تبدیل تبلت اندرویدی به مانیتور خودرو

آموزش تبدیل تبلت اندرویدی به مانیتور خودرو با اندروید اتو

اگر خودرو شما قدیمی است و سیستم چندرسانه‌ای غنی ندارد، می‌توانید با تبدیل تبلت اندرویدی به مانیتور خودرو از امکانات اندروید اتو بهره‌مند شوید.

اندروید اتو یکی از محبوب‌ترین قابلیت‌هایی است که می‌توانید روی اتومبیل‌های مدرن از آن استفاده کنید. اما اگر خودرو شما فاقد آن هم باشد، خوشبختانه راهی برای تبدیل تبلت اندرویدی به مانیتور خودرو و استفاده از آن به‌عنوان اندروید اتو نیز وجود دارد. البته Android Auto نباید با Android Automotive که یک سیستم عامل اختصاصی توسعه‌پیدا کرده برای اجرا روی سیستم‌های چندرسانه‌ای اتومبیل‌ها است، اشتباه گرفته شود.

در حال حاضر اتومبیل‌های کمی هستند که به Android Automotive مجهز هستند. ولی خودروهایی که می‌توانند از اندروید اتو پشتیبانی کنند تعداد بالاتری دارند. پلتفرم اندروید اتو به شما اجازه می‌دهد گوشی هوشمندتان را به سیستم چندرسانه‌ای اتومبیل خود متصل کنید و اجرای اپلیکیشن‌هایی مثل مسیریاب Maps یا پخش‌کننده موسیقی Music را از طریق یک نمایشگر لمسی کنترل کنید.

این پلتفرم عمدتاً روی سیستم‌های مانیتوردار خودرو وجود دارد، اما اگر صاحب یک تبلت اندرویدی باشید هم می‌توانید از آن بهره‌مند شوید. فقد باید اپلیکیشنی به نام Headunit Reloaded Emluator را روی تبلت خود نصب کنید تا بتوانید در خودرو قدیمی‌تر خودتان هم از امکانات Android Auto استفاده کنید.

تبدیل تبلت اندرویدی به مانیتور خودرو

تبدیل تبلت اندرویدی به مانیتور خودرو

در درجه اول شما به یک گوشی اندرویدی برای استفاده به‌عنوان دستگاه میزبان و یک تبلت اندرویدی بزرگ‌تر که رابط کاربری Android Auto را به‌نمایش می‌گذارد نیاز خواهید داشت. البته که یک گوشی اندرویدی قدیمی هم می‌تواند به‌عنوان میزبان مورد استفاده قرار بگیرد. شما همچنین می‌توانید به‌لطف این روش از اسپیکرهای سیستم صوتی اتومبیل خود هم برای پخش صداها در این پلتفرم استفاده کنید. سپس باید یک نگهدارنده تبلت را برای اتومبیل خود تهیه کنید و آن را روی داشبورد خودرو وصل کنید.

اکنون باید اپلیکیشن Headunit Reloaded Emulator را از طریق پلی استور دانلود و روی تبلت خود نصب کنید. قیمت این برنامه ۴.۹۹ دلار است، ولی می‌توانید نسخه رایگان آن را از طریق در سایت‌های دانلود اپلیکیشن رایگان اندروید هم بدون هزینه دانلود کنید.

راه‌اندازی تبلت به عنوان اندروید اتو (به‌روش سیمی)

تبدیل تبلت اندرویدی به مانیتور خودرو

بعد از این که اپلیکیشن را روی تبلت خود دانلود و نصب کردید، رابط کاربری شبیه به تصویر زیر روی صفحه نمایش آن ظاهر خواهد شد:

اندروید اتو تبلت

دو راه برای اتصال تبلت به گوشی وجود دارد. هم می‌توانید این کار را به‌صورت سیمی و هم به‌صورت بی‌سیم انجام دهید. برای استفاده از روش سیمی، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مطمئن شوید که خودرو شما در حال حرکت نیست.
  • تبلت اندرویدی را روی داشبورد اتومبیل خود نصب کنید.
  • گوشی اندرویدی را از طریق یک کابل USB به تبلت خود وصل کنید.
  • منتظر بمانید که اتصال USB شناسایی شود.
  • سپس حالت اتصال را روی File Transfer/Android Auto قرار دهید.
  • زیر منو “USB controlled by” تیک گزینه “This device” را به جای Connected device بزنید.
  • سپس اپلیکیشن Headunit Reloaded Emulator را روی تبلت خود اجرا کنید.
  • وقتی از شما درخواست مجوز Modify system settings خواسته شد، دکمه OK را لمس کنید.

