بهترین بازی های کنسول و کامپیوتر روی اندروید

بهترین بازی های کامپیوتر و کنسول که می‌توانید روی اندروید تجربه کنید

در ادامه با بهترین بازی های کامپیوتر و کنسول که برای گوشی های اندروید منتشر شده‌اند آشنا شوید؛ از جی تی ای تا فورتنایت.

با پیشرفت چشمگیر گوشی های موبایل در سال‌های اخیر، حالا کاربران آن‌ها می‌توانند با اعتماد به نفس بگویند که می‌خواهند بازی‌های کنسولی و کامپیوتر را روی گوشی خود تجربه کنند؛ البته اگر صادق باشیم، نمونه‌های ساده‌تر با گرافیک پایین‌تر و دنیای کوچک‌تر. اگر شما هم جزو این دسته‌اید و علاقه دارید برخی از بازی های سرگرم‌کننده کامپیوتر و کنسول را روی گوشی اندرویدی خود تجربه کنید، گزینه‌های متعددی پیش رو شما است.

بازی های هیجان‌انگیز کامپیوتر و کنسول که حالا روی اندروید قابل بازی هستند

در ادامه به 8 مورد مورد از بهترین بازی هایی می‌پردازیم که علاوه بر کامپیوتر و کنسول، برای اندروید هم منتشر شده‌اند. در این لیست عناوینی در سبک‌های مختلف با قابلیت تجربه به‌صورت تک‌نفره یا چندنفره را مشاهده می‌کنید.

بازی Goat Simulator 3

گوت سیمولاتور شبیه ساز بز

گوت سیمولاتر 3 از آن بازی‌های متفاوت و سرگرم‌کننده‌ای است که نباید تجربه‌اش را در اوقات فراغت خود از دست بدهید. نسخه سوم این بازی علاوه بر کامپیوتر و کنسول های پلی استیشن 5، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس سری ایکس و نینتندو سوییچ، برای گوشی‌های اندروید عرضه شده است.

در این بازی، همان‌طور که از نامش بر می‌آید، در نقش یک بز باید در دنیای سندباکس آن آشوب به پا کنید؛ و دیگر هیچ! در راه خود ایستر اگ‌ها (نکات مخفی) و ماموریت‌های مختلف را پیش رو خواهید داشت و حتی می‌توانید این بازی را به‌صورت چند نفره با دوستان خود بازی کنید.

بازی Plants vs. Zombies

Plants vs. Zombies - بهترین بازی های کنسول و کامپیوتر روی اندروید

سال‌ها است که از انتشار اولین نسخه بازی Plants vs. Zombies برای کامپیوتر می‌گذرد و تاکنون پلتفرم‌های مختلفی از جمله اندروید میزبان نسخه‌های آن بوده‌اند. ایده ساده، ولی جذاب این بازی باعث می‌شود که کماکان بعد از این سال‌ها همچنان برای عده بسیاری سرگرم‌کننده باشد و تا مدت‌ها آن‌ها را درگیر خود کند.

در این بازی شما باید با کاشت انواع گل‌ها، میوه‌ها و گیاه‌ها با زامبی‌هایی که به سمت خانه شما سرازیر می‌شوند مقابله کنید. این گیاه‌ها نقش سلاح را برای شما بازی می‌کنند و باید در انتخاب و چیدمان آن‌ها نهایت دقت را به خرج بدهید تا بتوانید در نهایت با موفقیت زامبی‌ها را از پا در بیاورید.

بازی GTA: San Andreas

GTA San Andreas - بهترین بازی های کنسول و کامپیوتر روی اندروید

جی تی ای: سن اندریاس نه تنها یکی از بهترین بازی‌های استودیو راک‌استار است، بلکه می‌تواند بین بزرگ‌ترین بازی‌های تاریخ ویدئوگیم جا بگیرد.

راک‌استار این بازی عظیم با داستان عمیق و در همان حال آمیخته با طنز، گیم‌پلی سرگرم‌کننده و فیزیک واقع‌گرایانه را در سال 2004 منتشر کرد. خوشبختانه در سال 2013 بالاخره امکان تجربه این بازی جذاب روی اندروید فراهم شد.

عناوین دیگر سری GTA نظیر وایس سیتی، لیبرتی سیتی استوریز و GTA 3 هم به گوشی‌های اندرویدی راه پیدا کرده‌اند. با وجود این، GTA: San Andreas تجربه‌ای هرچه کامل‌تر و سرگرم‌کننده‌تر است که کاربران اندروید نباید از آن بگذرند.

بازی Minecraft

ماینکرفت - بهترین بازی های کنسول و کامپیوتر روی اندروید

ماینکرفت جزو پرطرفدارترین بازی‌های تاریخ ویدئوگیم به حساب می‌آید که به‌خاطر دنیای سندباکس خود با آزادی عمل فوق‌العاده بالا برای انجام هرکاری، به محبوبِ خیلی از گیمرها تبدیل شده است. فرقی نمی‌کند که بخواهید بنا بسازید، ابزارهای پیچیده درست کنید یا به دل دشمن بزنید؛ در هر صورت، ماینکرفت چیزی برای ارائه به شما دارد.

نسخه اندروید ماینکرفت که پیش‌تر با عنوان «پاکت ادیشن» (Pocket Edition) شناخته می‌شد و حالا «بدراک ادیشن» (Bedrock edition) نام گرفته است، کاملاً با نسخه کامپیوتر و کنسولی یکسان نیست. با این حال، هسته گیم‌پلی بازی در این نسخه موبایلی دست‌نخورده مانده است و حتی به‌عنوان کاربر موبایل می‌توانید با افراد دیگری که این بازی را روی پلتفرم‌های دیگر تجربه می‌کنند بازی کنید.

