فورد سوپر دیوتی جدید

فورد سوپر دیوتی جدید با موتور 7.3 لیتری یک غول بی شاخ و دم آمریکایی است

فورد سوپر دیوتی جدید معرفی شد. این پیکاپ غول‌پیکر آمریکایی اکنون به پیشرانه 7.3 لیتری مجهز شده است. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا خواهیم شد.

فورد در حالی از نسل جدید سوپر دیوتی پرده برداشت که بخش فنی آن نسبت به بخش طراحی ظاهری بیشترین تغییرات را تجربه کرده است. البته طراحان برای این پیکاپ غول‌پیکر جلوپنجره جدیدی را به همراه چراغ‌های بازطراحی شده در نظر گرفتند، اما این خودرو در مدل 2023 خود همچنان از نظر ظاهری، پیکاپ جذابی محسوب نمی‌شود. ضمن این که طراحان برای نمای کناری گلگیرهایی مسطح‌تری را در نظر گرفتند که بر خلاف مدل‌های قبلی برجستگی ندارند.

مشخصات فورد سوپر دیوتی جدید

فورد سوپر دیوتی جدید

علاوه بر طراحی بیرونی، طراحان برای کابین نیز سعی کردند طراحی نسل قبل را حفظ کنند؛ به گونه‌ای که پنل میانی داشبورد کاملا به نسل قبلی شباهت دارد. البته طراحان با استفاده از یک صفحه‌آمپر دیجیتالی 12 اینچی و غربیلک فرمان جدید سعی کردند آن را نسبت به قبل متمایز سازند. تیپ پایه XL فورد سوپر دیوتی جدید به یک نمایشگر 8 اینچی اطلاعاتی سرگرمی مجهز شده است، اما سایر تیپ‌ها به شکل استاندارد از نمایشگر بزرگ‌تر 12 اینچی بهره می‌برند.

فورد سوپر دیوتی جدید

طراحان علاوه بر این که کیفیت متریال داخلی را افزایش داده‌اند، برای این خودرو صندلی‌های Max Recline را در نظر گرفتند تا رفاه سرنشینان افزایش پیدا کند. این صندلی‌ها که نخستین بار در نسل جدید فورد اف 150 ارائه شدند به شکل کامل باز خواهند شد تا امکان خوابیدن یا استراحت کردن برای راننده فراهم شود.

فورد سوپر دیوتی جدید

فورد سوپر دیوتی جدید به شکل استاندارد از سیستم صوتی برند B&O با 8 بلندگو بهره می‌برد، اما مشتریان می‌توانند مدل 1080 واتی با 18 بلندگو را نیز سفارش دهند. از سایر امکانات کابین می‌توان به 28 دوربین در اطراف خودرو، هدآپ دیسپلی رنگی، قابلیت به‌روزرسانی از راه دور، اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم و همچنین اینترنت 5G اشاره کرد.

فورد سوپر دیوتی جدید

البته تغییرات اصلی این خودرو به بخش فنی آن مربوط می‌شود. در واقع فورد سوپر دیوتی جدید به جای پیشرانه بنزینی 6.2 لیتری قبلی اکنون از یک موتور 6.8 لیتری بنزینی بهره می‌برد. این پیشرانه با تزریق سوخت متوالی، سرسیلندرهای آلومینیومی و بلوک چدنی می‌تواند توانایی حرکتی بالایی را در اختیار رانندگان قرار دهد. البته در حال حاضر در خصوص میزان قدرت و گشتاور آن جزئیاتی منتشر نشده است.

فورد سوپر دیوتی جدید

همچنین امکان سفارش پیشرانه قدرتمندتر 7.2 لیتری V8 گودزیلا نیز فراهم شده که در نسخه جدید ورودی هوای آن ارتقا پیدا کرده و می‌تواند بیشترین خروجی در این کلاس را ارائه دهد. برای این پیشرانه نیز میزان قدرت و گشتاور اعلام نشده است. فورد سوپر دیوتی جدید با موتور دیزلی نیز به فروش می‌رسد. مشتریان می‌توانند برای این خودرو موتور 6.7 لیتری V8 دیزلی را سفارش دهند که می‌تواند قدرتی برابر با 475 اسب بخار و گشتاور 1420 نیوتن‌متر را به تولید برساند.

