بیصدا کردن تماس‌های مزاحم واتساپ

با این تنظیم ساده، تماس‌های مزاحم واتساپ را بیصدا کنید

تماس‌های مزاحم واتساپ – Whatsapp این روزها حسابی کاربران این پیام رسان را کلافه کرده است. در ادامه ترفند مقابله با این مشکل را توضیح می‌دهیم.

اپلیکیشن واتساپ از زمان عرضه رسمی خود در سال 2009 میلادی تاکنون به یکی از مهم‌ترین برنامه‌های پیام‌رسان در دنیا تبدیل شده است. این نرم افزار در ابتدا فقط پیام‌های متنی را منتقل می‌کرد؛ اما به مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی به ویژگی‌های کاربردی خود افزود و توجه غول‌های تکنولوژی را جلب کرد.

با توجه به اخبار تکنولوژی، در سال 2014 بود که فیسبوک تصمیم گرفت اپلیکیشن واتساپ را به قیمت گزاف 19 میلیارد دلار بخرد. تصاحب واتساپ توسط فیسبوک که حالا به Meta تبدیل شده، همچنین آغاز مسیر خیره کننده پیشرفت این پیام رسان محبوب بود. در حالی که اپلیکیشن مسیر پیشرفت را طی می‌کند، از گذشته هم غافل نشده و هنوز می‌توانید واتساپ را روی گوشی‌های قدیمی هم نصب کنید.

با تماس‌های مزاحم واتساپ چه کنیم؟

بیصدا کردن تماس‌های مزاحم واتساپ

حالا اپلیکیشن Whatsapp به چیزی فراتر از یک پیام رسان تبدیل شده است. کاربران این پلتفرم می‌توانند علاوه بر پیام متنی برای یکدیگر فایل صوتی ارسال کنند، تماس تصویری بگیرند، اسناد متفاوت بفرستند و حتی مانند استوری‌های 24 ساعته اینستاگرام وضعیت شخصی (استاتوس) بگذارند. همین ویژگی‌های متعدد و کاربردی باعث شده اپلیکیشن واتساپ به یکی از پلتفرم‌های محبوب با میلیون‌های کاربر فعال تبدیل شود.

برنامه‌های پیام رسان مشابه بسیاری مانند تلگرام و سیگنال هنوز به فعالیت خود ادامه می‌دهند؛ اما واتساپ در اغلب نقاط جهان همچنان محبوب‌ترین پیام رسان شناخته می‌شود. دلیل روشنی وجود دارد؛ تعداد کاربران این برنامه در سرتاسر جهان بسیار بیشتر از سایر رقیبانش است!

از طرفی هم این برنامه را نمی‌توان کاملا بدون نقص دانست. اغلب کاربران اپلیکیشن واتساپ از دریافت پیام‌ها و تماس‌های اسپم شاکی هستند. شاید مقابله با دریافت پیام متنی یا صوتی از طریق مسدود کردن فرستنده ساده باشد؛ اما کاربران این روزها مشکل جدی‌تری را مطرح می‌کنند. اکثر کاربران ناراضی می‌گویند روزانه با تماس‌هایی از سوی شماره‌های ناشناس و مزاحم مواجه هستند.

مشکل دریافت تماس‌های مزاحم واتساپ

اسپم در اپلیکیشن واتساپ معمولا در قالب پیام‌ از سوی فرستندگان ناشناس یا مشکوک ظاهر می‌شود. پیام‌های مزاحم می‌توانند انواع مختلفی را در بگیرند و شامل پیام‌های تبلیغاتی یا کلاهبرداری شوند. بلاک یا مسدود کردن این شماره‌ها ساده‌ترین روش شناخته شده است؛ اما اسپم‌های واتساپ فقط به پیام محدود نمی‌شوند. همان‌طور که گفتیم، حالا اغلب کاربران از دریافت تماس‌های مزاحم واتساپ به شکل صوتی یا تصویری ابراز نارضایتی می‌کنند.

فقط یک لحظه این موقعیت را تصور کنید. برای مثال در یک جلسه کاری مهم حضور دارید و یکباره شماره‌ای ناشناس با واتساپ شما تماس تصویری برقرار می‌کند. در اغلب موارد، این تماس‌ها با پیش شماره کشورهای دیگر دیده می‌شوند که همین موضوع باعث کنجکاوی بیشتر کاربران شده است. همچنین هیچ‌کس نمی‌داند هدف اصلی تماس گیرنده چیست و اگر تا به حال چنین تماسی دریافت کرده‌اید، متوجه منظور ما هستید.

بیصدا کردن تماس‌های مزاحم واتساپ

مسدود کردن پیام‌ها معمولا آسان است؛ اما مقابله با دریافت تماس‌های مزاحم واتساپ می‌تواند برای برخی کاربران کمی چالش برانگیز شود. همیشه این نگرانی وجود دارد که پاسخ دادن به چنین تماس‌هایی ممکن است شما را در معرض کلاهبرداری قرار دهد. حداقل خطر هم این است که به هدف آسانی برای مزاحم‌های آتی تبدیل خواهید شد.

حتی اگر نخواهید به این تماس‌ها پاسخ دهید، ممکن است تکرار بی وقفه آن‌ها باعث حواس پرتی شما شود. دریافت تماس‌های مزاحم واتساپ وقتی در فواصل کوتاه تکرار شوند، برای کاربران باعث بروز نگرانی و ناراحتی خواهد شد.

راهکاری ساده برای بیصدا کردن تماس‌های مزاحم واتساپ

خوشبختانه اپلیکیشن واتساپ برای رفع این مشکل تمهید ویژه‌ای اندیشیده. کاربران می‌توانند امکان دریافت تماس از سوی شماره‌های ناشناس را به کلی مسدود کنند. این تنظیم به راحتی در برنامه پیام رسان فعال می‌شود و می‌تواند تجربه کاربران را بهبود ببخشد.

برای فعال سازی این ویژگی، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. اپلیکیشن واتساپ را باز کنید و به منوی تنظیمات بروید.
  2. وارد بخش Privacy شوید.
  3. گزینه Calls را انتخاب کنید.
  4. گزینه Silence Calls from Unknown Numbers را پیدا و غیر فعال کنید.

بیصدا کردن تماس‌های مزاحم واتساپ

وقتی این گزینه را فعال کردید، واتساپ به طور خودکار همه تماس‌ها از سوی شماره‌های ناشناس را بیصدا می‌سازد. البته تماس‌ها همچنان در لیست تماس‌های برنامه ثبت می‌شوند و در نوتیفیکیشن‌ها هم به نمایش درمی‌آیند. تفاوت اصلی اینجاست که دیگر صدای اپلیکیشن در هنگام تماس درنمی‌آید و حواستان را پرت نمی‌کند.

این قابلیت مخصوصا برای کاربرانی مفید است که اخیرا با تماس‌های ناشناس زیادی مواجه شده‌اند. تفاوتی ندارد که این تماس‌های مزاحم واقعا کلاهبرداری هستند یا در واقع آشنایانی با شما تماس گرفته‌اند که شماره آن‌ها را ذخیره نکرده‌اید؛ در هر صورت مطمئن خواهید شد که بی‌صدا خواهند بود.

از دست ندهید:
بازگردانی ویدیوها و عکس های پاک شده در واتس اپ چگونه بفهمیم چه کسانی پیام ما را در گروه واتس اپ دیده‌اند؟ آموزش مخفی کردن تصویر پروفایل واتساپ برای کاربران خاص ۴ ویژگی مخفی در واتساپ که باید از آن‌ها اطلاع داشته باشید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*