خطرناک ترین فرقه های جهان

خطرناک ترین و مرگبارترین فرقه های جهان

فرقه ها می‌توانند با افکار و باورهای عجیب افراد را به انجام کارهای فوق‌العاده وحشتناک سوق دهند. کارهایی که از یک انسان عادی رخ نخواهد داد. به‌‌همین بهانه امروز به بررسی خطرناک ترین فرقه های جهان می‌پردازیم.

شاید برای برخی عجیب به‌نظر برسد، اما هنوز هم در قرن ۲۱ فرقه ها جذابیت بسیار زیادی برای افراد سرتاسر جهان دارند. احتمالا از خود بپرسید که چطور امکان دارد افراد حرف‌های بی‌معنی، تهی و در ظاهر مهم رهبران کاریزماتیک این فرقه ها را باور کنند. آن هم در صورتی که علم فوق‌العاده پیشرفت کرده است و می‌توان ادعاهای مختلف را به‌راحتی در اینترنت بررسی کرد. در ادامه به خطرناک ترین فرقه های جهان می‌پردازیم تا ببینید که مسئله فوق‌العاده جدی‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید.

تاریخچه حیرت‌انگیز ۷ مورد از خطرناک ترین فرقه های جهان

خطرناک ترین فرقه های جهان

قسمت ترسناک ماجرا اینجاست که حامیان فرقه ها پس از مدتی کاملا در مجموعه باورهای خود غرق می‌شوند. این افراد کورکورانه از رهبر فرقه پیروی می‌کنند و حاضرند هرکاری انجام دهند تا به جایگاه معنوی بالاتری برسند. رهبران فرقه ها نیز معمولا از پیروان خود می‌خواهند که لباس‌های خاصی پوشیده و موهای خود را به‌شکل مشخصی درآورند. اینکار سبب می‌شود که آنها متفاوت از دیگران جلوه کنند.

در واقع آنها در عمق افکار خود به این باور رسیده‌اند که به‌خاطر ماهیت متفاوت خود در جایگاه حق هستند و باقی انسان‌ها در مسیر نادرست گام برمی‌دارند. به همین‌خاطر باید یاد دیگران را هم به مسیر تازه‌یافته هدایت کنند یا اینکه آنها را نابود سازند. بررسی تاریخچه فرقه ها می‌تواند شما را با خطرناک ترین آنها آشنا کند که اعمال وحشتناکی را انجام داده‌اند.

معبد مردم در گویان

نمی‌توان از خطرناک ترین فرقه های جهان صحبت کرد و معبد مردم را در ابتدای لیست قرار نداد. اتفاقی که در سال ۱۹۷۸ رخ داد باعث شد کل جهان از قدرت بالای باورهای اشتباه وحشت کنند. در آن سال بزرگترین خودکشی دسته‌جمعی تاریخ در گویان رخ داد و بیش از ۹۰۰ نفر جان خود را از دست دادند. دستور چنین کاری را نیز رهبر فرقه، جیم جونز داده بود. کسی که همیشه کت‌و‌شلوار می‌پوشید و عینک آفتابی به‌چشم داشت.

او در دهه ۱۹۵۰ تصمیم گرفت معبد مردم را در ایندیاناپولیس آمریکا آغاز کند. در ابتدا نیز معبد مردم به ایده‌های مترقی می‌پرداخت و از جداسازی نژادی انتقاد می‌کرد. هرچند به‌تدریج شرایط تغییر کرد. کار به‌جایی رسید که در سال ۱۹۶۵ جونز دیگر خود را یک فرد عادی نمی‌دانست و فکر می‌کرد که با خدا ارتباط خاصی دارد. او ناگهان ادعا کرد که به‌زودی یک جنگ هسته‌ای‌ آغاز می شود. به همین‌خاطر به‌همراه اعضای فرقه به کالیفرنیا رفت.

