سرفیس لپ تاپ ۵ مایکروسافت

سرفیس لپ تاپ ۵ مایکروسافت با پورت تاندربولت ۴ و پردازنده اینتلی معرفی شد

مایکروسافت از سرفیس لپ تاپ ۵ – Microsoft Surface Laptop 5 با پورت تاندربولت ۴ و پردازنده‌های نسل ۱۲ اینتل در کنار دیگر امکاناتش رونمایی کرد.

مایکروسافت خانواده سرفیس لپ تاپ خودش را با معرفی یک مدل جدید به نام سرفیس لپ تاپ ۵، بروز کرد. در حالی که مدل سال گذشته لپ تاپ مایکروسافت در دو نسخه AMD و اینتلی عرضه می‌شد، اما نسخه سال جدید فقط در مدل اینتلی عرضه می‌شود و پورت تاندربولت ۴ هم به آن اضافه شده است.

عرضه سرفیس لپ تاپ ۵ تنها در نسخه اینتلی

مایکروسافت جزئیات دقیقی از علت کنار گذاشتن مدل اینتلی را ارائه نکرده است، اما می‌گوید که «ما روی فروش نسخه مجهز به پردازنده نسل دوازدهمی اینتل تمرکز کرده‌ایم. ما همکاری خوبی با AMD داشتیم و همچنان با آن‌ها روی پروژه‌های بلندمدتی همکاری می‌کنیم، اما Surface Laptop 5 فاقد مدل AMD است».

این مدل مثل مدل سال گذشته خودش در دو اندازه ۱۳.۵ اینچی (رزولوشن ۲۲۵۶ در ۱۵۰۴ پیکسل) و ۱۵ اینچی (۲۴۹۶ در ۱۶۶۴ پیکسل) عرضه می‌شود که هر دو از Dolby Vision IQ پشتیبانی می‌کنند. زیر قاب مدل کوچک‌تر پردازنده نسل دوازدهمی Intel Core i5-1235U حضور دارد و می‌توانید نسخه قدرتمندتر Core i7-1255U را هم سفارش دهید. این درحالیست که مدل بزرگ‌تر فقط با پردازنده Core i7-1255U به فروش می‌رسد. شروع حافظه داخلی این مدل ۲۵۶ گیگابایت است و می‌تواند تا ۱ ترابایت ارتقا پیدا کند. در حالی که حافظه رم آن ۸ گیگابایتی بوده و حداکثر تا ۳۲ گیگابایت LPDDR5x را پشتیبانی می‌کند. اینتل همچنین زیر قاب این لپ تاپ از پردازشگر گرافیکی Intel Iris Xe Graphics استفاده کرده است.

سرفیس لپ تاپ ۵ مایکروسافت

درست مثل سرفیس پرو ۹، سرفیس لپ تاپ ۵ هم امسال با رنگ جدیدی عرضه می‌شود. این یک رنگ سبز شبیه به سبز جنگلی سرفیس پرو جدید، ولی کمی روشن‌تر است. این رنگ جدید همچنین فقط برای مدل کوچک‌تر در نظر گرفته شده و مدل ۱۵ اینچی در دو نسخه مشکی مات یا پلاتینیوم آلکانترا وارد بازار می‌شود.

سرفیس لپ تاپ ۵ مایکروسافت

مایکروسافت فروش این محصول را از ۲۵ اکتبر یعنی کمتر از دو هفته آینده آغاز می‌کند. قیمت نسخه پایه مدل ۱۳.۵ اینچی آن ۹۹۹ دلار و نسخه ۱۵ اینچی آن ۱،۲۹۹ دلار است. این یعنی قدرتمندترین مدل این سری که به پردازنده Core i7، رم ۳۲ گیگابایتی،‌ حافظه ۱ ترابایتی و نمایشگر ۱۵ اینچی مجهز است، ۲،۳۹۹ دلار قیمت خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*