سیستم اطلاعات و سرگرمی خودروهای تسلا بدون اندروید اتو و اپل کارپلی

چرا خودروهای تسلا به اندروید اتو و اپل کار پلی مجهز نیستند؟

هرچند خودروهای تسلا سیستم اطلاعات و سرگرمی یکپارچه خود را دارند، ولی از اندروید اتو و اپل کار پلی بهره نمی‌برند؛ اما دلیل این موضوع چیست؟

تسلا این روزها در شرایط ایده‌آلی به سر نمی‌برد و گزارش آن از میزان تولید و تحویل برای سه‌ماهه سوم سال 2022 گواهی بر این موضوع است. بنا به این گزارش، تسلا طی سه‌ماهه سوم روی هم رفته 343,830 دستگاه خودرو به مشتریان تحویل داده است درحالی که تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کردند بتواند حدود 358 هزار دستگاه عرضه کند. این تنها بخشی از آمار و ارقام نسبتاً نگران‌کننده این شرکت خودروسازی آمریکایی به حساب می‌آید و بلومبرگ گزارش می‌دهد که تسلا بدترین عملکرد را در شاخص S&P ۵۰۰ از خود نشان داده است. در این موقعیت، مشتریان خودروهای تسلا به مشوق‌های جدیدی نیاز دارند.

سیستم اطلاعات و سرگرمی خودروهای تسلا

در مقطع کنونی انتظار می‌رود که تسلا با استراتژی‌های مختلف جذب مشتری، در مسیر پس گرفتن سلطه‌اش قدم بردارد و یکی از راه‌ها هم این است که گزینه‌های بیشتری را پیش روی مشتریان بگذارد. با وجود این، به نظر می‌رسد تسلا به مدیریت ایلان ماسک نمی‌خواهد در استراتژی خود تجدید نظر کند و در صورتی که حالا فرصتی عالی برای پیاده‌سازی اندروید اتو و اپل کار پلی در خودروهای خود دارد، این را از مشتریان دریغ می‌کند. در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم که چرا خودروهای تسلا هنوز از این نرم‌افزارهای فراگیر بین خودروهای امروزی پشتیبانی نمی‌کنند؟

چرا تسلا اندروید اتو و اپل کارپلی را در خودروهای خود ارائه نمی‌دهد؟

نرم افزار اندروید اتو - Android Auto

مشتریان جدیدی که برای اولین بار سوار یک تسلا می‌شوند، احتمالاً نبود اندروید اتو و اپل کارپلی را از همان ابتدا حس می‌کنند. هرچند تقاضا برای ارائه این نرم‌افزارها در خودروهای تسلا بی‌حد و اندازه است، اما این خودروساز آمریکایی هنوز قصد ندارد خواسته مشتریان خود را برآورده کند. علت آن هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و صرفاً می‌توان حدس و گمان‌هایی درباره آن داشت.

واضح‌ترین دلیل ممکن برای این تصمیم تسلا این است که چون این شرکت نرم‌افزار اختصاصی خود را در اختیار دارد، نیازی به پشتیبانی از نرم‌افزارهای رقیب نمی‌بیند. علاوه بر این، پرتقاضاترین قابلیت‌هایی که اپل و گوگل در اختیار کاربران می‌گذارند، در حال حاضر در خودروهای تسلا پیدا می‌شوند و عملاً مشتریان این خودروساز آمریکایی در این زمینه با کم و کاستی مواجه نخواهند بود.

نرم افزار اپل کارپلی - Apple CarPlay

وب‌سایت Not A Tesla هم به نکته دیگری اشاره کرده است که به نوبه خود می‌تواند قانع‌کننده باشد. به گفته این وب‌سایت، یکی از دلایلی که تسلا اندروید اتو و اپل کار پلی را در خودروهای خود پیاده‌سازی نمی‌کند، این است که باعث به هم ریختن تجربه کلی کاربر از فضای هوشمند تسلا خواهد شد. نرم‌افزارهای اندروید اتو و کارپلی به صورت مستقل به اجرا در می‌آیند، ولی در خودروهای تسلا با ترکیب امکانات نرم‌افزاری یک سیستم منسجم و یکپارچه شکل گرفته است که اضافه شدن نرم‌افزارهای دیگر باعث اختلال در نظم کنونی آن می‌شود.

جالب است یادآوری کنیم که ایلان ماسک مدت‌ها قبل اپل را رقیب مستقیم تسلا دانسته بود و به تازگی هم ادعا کرد در آینده نزدیک حتی از اپل بزرگ‌تر می‌شوند! کارشناسان متعددی معتقدند که تسلا نه یک شرکت خودروساز، بلکه در واقع یک شرکت حوزه فناوری به شمار می‌رود و به همین خاطر، اپل و گوگل را باید رقیب‌های اصلی آن در نظر گرفت. اینجا است که خودداری تسلا از ارائه اپل کار پلی در خودروهای خود، از جنبه دیگری توجیه‌پذیر می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*