریزو 5 برقی در دبی، با نام جدید و قیمت عجیب

شرکت الفایض که یک شرکت وارد کننده خصوصی خودرو در امارات به حساب می‌آید، به تازگی از سدان برقی اقتصادی خود با نام چری AIQAR رونمایی کرده است که با کمی دقت، متوجه می‌شویم این خودرو همان آریزو 5 برقی خودمان است! قیمت آریزو 5 برقی در دبی نزدیک به 70 هزار درهم است که این رقم تقریبا معادل 1 میلیارد و 100 میلیون تومان، یعنی همان قیمت آریزو 5 برقی در ایران است. البته گفته می‌شود که این خودرو بیشتر جهت صادرات به کشورهای اطراف است و احتمالا جایگاه فروش موفقی را در دبی کسب نکند. بد نیست اشاره کنیم که آخرین نسل از نسخه بنزینی این محصول یعنی آریزو 5 اسپرت هم جزو سدان‌های پرفروش مدیران خودرو به حساب می‌آید که نسل‌های قبلی آن از سال 1394 مهمان ایران هستند.

مشخصات فنی آریزو 5 EV

چری AIQAR آریزو 5 برقی امارات

آریزو 5 برقی، خودرویی برقی با موتور سنکرون آهنربای دائمی است که قدرتی معادل 122 اسب بخار و گشتاور 276 نیوتن‌متر تولید می‌کند. باتری لیتیوم فسفات آهنی 48 کیلووات ساعتی این خودرو، بردی حدود 401 کیلومتر را فراهم می‌کند. شتاب‌گیری خوب، مصرف انرژی پایین و امکان شارژ سریع از ویژگی‌های بارز این خودرو محسوب می‌شوند. سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و تورشن بیم در عقب، سواری نرم و راحتی را برای سرنشینان فراهم می‌کند.

ام وی ام آریزو 5 برقی علاوه بر مشخصات فنی قابل قبول، به امکانات رفاهی و ایمنی متنوعی نیز مجهز شده است. از جمله این امکانات می‌توان به سیستم ترمز ABS، EBD و BA، کنترل پایداری، ایربگ، سنسور پارک، دوربین دنده عقب، کروز کنترل، تهویه مطبوع اتوماتیک، صفحه نمایش لمسی 12 اینچی، شارژر بی‌سیم و سانروف برقی اشاره کرد. طراحی داخلی خودرو نیز مدرن و جذاب بوده و از متریال باکیفیت استفاده شده است. با توجه به قیمت 1 میلیارد و 100 میلیونی، آریزو 5 برقی رقیبی جدی برای سایر خودروهای برقی موجود در بازار محسوب می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*