پتنت بند شارژ باتری اپل واچ

اپل می‌خواهد باتری اپل واچ را به بند آن منتقل کند

پتنت‌ها نشان می‌دهند اپل به دنبال استفاده از سلول‌های باتری در بند ساعت‌های هوشمند خودش است که می‌توانند نیروی بیشتری را به باتری اپل واچ برسانند.

اپل واچ بی‌شک یک ساعت هوشمند زیبا است. اپل واچ دیوایسی مفید است که قابلیت‌های جذابی را ارائه می‌کند. با این وجود، بسیاری از افراد معتقدند که اپل واچ هم مانند دیگر گجت‌های پوشیدنی در بخش باتری عملکرد توان کافی ندارد. اپل می‌گوید جدیدترین نسل ساعت هوشمند این کمپانی ۱۸ ساعت عمر باتری دارد، اما کاربرانی هستند که ترجیح می‌دهند مدت زمان بیشتری دیوایس‌شان با یک بار شارژ دوام بیاورد.

جدیدترین حق اختراع ثبت شده توسط اپل نشان می‌دهد که این کمپانی به دنبال حل کردن این مشکل است. در واقع اپل پتنت‌هایی را در دو دفتر ثبت حق اختراع مختلف به ثبت رسانده است که نشان می‌دهد این شرکت می‌خواهد باتری اپل واچ را به بند آن منتقل کند. ایده انجام این کار هم اصلاً پیچیده نیست. بند دارای یک فریم داخلی با اسلات‌هایی برای قرارگیری قطعات باتری است که به صورت مستقل عایق‌بندی شده و به آسانی تعویض می‌شود.

پتنت بند شارژ باتری اپل واچ

پتنت بند کمک باتری اپل واچ با عنوان Battery Band ثبت شده است

این باتری درون بند (که در پتنت به نام Battery Band حضور دارد) توسط یک سری پین به ساعت متصل می‌شود و از طریق سیم پیچ القایی که دور عناصر باتری داخلی ساعت پیچیده شده به صورت بی‌سیم شارژ می‌شود. گرچه در این پتنت از یک بند پلاستیکی استفاده شده، اما اپل می‌تواند از عایق‌بندی یک بند فلزی عملکرد بهتری داشته باشد. البته هیچ تضمینی نیست که روزی بتوانیم چنین محصولی را در بازار ببینیم. اپل پیشتر نیز چنین ایده‌هایی در ذهن داشته است. ایده‌هایی که می‌گویند حسگرها و باتری‌ها در داخل بند ساعت قرار می‌گیرند، اما عملاً چنین محصولی در بازار وجود ندارد.

باید منتظر ماند و دید که آیا نسل‌های آینده اپل واچ از چنین بندهایی پشتیبانی خواهند کرد یا این ایده فقط حد تئوری باقی می‌ماند.