باگ جدید واتساپ قابلیت View Once

این باگ واتساپ باعث سوء استفاده از تصاویر خصوصی کاربران شده است

اخیراً باگی مهم در پیامرسان واتساپ رویت شده است. این نقص در برنامه WhatsApp می‌تواند باعث افشای تصاویر خصوصی کاربران شود.

واتساپ این امکان را برای کاربران فراهم کرده است تا عکس یا ویدیو مورد نظر خود را به‌صورتی بفرستند که فقط یک بار قابل دیدن باشد و به‌سرعت پس از باز شدن، بسته شود. با وجود این، باگ قابلیت «مشاهده یکباره» (View Once) در نسخه وب واتساپ ذخیره‌سازی عکس و ویدیوهایی را که از این طریق ارسال شده‌اند ممکن می‌کند؛ اتفاقی که می‌تواند وسیله سوء استفاده‌گران شود و اگر کاربر واتساپ نباشید، شاید شما را از نصب واتساپ منصرف کند.

باگ واتساپ، تهدیدی برای حریم خصوصی کاربران

قابلیت مشاهده یکباره که اولین بار در سال 2021 در دسترس عموم کاربران قرار گرفت، فقط برای نسخه‌های اندروید و آی او اس توسعه داده شده است. معمولاً وقتی کاربران نسخه دسکتاپ یا وب تصویر یا ویدیویی دریافت می‌کنند که از طریق این قابلیت ارسال شده باشد، یک پیام هشدار برای آن‌ها به نمایش در می‌آید. در این پیام ذکر شده است که گیرنده برای باز کردن فایل ارسال‌شده، حتماً باید از گوشی همراه خود استفاده کند.

قابلیت View Once پیامرسان واتساپ

واتساپ همچنین در تلاش برای حفظ حریم خصوصی کاربران، مانع گرفتن اسکرین‌شات از محتوای ارسال‌شده با قابلیت مشاهده یکباره در نسخه‌های اندرید و آی او اس شده است. البته به‌وضوح امکان گرفتن عکس از روی محتوا با دستگاهی دیگر وجود دارد. با وجود این، باگی که اخیراً یکی از فعالان حوزه امنیت با نام «تال بری» (Tal Be’ery) در نسخه وب این پیامرسان کشف کرد، به گیرنده اجازه ذخیره عکس یا ویدیو ارسال‌شده را می‌دهد.

قابلیت View Once پیامرسان واتساپ

به گفته همین فعال، «بدتر از نبود حریم خصوصی، احساس غلط داشتن حریم خصوصی است»؛ وقتی بر خلاف تصور کاربران، از مکالمات آن‌ها در فضایی امن محافظت نمی‌شود. او قابلیت مشاهده یکباره در WhatsApp را مصداقی از همین موضوع می‌داند و به عقیده او، یا باید به‌صورت کامل ایرادات این قابلیت رفع شوند یا تیم توسعه‌دهنده اصلاً از ارائه آن صرف نظر کند.

در گجت نیوز بخوانید:
امکان ارسال پیام از واتساپ به سایر پیام رسان ها فراهم می‌شود اینستاگرام قابلیت های جذاب جدیدی به بخش دایرکت اضافه کرد مراقب چت های خصوصی خود در تلگرام باشید، ریپورت شدن در کمین است حالا می‌توانید برای استوری های اینستاگرام کامنت بگذارید آیا واقعاً شبکه های اجتماعی به شما گوش می‌دهند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*