فورد سوپر دیوتی جدید

این پیشرانه دیزلی از منیفولدهای اگزوز ارتقا پیدا کرده و توربوشارژر خاصی بهره می‌برد تا بتواند بیشترین خروجی را در این کلاس ارائه دهد.  یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت هر سه موتور را بر عهده دارد. البته همه تیپ‌ها از XLT و بالاتر اکنون به شکل استاندارد از سامانه چهار چرخ محرک نیز بهره می‌برند.

فورد سوپر دیوتی جدید

با توجه به این که خودروسازان پیکاپ‌های سنگین را برای یدک‌کشی طراحی می‌کنند و حدود 90 درصد از مشتریان نیز پیکاپ‌ها را برای کاربرد یدک‌کشی آن خریداری می‌کنند، فورد سوپر دیوتی جدید نیز به تکنولوژی‌های ویژه یدک کشی مجهز شده است. این پیکاپ از سیستم‌های پیشرو در این حوزه بهره می‌برد که دستیار قلاب تریلر یکی از برجسته‌ترین آنها محسوب می‌شود.

فورد سوپر دیوتی جدید

در دستیار قلاب تریلر یک دوربین برای تشخیص محل اتصال تریلر در نظر گرفته شده و برای اتصال نیز خودرو را به شکل اتوماتیک به عقب حرکت خواهد داد. در واقع به کمک این قابلیت راننده دیگر به هدایت خودرو برای اتصال به تریلر نیازی ندارد و تمام فرایند به شکل اتوماتیک انجام خواهد شد.

ford f series super duty

فورد سوپر دیوتی جدید به یک سیستم ناوبری ویژه یدک‌کشی نیز مجهز شده است؛ در این سیستم پس این که راننده اندازه و وزن تریلر را ثبت کرد، سیستم طبق اطلاعات وارد شده به شکل خودکار بهترین مسیر را برای رسیدن به مقصد پیدا می‌کند تا راننده در مسیر با پیچ‌های تند و پل‌های باریک روبه‌رو نشود.

ford f series super duty

طراحان برای اولین بار دوربین و سنسورهای دنده عقب را در بالای در پشتی نصب کردند تا حتی هنگامی که در بار باز شد نیز راننده قادر باشد فضای عقب خودرو را مشاهده کند. ضمن این که فورد برای این خودرو سنسورهای نقطه کور را در نظر گرفته که امکان نصب آنها روی تریلر نیز وجود دارد. دوربین تریلر 360 درجه به کمک سنسورها می‌تواند نمایی از بالای تریلر را به راننده نشان دهد.

ford f series super duty

فورد سوپر دیوتی جدید به یک سیستم هشدار سرعت نیز مجهز شده است؛ به واسطه این سیستم اگر اتصال تریلر در زمان قفل بودن درهای پیکاپ قطع شود، از طریق اپلیکیشن FordPass به راننده هشدار داده خواهد شد. در حال حاضر جزئیاتی از ظرفیت بار و یدک کشی این پیکاپ منتشر نشده، اما خبرها حاکی از آن است که این خودرو می‌تواند بالاترین ظرفیت در کلاس خود را ارائه خواهد داد.

ford f series super duty

از سایر ویژگی‌های پیکاپ غول‌پیکر فورد سوپر دیوتی جدید می‌توان به 6 حالت رانندگی مختلف به همراه سیستم‌های ایمنی متعددی نظیر سیستم پایش نقاط کور، نور بالای خودکار، ترمز اضطراری خودکار، دستیار حفظ حرکت بین خطوط و کروز کنترل تطبیقی هوشمند اشاره کرد.

ford f series super duty

فورد توانایی‌های سوپر دیوتی جدید را نیز افزایش داده است. در همین راستا مشتریان می‌توانند برای تمام تیپ‌های این پیکاپ پکیج آفرودی ترمور را سفارش دهند. ضمن این که پکیج دیگری با نام XL Off-Road نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده که شامل مواردی چون محافظ زیر بدنه، قفل دیفرانسیل عقب و لاستیک‌های 33 اینچی می‌شود. فورد قصد دارد این پیکاپ را از ابتدای سال 2023 میلادی به بازار عرضه کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*