تاریخ نخستین سفر بدون سرنشین اسپیس ایکس

ایلان ماسک تاریخ نخستین سفر بدون سرنشین اسپیس ایکس به مریخ را اعلام کرد

ایلان ماسک در راستای زمینی‌سازی سیاره سرخ و تحقق اهداف جاه طلبانه‌اش، تاریخ نخستین سفر بدون سرنشین اسپیس ایکس به مریخ را اعلام کرد.

انسان باید به این پذیرش برسد که روزی مجبور به ترک زمین می‌شود و ناگزیر باید یک سکونتگاه دیگر برای ادامه حیات پیدا کند. به اعتقاد بسیاری از دانشمندان، پس از کره خاکی ما، مریخ بهترین گزینه برای نقل مکان کردن و به گفته ایلان ماسک، مریخ خانه بعدی بشر است. ناسا سال‌هاست که تلاش می‌کند تحقیقات خود را راجع به سیاره سرخ کامل کند تا در شرایط بحرانی، بتواند بهترین تصمیم را بگیرد.

تاریخ نخستین سفر بدون سرنشین اسپیس ایکس اعلام شد

تاریخ نخستین سفر بدون سرنشین اسپیس ایکس

ایلان ماسک، کارآفرین و میلیاردر مشهور جهان که مالک شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس است، برنامه‌های جاه طلبانه‌ای برای سفر به مریخ و زمینی کردن آن دارد. تا امروز آقای ماسک بارها راجع به برنامه‌های خود صحبت کرده و خبر از پرتاب فضاپیماهای بدون سرنشین به سیاره سرخ داده اما اشاره به تاریخ رسمی نکرده بود.

مالک اسپیس ایکس سرانجام تاریخ قطعی برای ارسال فضاپیماهای استارشیپ به مریخ را سال 2026 اعلام کرد. به اعتقاد ماسک، در صورتی که همه چیز طبق برنامه پیش برود، سفرهای سرنشین‌دار به این سیاره تا پایان دهه جاری میلادی آغاز می‌شود.

تاریخ نخستین سفر بدون سرنشین اسپیس ایکس

قرار است از سال 2026 میلادی، با پرتاب فضاپیماهای بدون سرنشین، قابلیت‌های فرود استارشیپ و امنیت و سلامت خدمه مورد بررسی قرار بگیرند و پس از این که ایمنی چنین سفرهایی تضمین شد، انسان طی 2 تا 4 سال بعد به مریخ فرستاده شود.

به عقیده ایلان ماسک، یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی بشر، کاهش نرخ تولد است و پروژه مریخ می‌تواند طول عمر انسان را افزایش دهد. پروژه زمینی‌سازی مریخ قرار است طی دو دهه آینده به بهره‌برداری برسد و ماسک، هزینه‌ها و تکنولوژی را دو مانع اصلی برای پیشبرد اهدافش می‌داند.

در گجت نیوز بخوانید:
ایلان ماسک: رویای سفر به مریخ را به گور خواهم برد دانشمندان می‌خواهند برای ساخت و ساز در مریخ از سیب زمینی استفاده کنند دیدنی‌ترین جاذبه های گردشگری مریخ که در آینده به آن‌ها سفر خواهیم کرد اسپیس ایکس در سکوت کامل برنامه های عجیب و باورنکردنی ایلان ماسک برای مریخ را پیش می‌برد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*