بنتلی باتور کانورتیبل

بنتلی باتور کانورتیبل معرفی شد؛ خودرو کروک چند میلیون دلاری با موتور 12 سیلندر

بنتلی از باتور کانورتیبل پرده‌برداری کرد؛ خودرو لوکس کروک با پیشرانه 12 سیلندر قدرتمند، تیراژ فوق‌العاده محدود و قیمت نجومی.

لوکس‌پسندها چند هفته جذاب را پشت سر گذاشته‌اند و در این مدت شاهد خودروهای لوکس هیجان‌انگیزی بوده‌اند؛ از مرسدس بنز جی کلاس برقی تا رولز رویس کالینان نسل جدید. آخرین اخبار خودرو حکایت از این دارند که بنتلی باتور کانورتیبل هم به جمع این خودروهای لوکس جدید اضافه شده است. بنتلی که پیش‌تر در سال 2022 نسخه کوپه بنتلی باتور را معرفی کرده بود، اخیراً از بنتلی باتور کانورتیبل به‌عنوان یک ماشین لوکس تولید محدود با پیشرانه 12 سیلندر رونمایی کرد.

معرفی بنتلی باتور کانورتیبل 

هرچند در همه تصاویر رسمی بنتلی باتور کانورتیبل سقف این خودرو به‌صورت جمع شده به نمایش گذاشته شده، بنتلی تایید کرده است که سقف آن سافت‌تاپ خواهد بود. جمع یا باز کردن سقف باتور تنها 19 ثانیه زمان می‌برد و این کار حداکثر تا سرعت 48 کیلومتر بر ساعت امکان‌پذیر است. همچنین کاوری مخصوص سقف پارچه‌ای این خودرو را وقتی جمع شده است می‌پوشاند.

نمای جلو بنتلی باتور کانورتیبل

بنتلی باتور کروک یا کانورتیبل رنگی به نام Vermillion Gloss با المان‌های فیبر کربنی براق دارد و به‌جای اسپویلر فعالیِ که نسخه کوپه از آن برخوردار بود، اسپویلری کوچک در لبه درب صندوق عقب آن جا گرفته است. در کابین این خودرو لوکس هم المان‌های رزگلد، سه صفحه آنالوگ به سبک کلاسیک، دکمه‌های فیزیکی فراوان و ساعت آنالوگ مشابه ساعت بنتلی کانتینتال جی‌تی به چشم می‌خورند.

نمای عقب بنتلی باتور کانورتیبل

بنتلی باتور کانورتیبل یکی از آخرین محصولات بنتلی است که با پیشرانه 12 سیلندر این خودروساز بریتانیایی عرضه می‌شود. زیر کاپوت این خودرو قدرتمندترین نسخه این پیشرانه با حجم 6 لیتر و سیستم توئین توربو قرار دارد که می‌تواند 740 اسب بخار قدرت و حدود 1000 نیوتن متر گشتاور تولید کند. در واقع این پیشرانه بیشتر از 20 سال است که در خط تولید قرار دارد و در این مدت 40 درصد به قدرت آن اضافه شده و در همان حال مصرف سوخت آن تا 25 درصد کاهش پیدا کرده است.

بنتلی باتور کانورتیبل

مسئولیت انتقال نیرو محرکه این موتور 12 سیلندر بر عهده یک گیربکس اتوماتیک دوکلاچه 8 سرعته قرار دارد که بنتلی آن را برای فراهم کردن سواری نرم و راحتِ مناسب برای یک گرند تورر تیون کرده است. مهندسان بنتلی همچنین اجزای سیستم اگزوز این خودرو با نام Akrapovič را از تیتانیوم ساخته‌اند؛ از جمله خروجی‌های اگزوز که با تکنولوژی پرینت سه‌بعدی تولید شده‌اند.

قیمت بنتلی باتور کانورتیبل به‌صورت رسمی مشخص نیست، ولی باید اشاره کرد که نسخه کوپه آن با قیمت 2.1 میلیون دلار به فروش گذاشته شده بود. بخشی از این قیمت فوق‌العاده بالا به محدود بودن تعداد دستگاه‌های تولید شده بر می‌گردد. نسخه کوپه در 18 دستگاه تولید شده بود و حالا این نسخه جدید کانورتیبل فقط در 16 دستگاه به تولید خواهد رسید.

از دست ندهید:
بنتلی بنتایگا EWB مولینر رسید؛ پرچمدار جدید خودروساز لوکس بریتانیایی + ویدیو مرسدس بنز اس کلاس ۲۰۲۵ معرفی شد؛ لوکس، مدرن و گران قیمت بی ام و سری ۴ گرن کوپه فیس لیفت رونمایی شد؛ طراحی جدید و پیشرانه قدرتمندتر از قبل جنسیس GV70 فیس لیفت در نمایشگاه پکن؛ شاسی بلند لوکس کره‌ای، زیباتر و پیشرفته‌تر از قبل

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*