حالا می‌توانید از اندروید اتو روی تبلت اندرویدی خود استفاده کنید و از آن برای مسیریابی و کنترل موسیقی در حین حرکت بهره‌مند شوید. اگر بنا به هر دلیلی موفق به اتصال به اندروید اتو نشدید، کابل USB را از گوشی خود بکشید و مجدداً به تبلت وصل کنید. سپس برنامه را هم روی تبلت خود ببندید و دوباره آن را اجرا کنید.

راه‌اندازی تبلت به عنوان اندروید اتو (به‌روش بی‌سیم)

تبدیل تبلت اندرویدی به مانیتور خودرو

اگر نمی‌خواهید برای تبدیل تبلت اندرویدی به مانیتور خودرو کابل‌های به‌هم ریخته و نامنظم داشبورد اتومبیل شما را زشت کنند، راهی برای اتصال بی‌سیم بین گوشی و تبلت هم وجود دارد. هرچند اگر بخواهید از این روش استفاده کنید، شارژ دستگاه‌های اندرویدی شما زودتر تخلیه خواهند شد. مراحل انجام این‌کار را در زیر دنبال کنید:

  1. هات اسپات وای فای گوشی اندرویدی خود را روشن کنید.
  2. تبلت را به وای فای گوشی وصل کنید.
  3. وارد بخش تنظیمات گوشی شده و سپس از بخش Connections به صفحه Android Auto بروید.
  4. به پایین صفحه و منوی Android Auto بروید.
  5. چند مرتبه روی شماره نسخه اندروید اتو ضربه بزنید تا حالت Developer Mode فعال شود.
  6. این گزینه را قبول کنید.
  7. روی منوی سه‌نقطه در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه زده و گزینه Start head unit server را انتخاب کنید.
  8. سپس روی تبلت اندرویدی خود اپلیکیشن Headunit Reloaded Emulator را اجرا کرده و گزینه Wireless را انتخاب کنید.

اگر به‌درستی مراحل بالا را انجام داده باشید، تبلت شما به یک اندروید اتو بی‌سیم تبدیل خواهد شد.

تنظیمات اپلیکیشن Headunit Reloaded Emulator

تنظیمات اپلیکیشن Headunit reloaded emulator

همانطور که از نامش پیداست، این برنامه تمام قابلیت‌هایی که در Head Unit اندروید اتو پشتیبانی می‌شود را ارائه می‌کند. به‌صورت پیش‌فرض رابط کاربری آن با اپلیکیشن مسیریاب پیش‌فرض خود تبلت (که در بسیاری از موارد گوگل مپس است) و یک پخش‌کننده چندرسانه‌ای اجرا می‌شود. شما می‌توانید روی آیکون گرد گوشه سمت چپ بالای رابط کاربری Android Auto ضربه بزنید تا فهرست اپلیکیشن‌هایی که از آن پشتیبانی می‌کنند را ببینید. علاوه بر مسیریاب و پخش‌کننده چندرسانه‌ای، شما می‌توانید از دستیار گوگل استفاده کنید، نوتیفیکیشن‌های اپلیکیشن‌های پیام‌رسان را ببینید یا از دستیار گوگل بخواهید این نوتیفیکیشن‌ها را برای شما با صدای بلند بخواند.

شما همچنین می‌توانید از این طریق تنظیمات مختلفی را برای تجربه کاربری بهتری انجام دهید. برای تنظیمات مختلف از صفحه اصلی اپلیکیشن Headunit وارد منوی تنظیمات شوید، سپس به بخش Graphics settings بروید. از اینجا شما می‌توانید رزولوشن خروجی را تعیین کنید. تبلت‌های جدید از رزولوشن‌های بالا و تبلت‌های قدیمی از رزولوشن‌های پایین‌تر پشتیبانی می‌کنند. شما می‌توانید تراکم پیکسلی صفحه را هم تغییر دهید تا دیدتان نصبت به نمایشگر تبلت را بهتر کنید.

تنظیمات اپلیکیشن Headunit reloaded emulator

شما همچنین می‌توانید تعیین کنید که راننده در سمت چپ یا سمت راست خودرو می‌نشیند و جایگاه قرارگیری کنترل بخش مسیریابی و کنترل چندرسانه‌ای را تغییر دهید. شما می‌توانید فاصله‌ها را تنظیم کنید، نوار نوتیفیکیشن‌ها را پنهان کنید و بین حالت روز و شب جابجا شوید.

اگر هم اتومبیل شما روی داشبورد خود از کنترل‌های استریو برخوردار است، شما می‌توانید به‌عنوان یک ورودی سفارشی آن‌ها را برای برنامه Headunit تعریف کنید و از آن‌ها استفاده کنید. توسعه‌دهندگان می‌گویند این اپلیکیشن همچنین با هد یونیت‌های اندرویدی شرکت‌های Joying ،Xtrons و Eonon نیز سازگار است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*