وان پلاس ۱۱

گوشی وان پلاس ۱۱ معرفی شد؛ رقابت با گلکسی S23 بر سر چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲

گوشی وان پلاس ۱۱ – OnePlus 11 با چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام، دوربین سه‌گانه توسعه‌یافته توسط Hasselblad و قیمت استثنایی بری رقابت با گوشی‌های گلکسی S23 سامسونگ معرفی شد.

کمپانی وان پلاس دقایقی پیش رسماً از پرچمدار توانمند و جدید خودش، وان پلاس ۱۱ رونمایی کرد. محصولی که به یکی از قدرتمندترین تراشه‌های موبایل جهان مجهز شده و آغازکننده همکاری دوباره این کمپانی با شرکت دوربین‌سازی Hasselblad است. در ادامه بیشتر با این پرچمدار اندرویدی آشنا خواهید شد.

وان پلاس ۱۱ ؛ رقیب جدید گلکسی اس ۲۳

وان پلاس ۱۱

مهم‌ترین ویژگی گوشی OnePlus 11، زیر قاب آن است. تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ که جدیدترین پردازنده موبایلی شرکت کوالکام است و نسخه‌ای از آن در زیر قاب گوشی‌های سری گلکسی S23 سامسونگ نیز به‌کار رفته است. به‌لطف این تراشه، گوشی جدید شرکت چینی از ۱۶ گیگابایت رم برخوردار بوده و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی پرسرعت را هم ارائه می‌کند.

این تراشه مدرن، امکان پشتیبانی از فناوری مدرن وای فای ۷ را در این محصول فراهم کرده است تا OnePlus 11 به نخستین گوشی موبایل جهان با این فناوری بی‌سیم تبدیل شود. به‌لطف وای فای ۷ و فناوری اتصال دوگانه وای فای، این گوشی اکنون می‌تواند سرعت دانلود ۴ برابر سریع‌تر از نسل قبلی خودش را ارائه کند. همچنین تراشه مدرن کوالکام اجازه می‌دهد وان پلاس بتواند تا ۴ سال بروزرسانی‌های بزرگ اندروید و تا ۵ سال بروزرسانی‌های امنیتی را برای پرچمدار جدیدش منتشر کند. این گوشی به‌صورت پیش‌فرض هم به اندروید ۱۳ و پوسته سفارشی OxygenOS 13 مجهز است.

وان پلاس ۱۱

از این ویژگی‌ها که بگذریم، به بخش باتری می‌رسیم. جایی که یک باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی (که به ظرفیت استاندارد این روزهای باتری‌های موبایل تبدیل شده) حضور دارد و با توان شگفت‌انگیز ۱۰۰ واتی، به‌سرعت شارژ می‌شود. به‌لطف این سرعت، گوشی شما در کمتر از نیم ساعت از شارژ ۰ به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

در پشت این گوشی، ماژول دوربین گردی قرار گرفته که سه سنسور دوربین در داخل آن است. وان پلاس این ماژول را با همکاری برند پرآوازه Hasselblad طراحی کرده و از سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی واید با لرزشگیر اپتیکال، سنسور ۴۸ مگاپیکسلی اولترا واید و یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی تله فوتو با زوم اپتیکال ۲ برابری روی آن استفاده کرده است. این سیستم دوربین با یک تشخیص‌دهنده رنگ نور همراه است و از Turbo RAW HDR برای ثبت عکس‌های خام HDR پشتیبانی می‌کند.

وان پلاس ۱۱

اما وقتی گوشی وان پلاس ۱۱ را برمی‌گردانیم، یک نمایشگر ۶.۷ اینچی LTPO3 Fluid AMOLED با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی، پشتیبانی از دالبی ویژن و +HDR10 و اوج روشنایی ۱۳۰۰ نیتی حضور دارد. این نمایشگر رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۲۱۶ پیکسلی (2K) داشته و با گوریلا گلس ویکتوس از آن محافظت می‌شود. ضمن اینکه مثل رقبای سامسونگی، به قابلیت نمایشگر همیشه روشن هم مجهز است. تجربه غنی چندرسانه‌ای در این گوشی با اسپیکرهای دوگانه استریو که از دابلی اتموس پشتیبانی می‌کنند و تجربه صوتی شبیه به لپ تاپ‌ها را ارائه می‌کنند، تکمیل می‌شود. این گوشی همچنین می‌تواند از قابلیت ردیابی سر دالبی هنگام استفاده از ایرباد بی‌سیم OnePlus Buds Pro 2 (یا هر ایرباد دیگری که دارای چنین ویژگی است) نیز پشتیبانی کند.

وان پلاس ۱۱

پرچمدار توانمند وان پلاس با قیمت پایه بسیار رقابتی ۶۵۹ دلاری وارد بازارهای جهانی خواهد شد. ضمناً در نسخه‌ای از این گوشی که به هند و آمریکا ارسال می‌شود، به جای شارژ سریع ۱۰۰ واتی، از شارژ حداکثر ۸۰ واتی پشتیبانی می‌شود که این تأثیری روی قیمت گوشی نمی‌گذارد. رنگ‌بندی این گوشی هم شامل دو نسخه مشکی Titan و سبز Eternal می‌شود.

جدول مشخصات فنی OnePlus 11

ابعاد و وزن۱۶۳.۱ در ۷۴.۱ در ۸.۵ میلی‌متر / ۲۰۵ گرم
بدنهشیشه جلویی و پشتی، فریم آلومینیومی
نمایشگر۶.۷ اینچی LTPO3 Fluid AMOLED
رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۲۱۶ پیکسل
اوج روشنایی ۱۳۰۰ نیت
محافظ گوریلا گلس ویکتوس
نمایشگر همیشه روشن
چیپستپردازنده مرکزی کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۲ (۴ نانومتری) / پردازشگر گرافیکی Adreno 740
سیستم عاملاندروید ۱۳ / پوسته سفارشی OxygenOS 13
حافظه۸/۱۲/۱۶ گیگ رم
۲۵۶/۵۱۲ گیگ حافظه داخلی
دوربین‌هاسه‌گانه پشتی

  • ۵۰ مگاپیکسلی واید f/1.8، لنز ۲۴ میلی‌متری، لرزشگیر اپتیکال تصویر
  • ۳۲ مگاپیکسلی تله فوتو f/2.0، لنز ۴۸ میلی‌متری، زوم اپتیکال ۲ برابری
  • ۴۸ مگاپیکسلی اولترا واید f/2.2، زاویه ۱۱۵ درجه‌ای
  • سیستم تصحیح رنگ Hasselblad
  • فلاش دوگانه LED
  • HDR
  • فیلمبرداری 8K با نرخ 24fps
  • فیلمبرداری 4K با نرخ 30/60fps

دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی واید f/2.5، لنز ۲۵ میلی‌متری / فیلمبرداری 1080p با نرخ 30fps

اسپیکرهادوگانه استریو
ارتباطاتوای فای ۷، بلوتوث ۵.۳، اینترنت 5G
حسگر اثر انگشتزیر نمایشگر، اپتیکال
باتری۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
شارژ سریع ۱۰۰ وات ۱ تا ۵۰ درصد در ۱۰ دقیقه / ۱ تا ۱۰۰ درصد در ۲۵ دقیقه

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*