خطرناک ترین فرقه های جهان

اعضای فرقه معبد مردم به‌صحبت‌های جونز کاملا باور داشتند و حاضر بودند هرکاری برای او بکنند. هرچند عده‌ بسیار کمی نیز گزارش اتفاقات فرقه را منتشر کردند. این مسئله باعث شد که جیمز جونز به نقض حقوق بشر متهم شود. در نهایت جونز تصمیم گرفت آرمان‌شهری را در گویان بنا کند تا بتواند از قوانین آمریکا راحت شود.

هرچند در نهایت عاقبت یکی از خطرناک ترین فرقه های جهان به خودکشی دسته‌جمعی اعضای آن منجر شد. جونز حجم بالایی از سیانور را به همراه طعم‌دهنده‌های مصنوعی در اختیار اعضا قرار داد و سپس دستور داد که همه خودکشی کنند. عجیب اینکه کل فرآيند خودکشی روی یک نوار صوتی ضبط شده است. در این نوار می‌توان جیغ‌ها و فریادهای وحشتناک زنان و کودکان را پس از خوردن سیانور به‌وضوح شنید.

روز بعد تصاویری از اعضای یکی از خطرناک ترین فرقه های جهان منتشر شد. زوج‌ها در لحظه مرگ همدیگر را بغل کرده بودند و مادران نیز فرزندان خود را در آغوش داشتند.

فرقه داودیه در آمریکا

فرقه داودیه به‌خاطر پایان تراژیک خود با سایر فرقه های حاضر در این لیست متفاوت است. هرچند که همچنان در زمره خطرناک ترین فرقه های جهان قرار می‌گیرد. فرقه داودیه سابقه زیادی داشت؛ اما پس از عضویت فردی به‌نام ورنون هاول مسیر این فرقه تغییر کرد. او در سال ۱۹۸۱ نام خود را به دیوید کورش تغییر داد تا یادآور پادشاهان ذکر شده در کتاب مقدس باشد. وی همچنین پس از مدتی ادعای پیامبری کرد.

اعضای یکی از خطرناک ترین فرقه های جهان از مدت‌ها پیش خود را برای آخرالزمان آماده می‌کردند. به همین‌خاطر وقتی که اداره مشروبات الکلی، دخانیات، سلاح‌های گرم و مواد منفجره آمریکا (ATF) خواست مرکز این فرقه در مزرعه کارمل شود درگیری رخ داد. ورود اجباری ماموران باعث شد که اعضای فرقه داودیه شروع به تیراندازی کنند. در نتیجه این اتفاق ۶ نفر از اعضای فرقه و ۴ نفر از اداره ATF کشته شدند.

خطرناک ترین فرقه های جهان

در این مرحله اف‌بی‌آی به‌همراه ارتش آمریکا مزرعه را محاصره کرد. این محاصره ۵۱ روز طول کشید و اف‌بی‌آی تلاش می‌کرد یکی از خطرناک ترین فرقه های جهان را برای تسلیم متقاعد کند. دیوید کورش در ابتدا اعلام کرد که اگر هر روز یک پیام از او در رادیو پخش شود، حاضر است کودکان را دو‌به‌دو آزاد کند. این روند نیز تا زمان آزادی ۲۱ کودک ادامه یافت؛ اما او ناگهان گفت که خدا دستور داده دیگر کسی را آزاد نکند.

پس از مدتی اف‌بی‌آی با گازهای اشک‌آور به‌شدت به محوطه حمله کرد؛ اما هیچ‌کس خارج نشد. تا اینکه ناگهان آتشی شروع شد و تمامی اعضای فرقه داودیه سوختند. در میان آنها ۲۰ کودک و دو زن باردار نیز حضور داشتند. هرگز مشخص نشد که کدام‌یک از طرفین مسبب شروع آتش بوده‌اند. بسیاری معتقد هستند که واقعه ویکو را نیز باید در 25 جنایت مرموز حل نشده جهان قرار داد.

