تأثیر پیروزی دونالد ترامپ روی بازار ارزهای دیجیتال

تأثیر پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات روی بازار ارزهای دیجیتال چیست؟

در شرایط فعلی که روند نزولی بازار کریپتو تحت تأثیر سقوط قیمت بیت کوین است، تأثیر پیروزی دونالد ترامپ روی بازار ارزهای دیجیتال چه خواهد بود؟

بازار دارایی‌های دیجیتال از صبح 19 شهریور ماه با رنگ سبز و اخباری امیدوارکننده آغاز به کار کرد و هم اکنون با نگاهی به بیت کوین می‌توان دریافت که 2.42 درصد افزایش قیمت، خبر نسبتا خوبی برای هولدرها و سرمایه‌گذاران است. در حالی که تحلیلگران از تصمیمات فدرال رزرو و بازار اوراق قرضه و تأثیر این دو بر بازار رمزارزها صحبت می‌کنند، می‌خواهیم نقش دونالد ترامپ و اثری که روی دنیای کریپتو می‌گذارد را مورد بررسی قرار دهیم.

تأثیر پیروزی دونالد ترامپ روی بازار ارزهای دیجیتال

رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا از روزی که تصمیم گرفت وارد گود رقابت‌های انتخاباتی شود و با بایدن مبارزه کند تا امروز که رقیب سرسختی به نام کامالا هریس پیش رو دارد، کمپین‌های تبلیغاتی مختلفی راجع به حمایت از بازار رمزارزها راه انداخته و به حمایت از بیت کوین و سایر آلت‌کوین‌ها پرداخته است.

ترامپ در مسیر بازگشت به کاخ سفید از برنامه‌های ویژه خود برای صنعت ارزهای دیجیتال صحبت کرده و تأکید کرده که قرار است آمریکا را تبدیل به پایتخت ارز دیجیتال جهان کند. علیرغم این که وعده‌های ترامپ خوش رنگ و لعاب است و علاقه‌مندان به رمزارزها را مجذوب و شیفه خودش می‌کند، ممکن است خطراتی برای آینده بیت کوین به همراه داشته باشد.

چالش‌های امنیتی پیش روی ترامپ

تأثیر پیروزی دونالد ترامپ روی بازار ارزهای دیجیتال

دونالد ترامپ برای این که طرفداران ارز دیجیتال را جذب خود کند از یک پروژه خانوادگی در حوزه رمزارزها با نام World Liberty Financial رونمایی کرد. این پروژه را دو پسر ارشد او یعنی دونالد جونیور و اریک ترامپ رهبری می‌کنند. متاسفانه یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که ورلد لیبرتی فایننشال در آغاز راه با آن دست به گریبان شد، هک حساب‌های کاربری اعضای خانواده ترامپ و انتشار لینک‌های جعلی در فضای مجازی بود.

باگ‌های امنیتی این پروژه بسیاری از طرفداران ترامپ در دنیای کریپتو را با شک و تردید روبه‌رو کردند. به عقیده یکی از حامیان مهم ترامپ که بنیان گذار شرکت سرمایه گذاری Castle Island Ventures است، راه اندازی این پروژه اشتباهی بزرگ برای ترامپ بوده است.

به گفته نیک کارتر، مشکلاتی که این پروژه با آن‌ها روبه‌رو شده، می‌تواند منجر به کاهش اعتماد عمومی به این نامزد انتخاباتی و همچنین صنعت ارزهای دیجیتال شود.

بیشتر بخوانید:

آینده قیمت بیت کوین از زبان تحلیلگران برجسته بازار

نظر ترامپ راجع به ارز دیجیتال تغییر کرده؟

دونالد ترامپ پیش از این در سال 2019 میلادی، خاطرنشان کرده بود که ارزهای دیجیتال تبدیل به ابزاری برای فعالیت‌های غیرقانونی و مجرمانه شده‌اند. هر انسانی ممکن است عقاید و باورهایش را تغییر دهد اما تغییر موضع ترامپ در عرض 5 سال گذشته با رئیس جمهور شدن او همزمان شده است.

تأثیر پیروزی دونالد ترامپ روی بازار ارزهای دیجیتال

ترامپ مدتی پیش به حامیان کمپین‌های تبلیغاتی‌اش استفاده از پرداخت‌های مبتنی بر رمزارزها را پیشنهاد داد و از عبارت «ارتش ارز دیجیتال» یاد کرد. او همچنین تأکید کرد که اگر مجددا به قدرت برسد، آمریکا را یکی از مهم‌ترین قطب‌های صنعت کریپتو خواهد کرد و توجه ویژه‌ای به استخراج بیت کوین و توسعه امور مالی غیرمتمرکز نشان خواهد داد.

