تلگرام بهشت مجرمان

گزارش نیویورک تایمز: تلگرام بهشت مجرمان است

پاول دورف در حالی نخستین دفاعیه خود را در تلگرام منتشر کرده که به گزارش نیویورک تایمز، تلگرام بهشت مجرمان و خلافکاران شده است!

پاول دورف به اتهام نداشتن کنترل روی محتوای تلگرام و مشارکت با مجرمان، در فرانسه دستگیر شد و پس از مدتی بازداشت، به قید وثیقه 5 میلیون یورویی آزاد شد. اولین پیام دورف پس از آزادی راجع به حفظ حریم خصوصی و انتقاد صریح از دولت فرانسه بود. علیرغم کمرنگ شدن حواشی موسس تلگرام، هنوز هم رسانه‌ها دست از سر او برنداشته‌اند و به تازگی نیویورک تایمز با بررسی چندین هزار کانال تلگرامی، به این نتیجه رسیده که این پیام‌رسان محبوب، تبدیل به بهشت مجرمان شده است!

تلگرام بهشت مجرمان است؟

شکی نیست که در تلگرام و سایر پلتفرم‌های مشابه، مجرمان سایبری در حال فعالیت هستند و روزانه صدها یا شاید هم هزاران جرم کوچک و بزرگ در حال رخ دادن است اما آیا مسئولیت ارتکاب چنین جرائمی به عهده پاول دورف و امثال اوست؟ طبیعتا پاسخ این سوال منفی است.

تلگرام بهشت مجرمان

به ادعای نیویورک تایمز، طی 4 ماه تلاش بی‌وقفه، 16 هزار کانال تلگرامی و بیش از 3.2 میلیون پیام از این پیام‌رسان مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت جمع‌بندی این شد: تلگرام بهشت مجرمان و خلافکاران است! به گفته این روزنامه، نشر اکاذیب و اطلاعات اشتباه، محتوای پدوفیلی، اقدامات نژادپرستانه و قاچاق مواد مخدر و… برخی از جرائمی است که روزانه در تلگرام رخ می‌دهند.

تحقیقات نیویورک تایمز راجع به تلگرام

براساس تحقیقات نیویورک تایمز، در حال حاضر 1500 کانال تلگرامی وجود دارد که طرفداران برتری نژاد سفید هستند و ده‌ها کانال دیگر هم اسلحه می‌فروشند. مواد مخدر یکی از جرائم مهمی است که در بیش از 22 کانال با بیش از 70 هزار دنبال کننده به فروش می‌رسد. هروئین، کوکائین و سایر مواد روان گردان در بیش از 20 کشور دنیا تبلیغ می‌شوند. داعش هم کانال‌های زیادی در این پیام رسان دارد و این نشان می‌دهد که تلگرام پناهگاه گروهک‌های تروریستی شده است.

تلگرام بهشت مجرمان

دورف پس از آزادی از زندان، تأکید کرده که ادعاهای دولت فرانسه مبنی بر تبدیل شدن تلگرام به بهشت آنارشیست‌ها پایه و اساس ندارد و تیم پشتیبانی این پیام‌رسان روزانه میلیون‌ها پست و کانال مضر را حذف می‌کند.

علیرغم این که گفته‌های پاول دورف تا حدی منطقی به نظر می‌رسد، اما کانال‌ها و سوپرگروه‌های بسیاری وجود دارد که تبدیل به مکان مناسبی برای رشد مجرمان و خلافکاران شده است. پیام‌رسان محبوب دورف جایگزین مناسبی برای واتس اپ معرفی شد و توانست با قابلیت‌های بی‌نظیری مثل ایجاد کانال، تبدیل به یک پلتفرم همه جانبه برای اشتراک گذاری متن، عکس و ویدیو شود.

تلگرام بهشت مجرمان

یکی از قابلیت‌های محشر تلگرام، ایجاد سوپرگروه‌ها بود که واتساپ این قابلیت را به خاطر عدم انتشار اطلاعات نادرست، محدود کرده است. برخلاف واتساپ، تلگرام این محدودیت را برداشته و گروه‌ها می‌توانند به اندازه یک شهر جمعیت داشته باشند.

ایجاد سوپرگروه‌ها تبدیل به محیط جذابی برای کاربران ارزهای دیجیتال شد، چرا که معامله گران و تریدرها می‌توانستند در آنجا با یکدیگر راجع به آینده بازار صحبت کنند. به نظر می‌رسد که همین ویژگی به مرور زمان باعث شد تا فروشندگان کالاهای غیرقانونی از بستر تلگرام برای فروش اجناس ممنوعه خود استفاده کنند.

در گجت نیوز بخوانید:
مراقب چت های خصوصی خود در تلگرام باشید، ریپورت شدن در کمین است احتمال مسدودسازی تلگرام در اروپا قوت گرفت دارایی های دیجیتالی تلگرام در بازار رمزارزها چقدر است؟ روزهای سخت برای تلگرام؛ برادر پاول دورف هم تحت تعقیب قرار گرفت