تبلت آیپد 2024

به جای آیپد یکی از این تبلت های فوق‌العاده را در سال 2024 بخرید

شکی نیست که آیپد – iPad یکی از بهترین تبلت های دنیا به شمار می‌رود. اما اگر به هر دلیل قصد خرید تبلت آیپد در سال 2024 را ندارید در اینجا 5 گزینه جذاب جایگزین برای آن را معرفی خواهیم کرد.

نام «آیپد» به‌نوعی با نام «تبلت» مترادف است؛ چراکه اپل نخستین کمپانی بود که به‌طور جدی تبلت‌ها را معرفی نموده و در بازارهای جهانی عرضه کرد. تبلت‌های آیپد اپل در طول سال‌های گذشته همواره محصولاتی فوق‌العاده بوده و علیرغم فراز و نشیب‌هایی که در طول این سال‌ها تجربه کرده‌اند، همواره محصولاتی بسیار محبوب به شمار می‌رفته‌اند.

در عین حال کاربران تمام دنیا به اکوسیستم نرم افزاری اپل و آی او اس علاقمند نیستند. بنابراین بسیاری کاربران ترجیح می‌دهند به‌جای محصولات اپل، گزینه‌های اندرویدی یا ویندوزی بازار را امتحان کنند. اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید خبر خوش برایتان این است که در بازار تبلت‌ها می‌توان جایگزین‌های جذابی برای آیپد پیدا کرد که عملکردی هم‌تراز با این دستگاه را ارائه کرده؛ اما محدودیت‌های آن را ندارند.

البته بازار جهانی تبلت‌ها تا حد زیادی در سلطه اپل و آیپدهایش قرار دارد. با این وجود برندهای خوشنام دیگری چون سامسونگ، مایکروسافت، وان پلاس و سایرین نیز محصولات درخور توجه را در سبد محصولاتشان به کاربران ارائه می‌کنند که می‌توان به عنوان گزینه‌های جایگزین آیپد به آن‌ها نگاه کرد. در ادامه در گجت نیوز سعی خواهیم کرد نگاهی داشته باشیم به تعدادی از جذاب‌ترین تبلت هایی که در سال 2024 می‌توانید به جای آیپد خریداری کنید.

وان پلاس پد

با وجود اینکه قیمت تبلت OnePlus Pad کمتر از 500 دلار است، اما تا بخواهید می‌توان قابلیت‌های پریمیوم و جذاب در آن پیدا کرد! در کنار صفحه نمایش بسیار باکیفیت با نسبت جالب 7:5، صفحه نمایش تبلت وان پلاس همچنین از نرخ رفرش 144 هرتزی هم پشتیبانی کرده و باتری آن توانایی ارائه شارژدهی یک ماهه در مد استندبای را دارد! علاوه بر این، طراحی شاسی وان پلاس پد نیز هم‌تراز با محصولاتی با دو برابر قیمت این دستگاه انجام شده است!

وان پلاس پد

OnePlus Pad با ضخامت کمتر از 7 میلیمتر یکی از باریک‌ترین تبلت‌های دنیاست. همچنین وزن آن نیز تنها 555 گرم است و باعث می‌شود حتی با کار کردن طولانی مدت با این دستگاه دچار خستگی دست نشوید. صفحه نمایش به کار رفته در این تبلت فوق‌العاده رزولوشن 2800 در 2000 پیکسلی داشته و با اندازه 11.61 اینچی خود، نرخ نوسازی 144 هرتز را ارائه می‌کند که هرچند تنها توسط برخی اپلیکیشن‌ها پشتیبانی می‌شود؛ اما به‌طور کلی این دستگاه را به محصولی فوق‌العاده تبدیل کرده است.

