همایش Tesla AI Day و ربات Optimus

رویداد روز هوش مصنوعی تسلا؛ از معرفی ربات اپتیموس و بامبل سی تا دختر جدید ایلان ماسک + ویدیو

رویداد روز هوش مصنوعی تسلا یا همان AI Day Tesla با سورپرایزهای مرد مریخی دوست داشتنی ما یعنی همان ایلان ماسک همراه بود که در ادامه به تمام آن‌ها نگاهی خواهیم داشت.

تقریبا همین چند ماه قبل بود که با ربات انسان نمای شیائومی سایبر وان آشنا شدیم و به نظر می‌رسد که ایلان ماسک هم برای رونمایی از عروسک‌های جدید خود حسابی بی تاب است و قصد دارد که بازار آدم آهنی های هوشمند را داغ کند. ‌بنابراین بدون تلف کردن وقت به سراغ مراسم رویداد روز هوش مصنوعی تسلا یا همان Tesla AI Day 2022 می‌رویم اما قبل از آن، از شما دعوت می‌کنیم که لحظه معرفی ربات اپتیموس تسلا را تماشا کنید.

نگاهی به رویداد روز هوش مصنوعی تسلا و معرفی ربات اپتیموس

همانطور که در ویدیو هم مشاهده کردید، این اولین باری است که ربات اپتیموس تسلا بدون کنترل اپراتور انسانی به صحنه می‌آید. البته اگر شما هم از طرفداران ایلان ماسک باشید، قطعا به حرف‌های عجیب و گاها متناقض او عادت دارید؛ مثلا بحران خرید توییتر! حالا نوبت آن است که به مشخصات و هر آن چه که درمورد ربات Optimus می‌دانیم بپردازیم.

قابلیت ها، قیمت و تاریخ ورود ربات اپتیموس تسلا به بازار

روز هوش مصنوعی تسلا ربات اپتیموس

در حال حاضر گفته می‌شود که قیمت ربات اپتیموس تسلا در حدود 20 هزار دلار خواهد بود و باید از اوایل سال 2027 میلادی، منتظر حضور آدم آهنی ایلان ماسک در جامعه باشیم. همچنین بد نیست بدانید که هنوز هیچی نشده، ایلان ماسک از استخدام ربات‌های اپتیموس درکارخانه‌های تسلا و اسپیس ایکس سخن می‌گوید! به نظر شما این صحبت‌ها بیشتر بازار گرمی و بازی رسانه‌ای است یا واقعا ربات انسان نمای Optimus می‌تواند به کارخانه‌ها راه پیدا کند؟

روز هوش مصنوعی تسلا ربات اپتیموس

همچنین اکنون می‌دانیم که ربات اپتیموس تسلا از سیستم رانندگی خودکار خودروهای این شرکت برای تشخیص موانع بهره می‌برد. به علاوه طبق گفته‌های رسمی مهندس های تیم پروژه در رویداد روز هوش مصنوعی تسلا اکنون می‌دانیم که ربات اپتیموس تسلا از پکیج باتری 2.3 کیلو وات ساعتی بهره می‌برد که برای یک روز کاری معمولی، کاملا کافی خواهد بود.

روز هوش مصنوعی تسلا ربات اپتیموس

ربات Optimus تسلا در طول زمان

به تمام این موارد، سیستم برق 52 ولت DC، وای فای و اینترنت سیم کارت یا همان LTE، قابلیت اجرای فرامین صوتی و پردازنده اختصاصی تسلا را هم اضافه کنید. جالب است که تمام این موارد، در طول 6 ماه گذشته توسعه پیدا کرده‌اند (حداقل طبق گزارش‌های رسمی). در تصویر بالا می‌توانید اولین نسخه از ربات اپتیموس تسلا را مشاهده کنید که چیزی بیشتر از یک انسان در لباس مبدل نبود! این لباس رباتی در اکتبر سال 2021 به روی صحنه آمد.

روز هوش مصنوعی تسلا ربات اپتیموس

همچنین بد نیست اشاره کنیم که ربات Optimus تسلا از سامانه هشدار ایمنی و سیستم امنیتی فوق العاده بالایی برخوردار است. این موضوع هنوز به صورت رسمی تایید نشده اما اگر ربات اپتیموس تسلا بتواند گواهینامه های لازم را تایید کند، شاید قادر باشد تا در نقش گاو صندوق دیجیتالی شما هم ظاهر شود!

ربات بامبل سی در مراسم رویداد روز هوش مصنوعی تسلا

همایش Tesla AI Day و ربات Bumble C

از اپتیموس که عبور کنیم، به دومین آدم آهنی جذاب ایلان ماسک می‌رسیم که در حال حاضر بر خلاف همزاد پیشرفته خود، فاقد توانایی‌های حرکتی است و چیزی بیشتر از یک عروسک خیمه شب بازی را ارائه نمی‌کند. آنطور که گفته می‌شود، ربات بامبل C تسلا احتمالا بیشتر در مصارف خانگی استفاده شود و احتمالا چیزی بیشتر از یک پیشخدمت رباتی نباشد!

همایش Tesla AI Day و ربات Bumble C

برای مثال شما می‌توانید در جابه جا کردن وسایل، آشپزی، آبیاری گیاهان آپارتمانی و باغچه و این دسته از موارد، از ربات Bumble C شرکت تسلا استفاده کنید.

ساخت ورژن دختر گربه‌ای از ربات اپتیموس تسلا

به نظر می‌رسد که طراحی نسخه های خاص و متفاوت از ربات Optimus تسلا، از همین حالا شروع شده است! در حال حاضر فقط می‌دانیم که یک نسخه ویژه از ربات اپتیموس تسلا با نام «کت گرل» یا همان دختر گربه‌ای در دست ساخت است که واقعا در مورد کاربرد آن هیچ اطلاعاتی منتشر نشده و نمی‌توانیم به حدس و گمان‌ها هم بسنده کنیم. توییت ایلان ماسک درمورد ربات دختر گربه‌ای را می‌توانید از این لینک دنبال کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. یه عده احمق بیشعور جمع شدن دنیارو به مسخره گرفتن ….
    شدت تکنولوژی کشت مارو …
    شما خوبین بابا اره …
    بیچاره نیکولا تسلا کدوم باغی بود این سیم مسی ها کدوم باغ!
    روحت شاد نیکولا تسلا مرد انرژی پاک و رایگان کیهانی …
    لعنت به ماسونی های سوخت فسیلی و کابل مسی و باتری و لامپ مصنوعی …😂
    تسلا جان ریدن به کله طرح های کیهانیت عزیزم