آینده قیمت بیت کوین

آینده قیمت بیت کوین از زبان تحلیلگران برجسته بازار

در شرایطی که قیمت بیت کوین با کاهش قیمت مواجه شده و وضعیت شکننده‌ای دارد، پیش‌بینی آینده آن کار دشواری شده است. تحلیلگران چه می‌گویند؟

بیت کوین روزها و هفته‌های گذشته را با درجا زدن در محدوده قیمتی 55 هزار دلار و نوسان‌های کوتاه مدت گذراند تا این که امروز (19 شهریور) را با یک استارت صعودی آغاز کند. هم اکنون پادشاه رمزارزها با افزایش 1.60 درصدی با قیمت 55.362 دلار معامله می‌شود.

نظر تحلیلگران درباره آینده قیمت بیت کوین

براساس گزارش اشتغال بخش غیرکشاورزی ایالات متحده آمریکا، طی چند روز اخیر، BTC سیگنال‌های امیدوارکننده‌ای صادر کرده و می‌تواند در کوتاه مدت نشانه‌های مثبتی از خود نشان دهد. از 15 شهریور ماه تا 18 شهریور، شاهد بودیم که تحلیل‌های این نهاد درست از آب درنیامد و قیمت بیت کوین تا سطح 52.598 دلار پایین آمد.

آینده قیمت بیت کوین

بعضی از تحلیلگران برجسته دنیای کریپتو با نگاهی به داده‌های درون زنجیره‌ای، اعلام کردند که بهای هر واحد از ارز دیجیتال BTC به 28 درصد زیر قیمت اوج سالانه رسیده و این موضوع با کاهش فعالیت در شبکه همراه شده است. آیا بیت کوین در سراشیبی سقوط قرار دارد یا می‌تواند رالی صعودی قدرتمندی را طی روزهای آینده آغاز کند؟

کاهش ارزش بیت کوین

اگر به خاطر داشته باشید، در آخرین هفته از ماه اوت شاهد بودیم که بهای هر واحد از BitCoin نزدیک به 9.35 درصد کاهش یافت و پس از آن با تداوم روند نزولی به سطح 54 هزار دلار رسید. با آغاز ماه سپتامبر، بیت کوین مجددا 9.64 درصد دچار کاهش قیمت شد و حتی به محدوده 52.598 دلار هم رسید.

آینده قیمت بیت کوین

اغلب معامله گران بازار با شروع ما سپتامبر امیدوار بودند که گزارش‌های بازار کار ایالات متحده بتواند تأثیر مثبتی روی مارکت رمزارزها بگذارد و روند نزولی را تبدیل به یک رالی صعودی کند اما ریزش ادامه‌دار بیت کوین، غافلگیری عجیبی برای آن‌ها بود. حتی اشتغال بخش غیرکشاورزی آمریکا اقدام به انتشار یک گزارش نویدبخش کرد تا بازار را تحت تأثیر قرار دهد ولی نتوانست جلوی سقوط قیمت را بگیرد.

گزارش بازار کار ایالات متحده نشان می‌داد که ایالات متحده توانسته در ماه اوت 2024، نزدیک به 142 هزار شغل ایجاد کند و با احتساب 89 هزار شغل ماه قبلی، جمعا طی دو ماه به عدد 231 هزار برسد.

بیشتر بخوانید:

آیا ارز دیجیتال دوج کوین شما را پولدار خواهد کرد؟

آینده قیمت بیت کوین

کاهش فعالیت شبکه بیت کوین به پایین ترین سطح

بازار امید داشت که براساس آمار نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر بتواند سیگنال‌های صعودی قدرتمندی دریافت کند، اما نه تنها سیگنالی صادر نشد بلکه نرخ فعالیت شبکه بیت کوین به پایین‌ترین سطح 3 ساله خود رسید.

با نگاهی به نمودار پایین، می‌بینیم که در یک هفته گذشته 818.273 آدرس منحصربه‌فرد در شبکه بیت کوین تراکنش انجام داده‌اند که با داده‌های کریپتوکوانت مبنی بر کاهش فعالیت سازگاری دارد. میزان فعالیت شبکه BTC در اواخر اسفند 1402 شمسی، 1.13 میلیون آدرس فعال بود که حالا به مقدار زیادی کاهش یافته است.

