آیپد پرو جدید OLED

آیپد پرو جدید معرفی شد؛ نمایشگر اولد، چیپ M4 و طراحی نازک‌تر

آیپد پرو جدید اپل با چند سورپرایز جذاب رونمایی شد. یک نمایشگر OLED، چیپست M4 با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و طراحی باریک، مهم‌ترین آن‌هاست.

اپل در رویداد ویژه خود که دقایفی پیش با عنوان “Let Loose” برگذار کرد، از آیپد پرو جدید در اندازه‌های ۱۱ و ۱۳ اینچی رونمایی کرد. این تبلت با بهره‌گیری از تراشه M4 (نسل بعدی پردازنده‌های اختصاصی اپل)، عملکرد بهبود یافته‌ای را ارائه می‌دهد. اپل با تأکید بر موتور عصبی جدید خود، توانایی‌های این دستگاه در زمینه هوش مصنوعی را نیز به‌رخ کشیده است

آیپد پرو جدید OLED

آیپد پرو ۲۰۲۴ از نمایشگرهای OLED با کنتراست و روشنایی غنی‌تر بهره می‌برد که درون طراحی جدیدی با ضخامت کمتر و بدنه‌ای بسیار کوچک‌تر و سبک‌تر جای گرفته است. ضخامت مدل ۱۱ اینچی ۵.۳ میلی‌متر و مدل ۱۳ اینچی ۵.۱ میلی‌متر است که طبق ادعای اپل، این محصول را به باریک‌ترین ساخته آن‌ها تاکنون تبدیل می‌کند.

نمایشگر OLED در آیپد پرو

آیپد پرو جدید

نمایشگر OLED جدید iPad Pro، حداکثر روشنایی ۱۶۰۰ نیت HDR را با هایلایت‌های روشن‌تر و سیاهی‌های عمیق‌تر نسبت به پنل‌های mini-LED قبلی ارائه می‌دهد. اپل از این نمایشگر با عنوان «صفحه‌نمایش Ultra Retina XDR» یاد می‌کند.

آیپد پرو جدید OLED

این پنل OLED نازک‌تر و سبک‌تر است و طراحی کلی جدید دستگاه را ممکن می‌کند. همچنین برای اولین بار در آیپد، اپل گزینه پوشش شیشه‌ای با بافت نانویی ضد انعکاس را ارائه می‌دهد.

آیپد پرو جدید OLED

تراشه M4 شامل یک کنترل‌کننده نمایشگر جدید است که به مدیریت نمایشگر OLED و همچنین پیشرفت‌های مورد انتظار در CPU و GPU کمک می‌کند. CPU جدید ۱۰ هسته‌ای در مقایسه با آیپد پرو M2 قبلی، تا ۵۰ درصد عملکرد CPU بهتری ارائه می‌دهد. M4 بر پایه فرآیند ساخت ۳ نانومتری نسل دوم ساخته شده است.

چیپست M4 اپل

چیپست M4 اپل

پردازنده گرافیکی (GPU) جدید برای اولین بار ردیابی پرتو (ray tracing) و سایه‌زنی مش (mesh shading) را به همراه حداکثر ۴ برابر عملکرد رندرینگ سریع‌تر نسبت به M2 به دنیای آیپد می‌آورد. موتور عصبی جدید و شتاب‌دهنده‌های یادگیری ماشین CPU، تراشه M4 را به گفته اپل به یک «تراشه فوق‌العاده قدرتمند برای هوش مصنوعی» تبدیل کرده‌ است. هوش مصنوعی یکی از جدیدترین اختراعات بشر در طول چند سال اخیر است که سر و صدای زیادی به پا کرده است.

علاوه بر این، طراحی صنعتی جدید، عملکرد حرارتی دستگاه را تا ۲۰ درصد بهبود می‌بخشد که منجر به افزایش کلی عملکرد ۴ برابری نسبت به نسل قبلی iPad Pro می‌شود.

اپل همچنین ماژول‌های دوربین را در iPad Pro جدید ارتقا داده است تا تصاویر باکیفیت‌تری ثبت کند و فلاش تطبیق‌پذیر، عملکرد اسکن اسناد را بهبود می‌بخشد. دوربین جلو به لبه افقی منتقل شده است تا امکان برقراری تماس‌های فیس‌تایم با زاویه دید بهتری فراهم شود.

قیمت آیپد پرو جدید اپل

iPad Pro جدید همچنین با نسخه‌های جدید لوازم جانبی Magic Keyboard و Apple Pencil سازگار است. حافظه داخلی مدل پایه iPad Pro جدید به ۲۵۶ گیگابایت افزایش یافته است. قیمت مدل ۱۱ اینچی از ۹۹۹ دلار و مدل ۱۳ اینچی جدید از ۱۲۹۹ دلار شروع می‌شود. سفارش برای خرید این محصولات از همین امروز امکان‌پذیر است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*