خطرناک ترین فرقه های جهان: کلونی کرامت در شیلی

کلونی کرامت به‌عنوان یکی از خطرناک ترین فرقه های جهان در تاریخ جایگاهی ویژه دارد. این فرقه عجیب در سال ۱۹۶۱ توسط یک سرباز پیشین ارتش آلمان نازی و مبلغ مذهبی به‌نام Paul Schafer بنیان نهاده شد. شافر قصد داشت کلونی کرامت آرمان‌شهری خودکفا باشد و آن را طوری ساخته بود که روستاهای زیبای باواریا را به‌یاد می‌آرود. در اوج شکوفایی فرقه نیز حدود ۳۰۰ آلمانی و شیلیایی در آن زندگی می‌کردند.

این فرقه آنقدر ثروتمند بود که توانسته بود یک نیروگاه برق‌آبی برای خود بسازد و حتی باند فرود و هواپیما داشته باشد. گرچه شرایط به‌خوبی پیش نرفت و خیلی زود مسئله به ارعاب، شکنجه و سوء استفاده از کودکان رسید. افراد حاضر در کلونی کرامت حق نداشتند آنجا را ترک کنند و همیشه توسط نگهبانانی که در برج‌های نگهبانی حضور داشتند تحت‌نظر بودند. همچنین افراد مرتب تحت تنبیه فیزیکی قرار می‌گرفتند و مجبور بودند به‌صورت اجباری کار کنند.

خطرناک ترین فرقه های جهان

در یکی از خطرناک ترین فرقه های جهان اعضای خانواده از هم جدا می‌شدند و شافر از کودکان سوء استفاده جنسی می‌کرد. در دهه ۱۹۷۰ و همزمان با قدرت گرفتن آگوشتو پینوشه، دیکتاتور شیلی وضعیت بدتر هم شد. او کلونی کرامت را به‌چشم زندان اختصاصی خود می‌دید و به همین‌خاطر ۱۰۰ نفر را در آنجا به‌قتل رساند. پس از سرنگونی پینوشه، شافر در سال ۲۰۰۵ به‌جرم کودک‌آزاری جنسی بازداشت شد.

دادگاه رهبر یکی از خطرناک ترین فرقه های جهان را به‌زندان محکوم کرد؛ اما شافر پس از سپری کردن ۵ سال در زندان فوت کرد. در حال حاضر کلونی کرامت به‌عنوان یک جاذبه گردشگری شناخته می‌شود. عجیب اینجاست که هنوز برخی از اعضای فرقه در این کلونی زندگی می‌کنند؛ زیرا محل دیگری را نمی‌شناسند. در سال ۲۰۱۹ دولت آلمان تصمیم گرفت به قربانیان اقدامات شافر غرامت پرداخت کند.

فرقه دروازه بهشت در آمریکا

یکی از عجیب‌ترین و خطرناک ترین فرقه های جهان دروازه بهشت نام دارد. رهبران این فرقه ترکیبی از اونجلیسم، معنویت عصر جدید و یوفولوژی را ارائه کرده بودند. آنها باور داشتند که پایان کره زمین نزدیک است و در نتیجه آخرالزمان همه انسان‌ها نابود خواهند شد. هرچند که اعضای فرقه دروازه بهشت می‌توانند در نتیجه معنویت خود و اجتناب از رابطه جنسی وارد یک سطح دیگر شوند.

مارشال اپل‌وایت پس از مدتی رهبری این فرقه خاص را در دست گرفت. وی گفت که روح افراد پس از تعالی وارد کیهان خواهد شد. در این مرحله ماهیت فرد تغییر کرده و به موجود فضایی فناناپذیر تبدیل می‌شود. او همچنین تاکید داشت که آنها باید در زمان مناسب از زمین بروند تا بتوانند حیاتی دیگر را آغاز کنند.

دروازه بهشت

در سال ۱۹۹۷ دنباله‌دار هیل‌باپ از منظومه شمسی می‌گذشت و از زمین کاملا قابل رویت بود. اپل‌وایت نیز به پیروان خود اعلام کرد که این دنباله‌دار در واقع یک سفینه فضایی خاص را پنهان کرده است. در نتیجه آنها باید برای سفر خود آماده شوند. در غیر این صورت مانند سایر زمینیان محکوم به فنا خواهند شد. اعضای یکی از خطرناک ترین فرقه های جهان تصمیم گرفتند برای اینکار به‌صورت دسته‌جمعی خودکشی کنند.