این دستگاه همچنین به‌طور پیش‌فرض به رابط کاربری اکسیژن او اس 13.1 هم مجهز است که مثل همیشه سریع و روان عمل می‌کند. نخستین تبلت اندرویدی وان پلاس همچنین از چیپست دایمنسیتی 9000 مدیاتک بهره برده و 8 گیگ رم دارد. در عین حال، ظرفیت حافظه داخلی 128 گیگابایتی احتمالا بزرگترین نقطه ضعف تبلت وان پلاس به شمار می‌رود که درخشش سایر اجزای سخت افزاری آن را نیز زیر سوال خواهد برد. بنابراین اگر قصد خرید این تبلت را دارید، احتمالا برای ذخیره اطلاعات خود باید حساب زیادی روی فضای ابری باز کنید!

از دیگر مشخصات تبلت وان پلاس نیز می‌توان به وای فای 6، پکیج دوربین دربرگیرنده ماژول پشت و دوربین سلفی، فناوری فیس آنلاک و مجموعه گسترده‌ای از حسگرهای محیطی مثل حسگر نور محیط، ژیروسکوپ، حسگر دمای رنگ و… اشاره کرد. به‌طور کلی اگر علاقه چندانی به آیپد یا اکوسیستم iOS ندارید، وان پلاس پد یکی از مناسب‌ترین تبلت های جایگزین برای این دستگاه به شمار می‌رود.

نقاط قوت
  • طراحی جسورانه و منحصربفرد
  • رنگ سبز جذاب
  • صفحه نمایش ال سی دی باکیفیت
  • نرخ رفرش 144 هرتزی
  • دریافت سه سال بروزرسانی‌های اندروید
  • عملکرد سریع
نقاط ضعف
  • دوربین‌های نه چندان بی‌کیفیت
  • موقعیت نامناسب دوربین پشت
  • برخی ایرادات نرم افزاری
  • ظرفیت حافظه داخلی محدود
در گجت نیوز بخوانید:
وان پلاس پد ۲ با این مشخصات به قدرتمندترین تبلت دنیا تبدیل خواهد شد

 سامسونگ گلکسی تب اس 9 اولترا

بازار تبلت‌های اندرویدی به جز محصولات بسیار ارزان قیمت و بعضا بی کیفیت پذیرای دستگاه‌های پریمیوم و بسیار گران‌قیمت زیادی هم هست. یکی از این دستگاه‌ها گلکسی تب اس 9 اولتراست که احتمالا نزدیک‌ترین تجربه به آیپد را در میان تبلت های سال 2024 اندروید ارائه می‌دهد. Galaxy Tab S9 یک تبلت همه‌چیز تمام به شمار می‌رود و به همین جهت اصلا نباید انتظار قیمت مناسب‌تر از آیپد را از آن داشت! با این وجود اگر دنبال یک دستگاه واقعا قدرتمند اندرویدی می‌گردید، بعید است محصولی بهتر از این تبلت پیدا کنید.

تبلت آیپد 2024

مدل‌های مختلفی از تبلت پرچمدار سامسونگ به بازار ارائه شده که امکان انتخاب میزان رم بین 12 و 16 گیگ و حافظه داخلی تا سقف یک ترابایت را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد. با این وجود صرفنظر از این که کدام نسخه از این تبلت را انتخاب کنید، تراشه پرچمدار سال گذشته کوالکام، اسنپدراگون 8 نسل 2 روی این دستگاه نصب خواهد بود که همچنان در شمار قدرتمندترین نمونه‌های بازار به شمار می‌رود.

از سوی دیگر، همان‌طور که انتظار می‌رود کره‌ای‌ها در بخش صفحه نمایش نیز در گلکسی تب اس 9 اولترا خود سنگ تمام گذاشته و بهترین پانل خود را در محصول جدیدشان به کار برده‌اند. صفحه نمایش این دستگاه 14.6 اینچی بوده و از پانل‌های امولد شگفت‌انگیز سامسونگ بهره می‌برد. این اندازه بزرگ نمایشگر Galaxy Tab S9 Ultra آن را به جانشینی ایده‌آل برای لپ تاپ‌ها تبدیل می‌کند؛ به‌طوری که حتی می‌توان با خرید برخی اکسسوری‌های بلوتوثی مثل کیبورد برای این تبلت سامسونگ آن را به یکی از بهترین دستگاه‌های 2 در 1 سال 2024 تبدیل کرد.

