مهندسان ایرانی در استارلینک

این دو مهندس ایرانی در استارلینک چه می‌کنند؟

مهندسان ایرانی در استارلینک به نام‌های علیرضا ماهان‌فر و شایا کریم کاشانی آرانی، اختراعات جدیدی از خود در این شرکت ثبت کردند.

کمپانی استارلینک که برای توسعه اینترنت ماهواره‌ای، نزدیک به هفت هزار ماهواره به مدار پایینی زمین فرستاده، اخیرا از اختراعات جدید مهندسانش رونمایی کرده است.

اختراعات مهندسان ایرانی در استارلینک

مهندسان ایرانی در استارلینک

ایلان ماسک که به دنبال توسعه محصولات خود از جمله ماهواره‌های استارلینک است، بارها از اختراعات جدید و استفاده از فناوری‌های نوین استقبال کرده.

اخیرا استارلینک نام چند نفر از مخترعان خود که توسعه دهنده این ماهواره‌ها بودند را منتشر کرده است. نام آشنای دو مهندس ایرانی در این بین می‌درخشد.

در بین کلیه اختراعات عنوان دیافراگم آنتن در سیستم‌های آنتن آرایه فازی توجه مخاطبان را خود جلب کرده است. این اختراع که حاصل کار تیمی 5 نفره بوده، نام دو جوان نخبه ایرانی به نام علیرضا ماهان‌فر و شایا کریم کاشانی آرانی  در آن به چشم می‌خورد.

علرضا ماهان‌فر که فارغ التحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد مهندسی الکترونیک از دانشگاه امیر کبیر است، مدرک دکترایش را در همین رشته از دانشگاه فرانسه گرفت.

شایا کریم کاشانی آرانی نیز دیگر نخبه ایرانی این لیست است که همانند علیرضا در رشته مهندسی الکترونیک فارغ التحصیل شده در دانشگاه خواجه نصیر، مدرک دوره کارشناسی خود را گرفت.

وی سپس برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد به دانشگاه تهران رفت و برای ادامه تحصیل و گذراندن دوره دکتری به آمریکا مهاجرت کرد و در دانشگاه می‌سی‌سی‌پی به تحصیل پرداخت.

پیشینه خبر:
بازگشت کپسول فضایی استارلاینر به کره زمین؛ خبری از خدمه نیست! رسوایی جدید برای چینی‌ها در کنفرانس جهانی ربات؛ ربات های انسان نما اصلا ربات نبودند!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*