آنها نیز همانند فرقه معبد مردم از سم استفاده کردند. در نهایت ۳۹ نفر از جمله اپل‌وایت جان خود را از دست دادند. پیش از خودکشی دسته‌جمعی پیامی در وب‌سایت آنها ظاهر شده بود که در آن گفته می‌شد کلاس درس ما پس از ۲۲ سال حضور در سیاره زمین به‌پایان نزدیک می‌شود.

خطرناک ترین فرقه های جهان: اوم شرینکو در ژاپن

در سال ۱۹۸۶ فردی به‌نام شوکو آساهارا یکی از خطرناک ترین فرقه های جهان را با ترکیب عقاید هندوئیسم، آیین بودا و مسیحیت ایجاد کرد. این فرقه اوم شرینکو نام داشت که به‌معنی حقیقت عالی است. مسئله از آنجایی جدی شد که در سال ۱۹۸۹ دولت ژاپن در اقدامی اشتباه اوم شرینکو را به‌عنوام یک دین رسمی به‌رسمیت شناخت. همین نیز سبب شد که شوکو آساهارا به‌شدت معروف شود.

اعضای این فرقه مرتب در دانشگاه‌ها سخنرانی می‌کردند و توانستند ده‌ها هزار پیرو را در سرتاسر جهان پیدا کنند. آنها در مرحله بعدی سعی کردند به قدرت سیاسی دست یابند؛ اما نتوانستند موفق شوند. اینجا بود که تغییر ماهیت داده و به یک فرقه آخرالزمانی تبدیل شدند.

خطرناک ترین فرقه های جهان

تا سال ۱۹۹۳ اوم شرینکو توانسته بود ۳۰ میلیون دلار کمک مالی از طرف پیروان خود دریافت کند. پولی که برای توسعه سلاح‌های شیمیایی استفاده شد. آنها در سال ۱۹۹۵ ابتدا یک حمله ناموفق به پارلمان ژاپن داشتند و در مرحله بعد مترو توکیو را هدف قرار دادند. در یک اقدام تروریستی عجیب، اعضای یکی از خطرناک ترین فرقه های جهان کیف‌های شامل گاز سارین را در واگن‌های قطار گذاشتند. در نتیجه این اتفاق ۱۳ نفر جان باختند و ۵۸۰۰ نفر نیز به‌شدت آسیب دیدند.

در نهایت ژاپن ۱۳ نفر از اعضای این فرقه از جمله شوکو آساهارا را در سال ۲۰۱۸ اعدام کرد. هرچند که فرقه حقیقت عالی با نام دیگری (Aleph) به‌حیات خود ادامه داد. اکنون این فرقه ۱۵۰۰ پیرو دارد که به دو گروه متفاوت تقسیم شده‌اند. هرچند که این دو گروه نیز در دسته ادیان خطرناک قرار دارند.

فرقه اشو در هند

باگوان راجنیش در جهان با نام اشو شناخته می‌شود. کسی که ۳۴ سال پس از مرگش در سال ۱۹۹۰ هنوز پیرو دارد. حتی در سال ۲۰۱۸ نیز نتفلیکس یک مجموعه شش قسمتی را به زندگی اشو اختصاص داد. اشو یک عارف و فیلسوف هندی بود که در دانشگاه تدریس می‌کرد و باورهای خاص خود را داشت. او بر مراقبه و ذهن‌آگاهی تاکید داشت و بارها به‌خاطر دیدگاه‌های نسبتا آزادانه‌اش در رابطه با میل جنسی مورد انتقاد قرار گرفته بود.