چیزی که ماینکرفت را نسبت به خیلی از بازی‌های موجود متمایز می‌کند، این است که تاریخ انقضا ندارد؛ یعنی تجربه مفید این بازی در چند ساعت خلاصه نمی‌شود و می‌توانید تا مدت‌ها آن را بازی کنید و کماکان چیز جدیدی برای لذت بردن داشته باشید. می‌توانید یک دنیای جدید را از صفر خلق کنید یا به ماجراجویی در دنیاهای دیگری بپردازید که گیمرهای دیگر ساخته‌اند. در واقع با یکی از بهترین بازی های آفلاین اندروید مواجه هستید.

بازی Fortnite

فورتنایت - بهترین بازی های کنسول و کامپیوتر روی اندروید

فورتنایت که در اوج تب و تاب بازی‌های بتل رویال نظیر پابجی منتشر شد، توانست به یکی از پدیده‌های عرصه بازی‌های ویدئویی در چند سال اخیر تبدیل شود. این بازی پس از کامپیوتر و کنسول های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان، برای گوشی‌های اندروید عرضه شد و توانست موجی از بازیکنان را در این پلتفرم جذب کند.

خبر خوب این است که بر خلاف پابجی موبایل، کاربران اندروید امکان تجربه Fortnite با بازیکنان کامپیوتر یا کنسول را دارند. همه دستاوردهای بازیکنان در این بازی هم بین گوشی و کنسول یا کامپیوتر همگام‌سازی می‌شود. در یک کلام، فورتنایت را روی گوشی اندرویدی بازی می‌کنید، ولی از هیچ لحاظ نسبت به کاربران پلتفرم‌های دیگر عقب نمی‌مانید. حتی کسب درآمد از بازی بتل رویال اپیک گیمز هم شدنی است که شاید عده بسیاری را به تجربه آن ترغیب کند.

بازی Grid Autosport

گرید اتو اسپورت

اگر به بازی‌های ماشین‌سواری علاقه دارید و می‌خواهید یک بازی باکیفیت در این سبک را روی گوشی اندرویدی خود تجربه کنید، Grid Autosport اینجا در اختیار شما است. این بازی در اصل در سال 2014 برای کامپیوتر و کنسول های ایکس باکس 360 و پلی استیشن 3 عرضه شده بود، ولی در سال 2019 برای اندروید پورت شد و خروجی نشان می‌دهد که نسخه موبایلی از لحاظ گرافیکی افت زیادی را تجربه نکرده است.

این یعنی یک بازی سرگرم‌کننده و همچنین باکیفیت از لحاظ گرافیکی را دارید که می‌تواند تا ساعت‌ها شما را سرگرم کند. به راحتی می‌توان گفت که Grid Autosport یکی از بهترین بازی‌های ماشین‌سواری منتشر شده برای گوشی‌های اندروید است.

بازی Disney Speedstor

دیزنی اسپید استورم

دیزنی اسپید استورم بازی دیگری است که علاقه‌مندان به ماشین‌سواری می‌توانند روی اندروید تجربه کنند. نسخه موبایلی این بازی در سبک کارت ریسینگ که در کنار نسخه‌های کامپیوتر و کنسولی آن توسعه پیدا کرده است، تجربه‌ای هیجان‌انگیز با حضور شخصیت‌هایی مثل دیوی جونز و دونالد داک ارائه می‌دهد. امکان تجربه این بازی با پلتفرم‌های دیگر و همگام‌سازی سیر پیشرفت خود بین همه پلتفرم‌ها وجود دارد.

بازی Hitman: Blood Money

هیتمن بلاد مانی - بهترین بازی های کنسول و کامپیوتر روی اندروید

از بین بهترین بازی های کامپیوتر و کنسول که برای اندروید هم منتشر شده‌اند، هیتمن: بلاد مانی نمونه‌ای جدی‌تر با گیم‌پلی پیچیده‌تر است.

هیتمن به‌عنوان یکی از بهترین بازی‌ها در سبک مخفی‌کار به خوبی برای همه شناخته‌شده است و از Blood Money هم به‌عنوان یکی از چند نسخه برتر آن یاد می‌شود. حالا کاربران اندروید می‌توانند همین بازی را با 12 مرحله منحصر به فرد روی گوشی خود بازی کنند.

حتی نسخه موبایلی هیتمن: بلاد مانی از هوش مصنوعی پیشرفته‌تر، محیط‌های باجزئیات‌تر و طیف گسترده‌ای از سلاح‌ها و گجت‌ها برخوردار شده است و به رسم همیشه دست بازیکن را در نحوه به قتل رساندن اهداف خود باز می‌گذارد. به همین خاطر، شاید تجربه آن روی اندروید حتی بهتر از نسخه‌های پی‌سی و کنسول باشد.

در گجت نیوز بخوانید:
بازی اسکویید گیم برای گوشی‌های موبایل معرفی شد + تریلر بهترین بازی های نقش آفرینی آفلاین برای گوشی های اندروید بهترین بازی های تیراندازی آفلاین برای گوشی های اندروید بهترین بازی های هواپیمایی و شبیه ساز پرواز در اندروید بهترین بازی های اندروید در سال ۲۰۲۴ که حتما باید تجربه کنید