به اعتقاد تحلیلگران، هنگامی که آدرس‌های فعال در شبکه یک رمزارز کاهش می‌یابند، باید منتظر آغاز یک روند نزولی قدرتمند بود چرا که نشان می‌دهد سرمایه گذاران وفادار به آن ارز دیجیتال، خسته و بی‌علاقه شده‌اند. فلش‌های قرمز نمودار زیر همچنین نشان می‌دهد که هر زمان نرخ آدرس‌های فعال کاهش یافته، یک روند نزولی شروع شده است.

آینده قیمت بیت کوین

با این اوصاف می‌توان گفت که ریزش 39 درصدی فعالیت آدرس‌های فعال در شبکه بیت کوین، نقش موثر و سازنده‌ای در کاهش قیمت 28 درصدی این ارز دیجیتال ایفا کرده‌اند.

مقاومت مهم 62 هزار دلار

چارت BTC در تایم فریم روزانه نشان می‌دهد که یک روند نزولی شکل گرفته و اندیکاتورهای باندهای بولینگر و قدرت نسبی هم بیانگر تداوم ریزش قیمت تا سطح 50 هزار دلار هستند.

یکی از شاخص‌های محبوب تکنیکالیست‌ها در بازار، باندهای بولینگر است که به منظور سنجش نوسانات قیمت و نقاط احتمالی تغییر روند مورد استفاده قرار می‌گیرد. از تاریخ 16 شهریور ماه قیمت 52.598 دلار به زیر باند پایینی بولینگر در 54.151 دلار سقوط کرده و شکسته شدن این حمایت مهم به تداوم روند نزولی طی روزهای آینده اشاره می‌کند.

شاخص قدرت نسبی (RSI) هم اکنون به عدد 32.63 رسیده و در حال نزدیک شدن به آستانه اشباع فروش 30 است. به احتمال زیاد معامله گران قصد دارند با رسیدن قیمت به کف، خرید را آغاز کنند.

آینده قیمت بیت کوین

روزهای آینده برای بیت کوین و کل بازار رمزارزها حیاتی و مهم است چرا که مقامات فدرال رزرو آمریکا سخنرانی خواهند داشت و شاخص‌ها احتمالا جابه‌جا می‌شوند. اگر فدرال رزرو در 27 شهریور ماه تصمیم خود را اعلام کند، ورق بر می‌گردد و تکلیف بیت کوین روشن خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

چشم انداز بلندمدت بیبی دوج کوین؛ پیش‌بینی قیمت Babydoge Coin تا سال 2050

تحلیلگران معروف بیت کوین چه می‌گویند؟

هم اکنون در موقعیت بحرانی و حساسی قرار داریم و دامنه نوسانات بسیاری از سرمایه گذاران و معامله گران بیت کوین را خسته و بی‌علاقه کرده است. در بحبوحه نوسانات اخیر، تحلیلگران برجسته بازار به توضیح نظرات خود و پیش‌بینی قیمت BitCoin در آینده نزدیک پرداخته‌اند.

پیش‌بینی سامسون مو از بیت کوین

به اعتقاد مدیرعامل شرکت فناوری بیت کوین Jan3، آن دسته از تحلیل‌هایی که پیش‌بینی می‌کنند بیت کوین تا سطح 40 هزار دلار سقوط خواهد کرد، به شاخص‌های تکنیکال توجهی ندارند و بیشتر از سر ترسی که به بازار مسلط شده چنین نظراتی می‌دهند.

آینده قیمت بیت کوین

سامسون مو تأکید می‌کند که تمامی کسانی که در بازار نزولی BTC در حال فروش دارایی‌های خود هستند، تحلیل درست و واقع‌گرایانه‌ای برای فروش ندارند و براساس ترس خود از ریزش بیشتر دست به چنین کاری می‌زنند. چشم‌اندازی که سامسون مو ترسیم کرده سراسر مثبت است.