اشو اعتقاد داشت که انسان باید از شر زنجیرهای عقاید سخت خود آزاد شود. باگوان راجنیش به پیروان خود می‌گفت که هرچه می‌خواهند انجام دهند. طبیعی بود که چنین باوری مورد استقبال افراد قرار گیرد. او در دهه ۱۹۷۰ جهانی شد و در سال ۱۹۸۱ توانست یک انجمن ویژه را در ارگان آمریکا ایجاد کند. اشو آنقدر مورد استقبال قرار گرفت که توانست با کمک‌های دریافتی از پیروانش ۹۰ رولز رویس بخرد و یک فستیوال ۱۰ میلیون دلاری را در سال ۱۹۸۴ برگزار کند.

اشو

با همه اینها چرا فرقه اشو در لیست خطرناک ترین فرقه های جهان قرار گرفته است؟ ماجرا به سال ۱۹۸۴ مربوط می‌شود. زمانی که پیروان اشو سعی کردند با مسموم کردن غذاها در انتخابات محلی تاثیر بگذارند. در نتیجه این اتفاق ۴۵ نفر بستری شدند؛ اما هیچکس فوت نکرد. آنها همچنین شکلات‌های سمی را برای سیاستمداران می‌فرستادند و ظاهرا تفاوت بین عشق آزاد و تجاوز جنسی را هم درک نمی‌کردند.

اشو در نهایت به‌خاطر اقدامات پیروان خود محاکمه شد؛ اما اعلام کرد که منشی شخصی او دراین جرائم نقش داشته و او کاملا بی‌اطلاع بوده است. در نهایت نیز دادگاه حکم تبرئه او را صادر کرد.

خطرناک ترین فرقه های جهان: معبد خورشیدی در سوئیس

همیشه انجمن‌های سری جذابیت بسیار زیادی برای افراد داشته‌اند. گویی که دانشی پنهان را در اختیار دارند که در طول قرن‌ها سینه‌به‌سینه منتقل شده است. فرقه معبد خورشیدی از یک انجمن سری فلسفی به‌نام چلیپای گلگون الگو گرفت. در سال ۱۹۸۴ جوسف دی ماربرو و لوک ژورت این فرقه را آغاز کردند. آنها خود را ادامه‌دهنده راه شوالیه‌های معبد می‌دانشتند و سعی داشتند با مراسمات سری، آیین‌های عجیب و ایجاد یک سلسله مراتب سه‌بخشی جامعه‌ای مخفی را شکل دهند.

یکی از خطرناک ترین فرقه های جهان از مفاهیم مسیحیت همچون سفر معنوی و رسیدن به کمال برای گسترش ایده‌های خود در سوئیس، کانادا و فرانسه بهره گرفت. در سال ۱۹۹۰ فرقه معبد خورشیدی توانست به شهرت قابل‌توجهی دست یابد. هرچند که در اوایل همین دهه آنها نیز رویکردی آخرالزمانی را اتخاذ کردند. اعضای فرقه همیشه در فکر یک رخداد آسمانی خاص بودند که از آن با عنوان «گذار» یاد می‌کردند.

معبد خورشیدی

به همین‌خاطر پیروان یکی از خطرناک ترین فرقه های جهان به خودکشی رو آوردند تا هرکدام زمین را در بهترین زمان ممکن ترک کنند. هرچند مسئله اینجاست که آنها به شدیدترین حالت ممکن خودکشی می‌کردند. به‌صورتی که کشتن با چاقو، خفه کردن، استفاده از داروهای مرگبار و حتی سوزاندن کاملا در میان اعضای فرقه معبد خورشیدی عادی قلمداد می‌شد. در نتیجه بین سال‌های ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۷ میلادی ۷۴ نفر از اعضای این فرقه خودکشی کردند.

حتی در یک مورد خاص یک گروه ۱۶ نفره طوری خود را در جنگل‌های فرانسه آتش زدند که بدن بی‌جان آنها یک ستاره را روی زمین شکل دهد.

بیشتر بخوانید:
پیش بینی های ترسناک نوستراداموس برای سال ۲۰۲۴ با لاکوستا آشنا شوید؛ اولین قاتل سریالی جهان که تن یک امپراتوری را می‌لرزاند ۸ تئوری توطئه معروف که درست از آب در آمدند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*