اندروید اتو چیست

اندروید اتو چیست ؟ هر آنچه باید از Android Auto گوگل بدانید

اندروید اتو چیست و چگونه کار می‌کند؟ در این مقاله شما را با هرآنچه باید از سرویس هوشمند مخصوص اتومبیل Android Auto گوگل بدانید آشنا خواهیم کرد.

گوگل در سال ۲۰۱۵ از اندروید اتو به عنوان رقیبی برای کارپلی اپل رونمایی کرد و به سرعت به یکی از امکانات استاندارد اتومبیل‌ها تبدیل شد. اما دقیقا اندروید اتو چیست و چه امکاناتی را در اختیار شما می‌گذارد؟

اندروید اتو چیست ؟

در ساده‌ترین حالت، اندروید اتو راهی برای نمایش رابط کاربری اندروید روی سیستم چندرسانه‌ای اتومبیل شما است که به گوشی شما متصل می‌شود. برای شروع کار، شما باید اپلیکیشن Android Auto را روی گوشی نصب کرده و با سیستم چندرسانه‌ای اتومبیل Pair کنید. بعد از نصب شما برخی اپلیکیشن‌های سازگار را روی مانیتور اتومبیل خود خواهید دید. وقتی اتصال انجام شود، رابط کاربری اپلیکیشن‌ها در مانیتور اتومبیل تغییر می‌کند و چینش متفاوتی را می‌گیرد. شما برای کنترل می‌توانید هم از صفحه لمسی و هم از کلیدهای مخصوص سیستم چندرسانه‌ای تعبیه شده روی فرمان استفاده کنید.

اندروید اتو چیست

اندروید اتو از کدام اپلیکیشن‌ها پشتیبانی می‌کند؟

فناوری اندروید اتو در درجه اول به سمت ارتباطات، مسیرها و سرگرمی متمایل است. این یعنی شما می‌توانید از آن برای برقراری تماس، ارسال یک پیام متنی با صدای خود، رفتن از یک مسیر به مسیر دیگر با استفاده از گوگل مپس یا پخش آهنگ و پادکست استفاده کنید. شما قادر نخواهید بود از آن برای گشت و گذار در توییتر یا پست کردن یک عکس سلفی در اینستاگرام حین رانندگی استفاده کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب آن خصوصاً برای افرادی که به خاطر شغل خود دائم در حال رفت و آمد هستند، تقویم انطباق‌پذیر است. شما می‌توانید برنامه‌های پیش رو را ببینید و از مسیریاب برای رفتن سر قرارهای ملاقات خود استفاده کنید. همه این‌ها از طریق یک رابط کاربری انجام می‌شود. برخی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌هایی که توسط اندروید اتو پشتیبانی می‌شود را در زیر ببینید:

  • Google Maps
  • Waze
  • Youtube Music
  • Spotify
  • WhatsApp
  • FaceBook Messenger
  • Audible
  • Deezer
  • OverDrive
  • Telegram

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های اندروید اتو پشتیبانی از دستیار مجازی گوگل است. این یعنی می‌توانید در حین رانندگی خیلی از کارها را فقط با صحبت کردن با سیستم چندرسانه‌ای اتومبیل خود انجام دهید. به طور مثال با فرامین صوتی صدا را کم و زیاد کنید، ناوبری را آغاز کنید و با دوستان و خانواده خود یک تماس برقرار کنید. استفاده با این روش آسان‌تر و البته ایمن‌تر است. ولی متأسفانه گوگل اسیستنت برای اندروید اتو فقط در استرالیا، کانادا، فرانسه، آلمان، هند، کره جنوبی، بریتانیا و ایالات متحده در دسترس کاربران قرار دارد.

اندروید اتو چیست

Android Auto چقدر محبوب است؟

اندروید اتو برای نخستین بار در کنفرانس Google I/O سال ۲۰۱۴ معرفی شد، اما رونمایی عمومی از آن به کنفرانس CES 2015 لاس وگاس برمی‌گردد. گوگل در آن مراسم پیشنمایش امکانات این فناوری را به دید همگان گذاشت و نظر مثبت منتقدان را هم جلب کرد. دو ماه بعد سیستم‌های چندرسانه‌ای مخصوص اتومبیل مجهز به اندروید اتو سر از بازار درآوردند که سردمدار آن‌ها هم کمپانی محبوب Pioneer بود. همچنین نخستین شرکتی که از این فناوری در اتومبیل‌هایش استفاده کرد هیوندای و در مدل ۲۰۱۵ اتومبیل سوناتا بود.

طبق آخرین گزارش منتشر شده که متعلق به سال ۲۰۱۸ است، ۵۰ درصد از رانندگان آمریکایی از Android Auto گوگل یا CarPlay اپل برای سفرهای خود استفاده می کنند. بی‌شک این آمار تا امسال با افزایش مواجه بوده است.

اندروید اتو چیست

کدام اتومبیل‌ها و سیستم‌های چندرسانه‌ای از اندروید اتو پشتیبانی می‌کنند؟

امروزه بیش از ۵۰۰ مدل اتومبیل از برترین برندهای تولیدکننده خودرو از جمله آئودی، بی‌ام‌و، شورلت، فورد، جگوار، مزدا، نیسان، جیپ و سوبارو از اندروید اتو در سیستم چندرسانه‌ای اتومبیل‌هایشان استفاده می‌کنند. همچنین شرکت‌های مطرح تولیدکننده سیستم‌های صوتی و تصویری هم استریو اتومبیل مجهز به اندروید اتو را به بازار قطعات یدکی خودرو عرضه می‌کنند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌تواند به جی‌بی‌ال، جی‌وی‌سی، کنوود، پاناسونیک و سونی اشاره کرد. اندروید اتو هم اکنون در بیش از ۴۰ کشور جهان از آمریکای شمالی گرفته تا اروپا، آمریکای جنوبی، آسیا، خاورمیانه و آفریقا کار می‌کند.

برای استفاده از Android Auto به چه چیزی نیاز است؟

علیرغم یک سیستم استریو سازگار، شما به یک گوشی اندرویدی اجرا کننده اندروید ۶ به بعد هم نیاز دارید. بسته به مدل گوشی‌تان، ممکن است برای استفاده نیاز داشته باشید آن را با کابل به سیستم استریو اتومبیل خود وصل کنید. اپلیکیشن اندروید اتو نیز کاملاً رایگان بوده و هیچ هزینه اضافی روی دست شما نمی‌گذارد.

اندروید اتو چیست

حالا که می‌دانید اندروید اتو چیست و چگونه کار می‌کند، می‌توانید کار با آن را آغاز کنید. اندروید اتو می‌تواند تجربه رانندگی شما را متحول کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*