بنتلی فلایینگ اسپور مدل 2025

بنتلی فلایینگ اسپور مدل 2025؛ سدان اشرافی انگلیسی با موتور 771 اسب بخاری

بنتلی فلایینگ اسپور مدل 2025 به‌صورت رسمی به نمایش گذاشته شد. نسخه جدید Flying Spur عنوان قدرتمندترین سدان تاریخ بنتلی را به یدک می‌کشد.

بنتلی مدتی قبل از پایان تولید موتور W12 معروف خود خبر داد. با این حال، این خودروساز لوکس بریتانیایی جایگزینی 8 سیلندر برای آن ارائه داده است که حتی توان بیشتری دارد. این موتور جدید قدرتمند پیش‌تر در بنتلی کانتیننتال جی تی اسپید مدل 2025 به کار رفته بود و بنا به آخرین اخبار خودرو، زیر کاپوت بنتلی فلایینگ اسپور مدل 2025 هم قرار گرفته است. به‌لطف همین موتور، فلایینگ اسپور قدرتمندترین سدان ساخته شده در تاریخ بنتلی نام می‌گیرد.

دسترسی به بخش‌های مطلب:

مشخصات فنی بنتلی فلایینگ اسپور مدل 2025

فلایینگ اسپور مدل 2025 برای تامین قوای محرکه خود از پیشرانه‌ای هیبرید متشکل از یک موتور 4 لیتری V8 توئین توربو و یک موتور الکتریکی بهره می‌برد. موتور 8 سیلندر مذکور توانایی تولید 584 اسب بخار را دارد و موتور الکتریکی هم 187 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور به تنهایی تولید می‌کند. این پیشرانه هیبرید در مجموع می‌تواند 771 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

با این خروجی، پیشرانه جدید بنتلی فلایینگ اسپور از هر نظر بهتر از موتور W12 قبلی بنتلی عمل می‌کند. به‌طور دقیق‌تر، قدرت و گشتاور به ترتیب 19 و 11 درصد نسبت به قبل افزایش پیدا کرده‌اند. همچنین با کاهش نیم‌ثانیه‌ای مدت زمان مورد نیاز برای شتاب‌گیری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت، این خودرو حالا برای دستیابی به این سرعت فقط به 3.3 ثانیه زمان نیاز دارد. این شتاب برای سدان لوکسی که در دسته خودروهای عملکردمحور جا نمی‌گیرد، جای توجه دارد.

بنتلی فلایینگ اسپور مدل 2025

انرژی مورد نیاز سیستم هیبرید بنتلی فلایینگ اسپور مدل 2025 را یک باتری پک 25.9 کیلووات ساعتی تامین می‌کند. با اتکا به این باتری باید بتوان مسافت 75 کیلومتر را با سرعت 140 کیلومتر بر ساعت در حالت تمام الکتریکی طی کرد. شعاع حرکتی این سدان بریتانیایی با ترکیب قوای محرکه بنزینی و الکتریکی به حدود 830 کیلومتر می‌رسد.

این خودرو بنتلی چهار حالت تمام الکتریکی برای رانندگی با عناوین Pure EV ،Electric Boost ،Regenerative Braking و Charge را در دسترس قرار می‌دهد. در حالت Charge، موتور بنزینی وظیفه پیشرانی چرخ‌ها و بازیابی انرژی را بر عهده دارد، ولی همچنین امکان اتصال آن به شارژر سطح 2 مهیا است. با نرخ شارژ 11 کیلووات، شارژ این خودرو 2 ساعت و 45 دقیقه طول می‌کشد.

بنتلی فلایینگ اسپور مدل 2025

فلایینگ اسپور به سیستم تعلیق فعال و تطبیق‌پذیر بنتلی با قابلیت فرمان‌پذیری چهار چرخ، دیفرانسیل لغزش محدود با قابلیت کنترل الکترونیکی و نرم‌افزار بازتنظیم‌شده کنترل الکترونیکی پایداری مجهز است. نسبت توزیع وزن بین نواحی جلو و عقب این خودرو به ترتیب 48.3 و 57.1 اعلام شده است.

نمای بیرونی و کابین Flying Spur جدید

تشخیص تفاوت بین مدل 2025 بنتلی فلایینگ اسپور و نسخه قبلی آن در نگاه اول شاید دشوار باشد، اما با نگاهی دقیق‌تر می‌توان متوجه شد که هرچند چراغ‌های گردِ همیشگی بنتلی سر جای خود باقی مانده‌اند، الگویی منحصر به فرد برای جلوپنجره در نظر گرفته شده است. طراحان بنتلی همچنین سپر جلو را با المان‌های اسپرت‌تر/تهاجمی‌تر در دو گوشه بازطراحی کرده‌اند.

بنتلی با به‌روزرسانی معماری الکتریکی سدان خود هم تکنولوژی‌های موجود در کابین آن را ارتقا بخشیده است. در فضای داخلی این سدان لوکس صفحه آمپر تمام دیجیتال و نمایشگر مرکزی جدید به چشم می‌خورند. نمایشگر مرکزی ضمن پشتیبانی بی‌سیم از اپل کارپلی و اندروید اوتو، قابلیت دریافت آپدیت از راه دور را دارد و نصب برنامه‌های دیگر برای گوش دادن به موسیقی، گیمینگ و مسیریابی روی آن امکان‌پذیر است.

در کنار این سیستم مولتی مدیای جدید، سیستم صوتی 650 وات با 10 اسپیکر به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود. همچنین سیستم صوتی 1500 وات بنگ و اولافسن با 16 اسپیکر یا یک سیستم صوتی 2200 وات با 19 اسپیکر در قالب آپشن در دسترس قرار دارند. به همه این‌ها باید شیشه جلو و شیشه‌های کناری لمینیت را اضافه کرد که هرچه بیشتر سروصدای کابین را کاهش می‌دهند.

تاریخ عرضه و قیمت مدل جدید فلایینگ اسپور

فلایینگ اسپور مدل 2024 تا قبل از انتهای سال جاری میلادی به نمایندگی‌های بنتلی راه پیدا می‌کند. هرچند بتلی قیمت این خودرو جدید را مشخص نکرد، انتظار می‌رود با افزایش قیمت روانه بازار شود. مدل 2024 این خودرو با قیمت پایه 217 هزار دلار عرضه شده است.

در گجت نیوز بخوانید:
بنتلی باتور کانورتیبل معرفی شد؛ خودرو کروک چند میلیون دلاری با موتور ۱۲ سیلندر آئودی A3 مدل 2025، سدان دو دیفرانسیل لوکس آلمانی از راه رسید آئودی کیو ۵ نسل جدید، شاسی بلند لوکس و فوق پیشرفته آلمانی معرفی شد نسخه ویژه جدید رولز رویس اسپکتر؛ خودرویی فوق لوکس که فقط یک نسخه از آن در دنیا وجود دارد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*