طرفداران ترامپ کم نیستند و حمایت‌های او از BitCoin می‌تواند تأثیر بسزایی روی آینده قیمتی این رمزارز داشته باشد. با حمایت او انتظار می‌رود که تقاضا برای خرید BTC افزایش یابد و قیمت آن رشد کند. علاوه بر این سرمایه گذاری در حوزه صنعت امور مالی غیرمتمرکز، باعث می‌شود سرمایه گذاران جدیدی به این حوزه روانه شوند و نقدینگی به طور قابل توجهی بیشتر شود.

ترامپ به دنبال رأی جمع کردن است

حقیقت این است که ترامپ برای رسیدن به کاخ سفید موضع خود را نسبت به ارزهای دیجیتال تغییر داده و یکی از مهم‌ترین دلایل حمایت او از این صنعت، جذب آن دسته از رأی دهندگانی است که می‌ترسند دولت اقتصاد جهان را به سیطره خود درآورد و رمزارزها را لگدمال کند.

گرچه وعده‌های جذاب رئیس جمهور سابق آمریکا می‌تواند تقاضا برای بیت کوین و قیمت آن را افزایش دهد اما اگر بعد از رسیدن ترامپ به قدرت این وعده‌ها اجرایی نشوند، مشکلات زیادی برای دولت او به وجود می‌آید. به عبارت دیگر اگر پروژه‌هایی مثل ورلد لیبرتی فایننشال شکست بخورند و کلاهبرداری‌های مرتبط با بازار کریپتو افزایش یابد، قیمت بیت کوین کاهش خواهد یافت.

تأثیر پیروزی دونالد ترامپ روی بازار ارزهای دیجیتال

بیشتر بخوانید:

آیا ارز دیجیتال دوج کوین شما را پولدار خواهد کرد؟

تضاد منافع و نگرانی‌های سیاسی

به عقیده بسیاری از دموکرات‌ها که تحمل دیدن ترامپ را ندارند، ورود او به بازار ارزهای دیجیتال، سوء استفاده از قدرت سیاسی بوده و می‌تواند در آینده به تضاد منافع او منجر شود. ترامپ و خانواده‌اش با کمک کمپین‌های تبلیغاتی و موقعیتی که برایشان ایجاد شده، در حال معرفی پروژه‌های شخصی خود هستند و این موضوع می‌تواند رئیس جمهور احتمالی آمریکا را در صورت رسیدن به قدرت دچار مشکلاتی کند.

دموکرات‌ها سعی می‌کنند ترامپ را به عنوان یک کلاهبردار معرفی کنند و به همین خاطر مدام ارتباط او با رمزارزها را مصداق بارز سوء استفاده از موقعیت سیاسی‌اش می‌دانند. انتقادات شکل گرفته، ممکن است آینده بازار را تحت تأثیر قرار دهد و جلوی رشد و پیشرفت این حوزه در آمریکا را بگیرد.

تأثیر پیروزی دونالد ترامپ روی بازار ارزهای دیجیتال

کلام پایانی

شکی نیست که حمایت‌های ترامپ از صنعت ارزهای دیجیتال و تبدیل آمریکا به قطب رمزارزها می‌تواند باعث ایجاد فرصت‌های بی‌نظیری در آینده شود، اما چالش‌هایی نیز وجود دارد.

در شرایط فعلی پروژه خانوادگی ترامپ با شکست مواجه شده و سرمایه گذاران را نسبت به آینده چنین پروژه‌هایی بی‌اعتماد کرده است. افزایش تقاضا و توسعه فناوری‌های بلاک چینی و همچنین گسترش امور مالی غیرمتمرکز می‌تواند آینده قیمتی بیت کوین را تحت تأثیر قرار دهد اما همه این وعده‌ها در صورتی محقق می‌شوند که چالش‌های امنیتی و تضاد منافع حل شده باشند.

کلید موفقیت رمزارزها در دستان ترامپ است و اگر برای این حوزه برنامه‌ریزی دارد، باید سیاست‌های خود را به نحو اصولی و صحیح اجرا کرده و در گام اول نسبت به احیای پروژه‌های خانوادگی‌اش واکنش سریع نشان دهد.

در گجت نیوز بخوانید:
آیا ارز دیجیتال سولانا در آستانه یک رالی صعودی است؟ تحرکات مثبت نهنگ‌های شیبا اینو؛ آغاز یک رالی صعودی آیا باید منتظر ریزش قیمت اتریوم باشیم؟ بیت کوین در سراشیبی سقوط؛ تحلیلگران چه می‌گویند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*