البته همان‌طور که اشاره شد برای خرید تبلت گلکسی تب اس 9 اولترا باید هزینه نسبتا زیادی پرداخت کنید. با این وجود در صورتی که قصد داشته‌اید آیپد پرو خریداری کنید، تبلت پریمیوم سامسونگ مناسب‌ترین گزینه برایتان به شمار خواهد رفت که عملکردی فوق‌العاده و قابلیت‌های فراوان را ارائه خواهد کرد. به تمام آنچه گفته شد، پشتیبانی از قلم اس پن، کیفیت ساخت فوق‌العاده و دسترسی به دنیای پهناور سیستم عامل اندروید را نیز اضافه کنید تا بیشتر متوجه ارزش این دستگاه شوید.

نقاط قوت
  • صفحه نمایش خیره‌کننده 14.6 اینچی
  • اسپیکرهای باکیفیت و بلند
  • عملکرد فنی مثال‌زدنی
  • شارژدهی بسیار خوب باتری
  • مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار و رطوبت
نقاط ضعف
  • وزن زیاد
  • مشکلات ناسازگاری برخی اپلیکیشن‌ها
  • قیمت بسیار بالا
  • اکسسوری‌های گران‌قیمت
همچنین بخوانید:
مقایسه تبلت سامسونگ گلکسی تب S9 اولترا با S8 اولترا؛ چه چیزی تغییر کرده است؟

مایکروسافت سرفیس پرو 9

مایکروسافت هم یکی از برندهای مطرح دنیای تکنولوژی است که محصولی قدرتمند را برای رقابت با آیپد پرو اپل عرضه کرده است. در صورتی که گلکسی تب اس 9 اولترا سامسونگ را دوست دارید و رویای اجرای سیستم عامل ویندوز روی آن را در سر می‌پرورانید، سرفیس پرو 9 دستگاهی‌ست که باید بخرید! این دستگاه به لطف حضور در بازار با مشخصات فنی مختلف برای افراد زیادی قابل خرید بوده و سخت افزار قدرتمند و اکسسوری‌های درخور توجه، آن را به یکی از نزدیک‌ترین رقبای iPad Pro اپل تبدیل می‌کند.

مایکروسافت سرفیس پرو 9

صفحه نمایش 13 اینچی این دستگاه برای یک تبلت فوق‌العاده به شمار رفته و ترکیب ایده‌آلی از کارآیی و حمل‌پذیری را ارائه می‌کند.رزولوشن صفحه نمایش این دستگاه 2880 در 1920 پیکسل است تا بتواند ویدیوها، بازی‌ها و تصاویر را با بالاترین کیفیت ارائه کند. این صفحه نمایش همچنین حساسیت فوق‌العاده‌ای هم به فرامین لمسی داشته و در صورتی که از قلم استایلوس Surface Slim Pen استفاده کنید می‌توانید لذت نوت‌برداری و نقاشی‌های مدرن دیحیتالی با دقت باورنکردنی را هم روی سرفیس پرو 9 تجربه نمایید.

مایکروسافت سرفیس پرو جدیدش را با پردازنده‌های Core i5 یا Core i7 روانه بازار کرده و گزینه‌های مختلفی را برای انتخاب ظرفیت رم و حافظه داخلی تا سقف 32 گیگ و یک ترابایت به مشتریانش ارائه می‌کند. از طرفی کارت گرافیک یکپارچه اینتل Iris Xe به کار رفته در این دستگاه نیز علیرغم آن‌که در مقایسه با دیگر لپ تاپ‌ها چندان قدرتمند به شمار نمی‌رود، اما از بسیاری تبلت‌های بازار سرتر است و ضمن توانمندی در اجرای بسیاری از بازی‌های روز، به‌خوبی هم از پس وظایفی چون ادیت‌های سنگین ویدیویی و دیگر موارد مشابه برخواهد آمد.