مو جزو آن گروه از تحلیلگرانی است که همواره راجع به بیت کوین 100 هزار دلاری صحبت می‌کنند. دیدگاه‌های او بر این مبنا استوار است که پتانسیل BitCoin به قدری بالاست که می‌تواند به چنین محدوده‌ای برسد. دلایل مو برای پیش‌بینی مثبتش، بدهی روزانه 3 میلیارد دلاری ایالات متحده و همچنین روند رو به رشد شرکت‌های سرمایه گذاری بیت کوین است.

به گفته سامسون مو، ترس می‌تواند در کوتاه مدت روند بیت کوین را تحت تأثیر قرار داده و باعث سقوط قیمت آن شود اما این تأثیر دوام نخواهد داشت و در نهایت اصول بنیادی مسیر این ارز دیجیتال را ترسیم خواهند کرد.

پیش‌بینی آرتور هیز از بیت کوین

برخلاف چشم‌انداز خوشبینانه‌ای که سامسون مو برای آینده بیت کوین ترسیم کرده، هم بنیان گذار سابق صرافی بیتمکس نظر متفاوتی دارد. به عقیده آرتور هیز، رمزارز شماره یک بازار احتمالا به سطح 50 هزار دلار می‌رسد و به تبعیت از بیت‌ کوین، روند نزولی سایر آلت‌کوین‌ها تقویت خواهد شد.

دلایل هیز برای نزولی بودن روند BitCoin، شرایط کلان اقتصادی و به‌ویژه سیاست‌های فدرال رزرو آمریکا و وضعیت بازار اوراق قرضه است. جالب اینجاست که تحلیل منفی و محتاطانه وی، به این معنی نیست که دست از سرمایه گذاری روی بیت کوین بکشد و دارایی خود را به آلت کوین دیگری ببرد.

به اعتقاد آرتور هیز، چهره شناخته شده دنیای کریپتو، اواخر سپتامبر می‌تواند اتفاقاتی رخ دهد که تأثیر مثبتی روی قیمت BTC بگذارند. به احتمال زیاد اواخر ماه جاری، تزریق نقدینگی در راستای ثبات بازار و افزایش بهای بیت کوین خواهیم داشت. تحلیل‌های کارشناسان بازار نشان می‌دهد که آن‌ها علیرغم اعتقاد به روند نزولی کوتاه مدت، همچنان به چشم اندازی صعودی بیت کوین در بلندمدت امید دارند.

آینده قیمت بیت کوین

پیش‌بینی پیتر برندت از بیت کوین

 

تحلیلی که پیتر برندت از بیت کوین دارد، تقریبا همسو با نظر آرتور هیز است. به عقیده این تحلیلگر باسابقه دنیای رمزارزها، نمودار هفتگی بیت کوین یک روند نزولی قدرتمند را نشان می‌دهد. وی در حساب ایکس خود نوشته:

بیت کوین در حال تشکیل الگوی مثلث پهن شونده معکوس است. اگر قیمت بیت کوین به سمت مرز پایینی این الگو حرکت کند، احتمال کاهش قابل توجهی در ارزش آن وجود دارد.

آینده قیمت بیت کوین

برندت برآورد کرده که اگر این الگو تأیید شود، قیمت BTC تا 19 درصد افت می‌کند و به سطح 46 هزار دلاری می‌رسد. از آنجایی که برندت سابقه زیادی در بازار ارزهای دیجیتال دارد و از او به عنوان یک معامله‌گر کهنه کار یاد می‌شود، تحلیل اخیرش سروصدای زیادی به پا کرده است.

در گجت نیوز بخوانید:
تحرکات مثبت نهنگ‌های شیبا اینو؛ آغاز یک رالی صعودی آیا باید منتظر ریزش قیمت اتریوم باشیم؟ پیش‌بینی قیمت توکن داگز؛ هدف بعدی Dogs چیست؟ آماری ترسناک که نشان می‌دهد NFT به پایان کار خود رسیده است

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*