سرفیس پرو 9

سرفیس پرو ۹ اینجاست؛ اینترنت 5G در تبلت هیبریدی مایکروسافت

تبلت ویندوزی هیبریدی سرفیس پرو ۹ مایکروسافت – Microsoft Surface Pro 9 با چیپست جدید رونمایی شد. ویژه‌ترین خبر در مورد آن، اضافه شدن 5G است.

مایکروسافت تبلت‌های هیبریدی سری سرفیس خودش را بروزرسانی کرده که بزرگ‌ترین ارتقا آن مربوط به بخش اتصالاتش است. سرفیس پرو ۹ اینجاست و حالا پس از مدت‌ها، پشتیبانی از 5G را به این دیوایس آورده است. از آن بهتر اینکه تبلت مایکروسافت می‌تواند هم از امواج زیر ۶ گیگاهرتزی و هم امواج سریع‌تر mmWave پشتیبانی کند. ارتقا بخش ارتباطی به کنار، تنها تغییر دیگری که در این دیوایس حاصل شده مربوط به پردازنده زیر قابش است.

مایکروسافت Surface Pro 9 را در دو پیکربندی مختلف عرضه می‌کند. اصلی‌ترین مدل آن با پردازنده نسل دوازدهمی اینتل (Core i5-1245U و Core i7-1265U) همراه است که روی پلتفرم Intel Evo ساخته شده است. پلتفرم Evo امکانات جذابی مثل حالت بیدار باش سریع، شارژ پرسرعت، نسل جدید Wi-Fi به همراه آخرین نسل پردازشگر گرافیکی Xe را ارائه می‌کند. دومین پیکربندی آن با یک پردازنده سفارشی به نام Microsoft SQ3 همراه است.

سرفیس پرو 9

سازنده آمریکایی هیچ توضیحی در مورد این تراشه نداده است، اما مشخصات فنی آن نشان می‌دهد که به یک پردازشگر گرافیکی ارتقا یافته Adreno مجهز است و از پلتفرم اسنپدراگون 8cx Gen 3 کوالکام برای کامپیوترهای ARM قدرت می‌گیرد. سرفیس پرو ۹ نخستین تبلت ویندوزی ۲ در ۱ مایکروسافت است که از یک چیپ ARM بهره می‌برد.

اینترنت 5G در تبلت ویندوزی سرفیس پرو ۹

نسل جدید سرفیس پرو از طراحی زیبا و شیک سرفیس پرو ۸ بهره می‌برد، در حالی که رنگ‌های جدیدی به رنگ‌بندی آن اضافه شده است. این رنگ‌های جدید یاقوت کبود و بنفش هستند که با کیبوردهای پارچه‌ای آلکانترا ساخته شده از مواد تجدیدپذیر حاصل از ضایعات نی‌شکر همراه می‌شوند. نمایشگر این تبلت همچنان نسبت ۳ به ۲ را ادامه خواهد داد و رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی دارد. همچنین از گوریلا گلس ۵ نیز برای محافظ آن استفاده شده است.

حافظه داخلی این محصول از ۱۲۸ گیگ شروع می‌شود و تا ۱ ترابایت ادامه پیدا می‌کند. به لطف یک درایو SSD قابل تعویض، شما می‌توانید آن را به راحتی ارتقا دهید. مدل پایه ۸ گیگ رم دارد، اما مدل پایه از یک رم ۳۲ گیگابایتی بسیار سریع‌تر LPDDR5 بهره می‌برد. البته این گزینه فقط محدود به مدل اینتلی می‌شود. مدل مجهز به پردازنده SQ3 حداکثر ۱۶ گیگ رم LPDDR4X را ارائه می‌کند.

سرفیس پرو 9

از امکانات ارتباطی این تبلت می‌توان به وای فای 6E، بلوتوث ۵.۱و اینترنت 5G (با نانو-سیم و ای سیم) اشاره کرد. عمر باتری مدل اینتلی این تبلت ۱۵ ساعت و نیم اعلام شده، در حالی که نسخه مبتنی بر ARM آن می‌توان با اینترنت 5G تا ۱۹ ساعت شارژدهی داشته باشد. دو پورت USB-C و یک پورت Surface Connect به همراه یک وب‌کم 1080p با فریم‌بندی خودکار (محدود به مدل 5G) نیز در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. شروع قیمت مدل Wi-Fi‌ این تبلت هیبریدی از ۹۹۹ دلار آغاز می‌شود، در حالی که قیمت پایه مدل 5G آن ۱،۲۹۹ دلار است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*