هنسی ونوم F5-M قدرتمندترین خودرو دنده‌ای

هنسی ونوم F5-M، قدرتمندترین خودرو دنده‌ای جهان معرفی شد

شرکت هنسی از هایپرکار ونوم اف 5 ام (Venom F5-M) پرده برداشت؛ یک ابرخودرو ویژه که عنوان قدرتمندترین خودرو دنده‌ای جهان را به یدک می‌کشد.

هنسی از ونوم اف 5 ام (Venom F5-M)، قدرتمندترین خودرو دنده‌ای جهان، معرفی کرد که با توجه به خروجی فوق‌العاده بالایش، باید آن را بین قدرتمندترین خودروهای جهان در سال 2024 در کنار بوگاتی توربیون قرار داد. بر خلاف نمونه‌ای مثل کونیگزگ CC850، این هایپرکار به معنای واقعی کلمه به سیستم انتقال قدرت دستی مجهز است. البته این فقط بخشی از جذابیت‌های ساخته این شرکت مشهور آمریکایی به حساب می‌آید.

معرفی هنسی ونوم F5-M رودستر

هنسی ونوم F5-M رودستر، قدرتمندترین خودرو دنده‌ای دنیا در حال حاضر، از یک پیشرانه بنزین‌سوز 6.6 لیتری V8 توئین توربو با یک گیربکس دستی 6 سرعته بهره می‌برد. این موتور 8 سیلندر توانایی تولید 1817 اسب بخار قدرت در 8 هزار دور بر دقیقه و 1617 نیوتن متر گشتاور در 5 هزار دور بر دقیقه را دارد. البته شتاب‌ صفر تا صد و حداکثر سرعت این ابرخودرو آمریکایی در مقطع کنونی مشخص نیست.

ونوم جی تی اسپایدر، ساخته دیگر هنسی، در سال 2016 با دستیابی به سرعت 427 کیلومتر بر ساعت صاحب عنوان سریع‌ترین خودرو دنده‌ای شده بود. هرچند جزئیاتی از سرعت ونوم F5-M در دسترس نیست، بعید به نظر نمی‌رسد که هنسی برای ارتقای این رکورد با این خودرو جدید تلاش نکرده باشد. این موضوعی است که برخی از منابع داخلی هنسی با توجه به شناخت خود از جان هنسی، مدیرعامل هنسی، مطرح کرده‌اند.

هنسی ونوم F5-M قدرتمندترین خودرو دنده‌ای

گیربکس دستی این هایپرکار را هنسی در همکاری با شرکت ایتالیایی CIMA توسعه داده است. این شرکت همچنین مسئولیت ساخت گیربکس دستی هایپرکار نیلو هم بر عهده داشت. هرچند این شرکت اشراف کامل به ساخت گیربکس‌های دستی برای این سطح عملکرد دارد، هنسی می‌خواست که از اوج کیفیت همه اجزا اطمینان حاصل کند؛ از مواد مورد استفاده تا جای‌گیری همه اجزای فیزیکی. به همین دلیل، نه یک شیفتر فلزی، بلکه شیفتری با ترکیبی از آهن و فیب کربن برای این خودرو در نظر گرفته شده است تا راننده نهایت کیفیت و احساس رانندگی را تجربه کند.

هنسی ونوم F5-M قدرتمندترین خودرو دنده‌ای

نشستن پشت فرمان ونوم اف 5 ام رودستر باید تجربه‌ای منحصر به فرد باشد؛ خصوصاً برای ماشین‌بازهایی که لذت رانندگی با گیربکس دستی را با هیچ چیز دیگری عوض نمی‌کنند. همان‌طور که جان هنسی می‌گوید، این هایپرکار درگیرکننده‌ترین و عمیق‌ترین تجربه رانندگی در دنیا را برای راننده فراهم می‌کند؛ ادعایی که با نگاهی به مشخصات فنی این خودرو می‌توان دید به هیچ وجه بیراه نیست.

هنسی ونوم F5-M قدرتمندترین خودرو دنده‌ای

البته تصاویر منتشر شده، رندری از طراحیِ مد نظر شرکت هنسی را نشان می‌دهند. تیم هنسی اما در طول سال آینده میلادی با تکمیل همه المان‌ها خودرو نهایی را آماده می‌کند.

فقط 12 دستگاه از این هایپرکار تولید می‌شود که همه‌شان از پیش فروخته شده‌اند. خریداران این خودرو را با قیمت 2.65 میلیون دلار خریده‌اند؛ البته بدون احتساب آپشن‌های اضافی و سفارشی‌سازی‌هایی که انجام داده‌اند و صدالبته به میزان محسوسی به قیمت پایه خودرو اضافه می‌کنند.

در گجت نیوز بخوانید:
ریماک نورا R یک ابرخودرو استثنائی با شتاب صفرتاصد زیر 2 ثانیه است هایپرکار RB17 ردبول؛ شاهکار آیرودینامیک با قدرت 1200 اسب بخاری ابرخودرو ناران معرفی شد؛ خط و نشان بریتانیایی‌ها برای هایپرکارهای مطرح جهان پاگانی هوایرا اپیتوم، هیولای ۸۵۰ اسب بخاری با گیربکس دستی به‌نمایش گذاشته شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*