تبلت وان پلاس پد - OnePlus Pad

وان پلاس پد معرفی شد؛ اولین تبلت OnePlus با اندروید ۱۳ و نمایشگر ۱۴۴ هرتزی

وان پلاس پد – OnePlus Pad، نخستین تبلت وان پلاس همراه با اندروید ۱۳ و یک نمایشگر ۱۴۴ هرتزی برای رقابت با آیپدهای اپل از راه رسید.

بازار تبلت‌ها تحت تسلط کامل آیپدهای اپل است، اما تبلت‌های اندرویدی هم به‌لطف همه‌گیری ویروس کرونا طی دو سه سال اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند. گوگل بهینه‌سازی سیستم عامل اندروید و اپلیکیشن‌های اندرویدی را برای تبلت‌ها بهبود بخشیده سیستم عامل مخصوصی برای آن‌ها به‌نام Android 12L توسعه داده است. همه این‌ها انگیزه خوبی برای کمپانی وان پلاس به‌وجود آورده تا تصمیم بگیرد در کنار گوشی پرچمدار وان پلاس ۱۱، از نخستین تبلت خودش یعنی تبلت ون پلاس پد نیز رونمایی کند.

آیا تبلت وان پلاس پد می‌تواند رقیب آیپدهای اپل باشد؟

پس از ماه‌ها شایعه‌پراکنی و گمانه‌زنی، گوشی‌ساز چینی وان پلاس سرانجام از نخستین تبلت اندرویدی خودش رونمایی کرد که ما را نسبت به آینده تبلت‌ها خیلی امیدوارتر از قبل می‌کند. چرا که برخلاف دیگر سازندگان چینی، وان پلاس امکانات بسیار جذابی را در تبلت خودش به‌کار برده و از نظر طراحی نیز بسیار زیباست.

تبلت وان پلاس پد - OnePlus Pad

برای طراحی بدنه این تبلت از شاسی‌های آلومینیومی ماشین‌کاری شده CNC به‌همراه حکاکی به‌سبک مدار ستاره‌ای استفاده شده که ظاهر بسیار خوش ساختی را به OnePlus Pad بخشیده است. دوربین پشتی ۱۳ مگاپیکسلی که در بالای بخش مرکزی قاب پشتی قرار گرفته، یکی دیگر از نکات برجسته این تبلت است. وقت شما تبلت را به‌صورت افقی در دست می‌گیرید، جایگاه این دوربین برای عکاسی بسیار ایده‌آل است. همین قضیه در مورد دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی این تبلت نیز صدق می‌کند که دقیقاً در بخش مرکزی فریم بالایی نمایشگر قرار دارد.

تبلت وان پلاس پد - OnePlus Pad

یک شیشه خمیده 2.5D از نمایشگر تبلت محافظت می‌کند. این انحنا به استفاده از تمام نقاط نمایشگر تبلت کمک خواهد کرد. در جلوی این دیوایس یک نمایشگر ۱۱.۶ اینچی ۱۴۴ هرتزی از نوع LCD قرار گرفته است که نسبت ۷ به ۵ را ارائه می‌کند. این نخستین تبلت اندرویدی بازار است که با چنین نسبت نمایشگری عرضه می‌شود. این پنل، ۸۸ درصد کل بدنه را به‌خودش اختصاص داده و حاشیه‌های هر چهار طرف نیز ضخامت کم ۶.۵۴ میلی‌متری دارند.

روی این تبلت اندروید ۱۳ و رابط کاربری سفارشی OxygenOS 13 نصب است. ضمن اینکه می‌تواند در مواقع لزوم، به‌صورت خودکار هات اسپات گوشی شما را روشن کرده و به اینترنت آن دسترسی پیدا کند. البته برای استفاده از این ویژگی حتماً باید گوشی شما از برند OnePlus باشد و OxygenOS 13.1 به بالاتر را اجرا کند. وان پلاس همچنین با بهینه‌سازی مالتی‌تسکینگ روی این تبلت، باعث شده تا ۲۴ اپلیکیشن بدون مشکل بتوانند همزمان در پس‌زمینه فعال باشند.

این تبلت همچنین با یک کیبورد مغناطیسی و یک قلم هوشمند به‌نام Stylo همراه است که البته سازنده فعلاً جزئیاتی از آن‌ها را ارائه نکرده است. و در حالی که اغلب تبلت‌های اندرویدی بازار در رنگ‌های مشکی یا خاکستری عرضه می‌شوند، وان پلاس تصمیم گرفته تبلت وان پلاس پد را در یک رنگ سبز زیبا و خاص به‌نام Halo Green عرضه کند.

زیر قاب نخستین تبلت وان پلاس چه خبر است؟

به زیر قاب این دیوایس اندرویدی می‌رسیم. جایی که چیپست ۴ نانومتری Dimensity 9000 مدیاتک با ۱۲ گیگ رم حضور دارند. چنین مشخصاتی برای اجرای روان انواع بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها کاملاً کافی به‌نظر می‌رسد. ضمن اینکه انرژی تبلت توسط یک باتری بزرگ ۹،۵۱۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود که به‌لطف فناوری فست شارژ ۶۷ واتی، فقط ۸۰ دقیقه زمان لازم است تا از شارژ ۰ به ۱۰۰ درصد برسد. سازنده چینی می‌گوید این تبلت با شارژ کامل می‌تواند تا ۱۴.۵ ساعت پخش ویدیویی داشته باشد و ۳۰ روز در حالت آماده به استفاده باقی بماند.

جدول مشخصات فنی تبلت OnePlus Pad

پردازندهمدیاتک دایمنسیتی ۹۰۰۰
حافظه۱۲ گیگ رم
سیستم عاملاندروید ۱۳، پوسته سفارشی OxygenOS 13
باتری۹،۵۱۰ میلی‌آمپر ساعتی، شارژ سریع ۶۷ واتی، شارژ ۰ تا ۱۰۰ در ۸۰ دقیقه
پورت‌هاUSB-C
دوربین‌هاپشتی ۱۳ مگاپیکسلی، سلفی ۸ مگاپیکسلی
نمایشگر۱۱.۶۱ اینچی LCD، نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتزی، نسبت ابعاد ۷ به ۵

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*