از همه مهم‌تر آنکه Surface Pro 9 مایکروسافت به‌طور پیش‌فرض به ویندوز 11 مجهز شده و به همین دلیل خریداران آن به جدیدترین و بهترین نرم افزارهای ویندوزی نیز دسترسی خواهند داشت. البته همانند گلکسی تب اس 9 اولترا، قیمت سرفیس پرو 9 مایکروسافت نیز بسیار بالاست. با این وجود توانمندی‌های متعدد این دستگاه آن را به یک تبلت جایگزین فوق‌العاده برای آیپد در سال 2024 تبدیل می‌کند.

نقاط قوت
  • رنگ‌بندی بسیار جذاب
  • طراحی و کیفیت ساخت بسیار بالا
  • عملکرد بسیار خوب پردازنده SQ3 مایکروسافت
  • کیبورد مجزا باکیفیت
  • وبکم با رزولوشن فوق‌العاده
نقاط ضعف
  • نبود جک هدفون
  • قیمت بسیار بالا
  • بهبودهای سخت افزاری جزیی نسبت به نسل قبل
مطلب مرتبط در گجت نیوز:
سرفیس پرو ۱۰ در مقایسه با سرفیس پرو ۹ چه تغییراتی کرده؟

ایکس پی پن Magic Drawing Pad

اگر جزو آن دسته افراد هنرمندی هستید که برای خلق آثار هنری دیجیتالی به آیپد علاقمندید احتمالا محصول جدید XPPen را بیشتر خواهید پسندید! این دستگاه ایکس پی پن که شاید ناشناخته‌تر از سایر اعضای این لیست باشد منحصرا برای آفرینش آثار هنری ساخته شده و به همین منظور از یک قلم استایلوس حساس به فشار 16K و نمایشگر بسیار حساس بهره‌مند است و امکان ساخت بهترین طراحی‌های صنعتی و هنری را به کاربران خواهد داد.

تبلت آیپد 2024

مهم‌ترین مزیت‌های تبلت ایکس پی پن را باید در صفحه نمایش آن جستجو کرد که با بهره‌گیری از فناوری ضد بازتاب نور و بافت کاغذمانندش تجربه نقاشی و قلم زدن دیجیتالی شما را به‌طور باورناپذیری لذت‌بخش خواهد ساخت. این صفحه نمایش رزولوشن 2160 در 1440 پیکسلی دارد و ارائه بهترین کیفیت تصاویر خروجی را تضمین می‌کند. از سوی دیگر، قلم استایلوس جذاب آن نیز به همراه تبلت به کاربران ارائه می‌شود تا شاهد یکی از جذاب‌ترین رقبای آیپد برای هنرمندان باشیم.

علاوه بر آنچه گفته شد، 8 گیگ رم و پردازنده هشت هسته‌ای به کار رفته در Magic Drawing Pad هم باعث عملکرد بسیار روان دستگاه و اجرای سریع اپلیکیشن‌ها روی آن شده است. همچنین کاربری دستگاه تنها به ساخت و ویرایش تصاویر محدود نشده و می‌توان از طریق آن به اجرای بازی، پخش ویدیو و مطالعه ای‌بوک‌ها هم پرداخت. علاوه بر این، وزن تنها 600 گرمی این تبلت هم علاوه بر این که حمل‌پذیری آن در کیف یا جیب را ساده‌تر می‌کند، بلکه باعث می‌شود در دست گرفتن طولانی‌مدت آن دست را خسته نکند. البته نبود یک پایه برای قرار دادن این تبلت در زوایای خاص مهم‌ترین نقطه ضعف تبلت XPPen است. بنابراین برای استفاده مناسب از این دستگاه باید آن را به سطح دیگری تکیه دهید.

از دیگر مشخصات تکمیلی این تبلت می‌توان به حافظه اس اس دی 256 گیگ که از طریق کارت حافظه میکرو اس دی قابل ارتقاست در کنار عمر باتری 13 ساعته و طراحی پریمیوم اشاره کرد که باعث جذابیت دوچندان آن می‌شود. تبلت ایکس پی پن شاید برای علاقمندان به تبلت‌های با کاربری روزمره چندان جذاب نباشد. با این حال هنرمندان بدون شک از آن استقبال کرده و آن را به‌عنوان یکی از بهترین تبلت های جایگزین آیپد در سال 2024 به خاطر خواهند سپرد.

نقاط قوت
  • مناسب برای نقاشی و خلق آثار هنری
  • بافت کاغذ مانند صفحه نمایش
  • تعبیه استایلوس در جعبه محصول
نقاط ضعف
  • نبود پایه نگهدارنده

لنوو تب اکستریم

تبلت Lenovo Tab Extreme نیز یکی از ارزشمندترین تبلت های اندرویدی حال حاضر بازار است که با ارائه صفحه نمایش بسیار بزرگ، مشخصات سخت‌افزاری خیره‌کننده و سهولت استفاده به‌لطف بهره بردن از اکسسوری‌های فوق‌العاده‌ای چون قلم استایلوس و کیبورد اکسترنال، گزینه اول بسیاری افراد هنگام خرید یک تبلت در سال 2024 است.

لنوو تب اکستریم

تبلت پرچمدار لنوو 12 گیگ رم و 256 گیگ حافظه اس اس دی را به علاقمندان ارائه کرده و با استفاده از درگاه کارت حافظه میکرو اس دی امکان ارتقا حافظه را نیز فراهم می‌کند. از سوی دیگر، تراشه دایمنسیتی 9000 مدیاتک به کار رفته در این تبلت نیز به‌خوبی در قد و قامت یک پرچمدار ظاهر شده و بدون هیچ‌گونه لگ و کندی از پس تمامی وظایف محوله برمی‌آید.‌ در کنار همه این موارد، شارژدهی 12 ساعته باتری این دستگاه در استفاده معمولی نیز دیگر برگ برنده آن به شمار خواهد رفت.

بخش بزرگی از جذابیت Lenovo Tab Extreme به‌خاطر تجهیز آن به صفحه نمایش اولد 14.5 اینچی است که فضای گسترده‌ای را برای مالتی تسکینگ یا سایر کاربری‌ها در اختیارتان قرار خواهد داد. علاوه بر این، رزولوشن 3K صفحه نمایش این دستگاه نیز آن را به گزینه‌ای فوق‌العاده برای تماشای فیلم و سریال و انجام بازی تبدیل خواهد کرد. به این ترتیب اگر ملاحظه قیمتی و هزینه‌ای نداشته باشید، لنوو تب اکستریم می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌هایی باشد که می‌توانید به جای آیپد خریداری کنید.

از جمله معایب این دستگاه لنوو هم باید به اندازه بزرگ و مگنت تعبیه شده در پشت دستگاه اشاره کرد که یکی باعث حمل‌پذیری سخت‌تر دستگاه شده و دیگری در برخی موارد کاربری آن را مخدوش می‌کند. البته هیچ‌یک از این دو نمی‌تواند مانع درخشش مزیت‌های فوق‌العاده لنوو تب اکستریم شود. بنابراین اگر دنبال یک تبلت پرچمدار اندرویدی هستید Lenovo Tab Extreme گزینه‌ای بسیار مناسب برای شماست.

نقاط قوت
  • صفحه نمایش فوق العاده  العاده 3K
  • اسپیکرهای بسیار باکیفیت
  • قلم استایلوس تعبیه شده درون جعبه
  • تجهیز به دو درگاه USB-C
  • عملکرد فنی بسیار خوب
  • ارزش خرید بالا
نقاط ضعف
  • اندازه بسیار بزرگ
  • مگنت تعبیه شده در قاب پشتی
  • مشکلات مالتی تسکینگ
در گجت نیوز بخوانید:
بهترین تبلت های اندرویدی جهان در سال ۲۰۲۳ تبلت آیپد ایر ۶ با طراحی متفاوت در دو سایز ۱۱ و ۱۳ اینچ رونمایی شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*